Skip to main content

Επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα: Πάνω από 200.000 κοντέινερ δεν έφτασαν στον Πειραιά

Για το αντίκτυπο της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στο λιμάνι του Πειραιά μίλησε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο. Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών μίλησε στην ΕΡΤ για την πρωτόγνωρη κατάσταση και το πώς επηρεάζει την αγορά.

«Αυτή τη στιγμή 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού (της διώρυγας του Σουέζ) και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς αποκαλύπτοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα.

Kαι όπως επισήμανε η χώρα μας εισάγει καύσιμα με δεξαμενόπλοια που μέχρι πρόσφατα περνούσαν από το Σουέζ γεγονός που σημαίναι ότι όσο το πλοίο καθυστερεί τα καύσιμα θα πωληθούν σε αυξημένη τιμή. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.