Skip to main content

Η χαμένη επιστολική ψήφος, το μετρό Θεσσαλονίκης που επιτέλους πλησιάζει και οι ποδηλάτες της… φωτιάς

Κι όμως η συζήτηση για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών έχει εξορίσει από την επικαιρότητα την επιστολική ψήφο και τα μη κρατικά πανεπιστήμια - Η όλο και πιο κοντινή προοπτική του μετρό της Θεσσαλονίκης. Η αντιπολίτευση της παράταξης Ζέρβα και πώς γεννήθηκαν στον ακριτικό Έβρο «οι ποδηλάτες της φωτιάς»

Η συζήτηση για το γάμο των ομόφυλων ζευγαριών φαίνεται να αποδίδει για την κυβέρνηση, αφού αργά αλλά σταθερά η κοινή γνώμη μεταστρέφεται υπέρ της ρύθμισης. Αυτό, τουλάχιστον, δείχνουν οι δημοσκοπήσεις που καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας, ενώ όπως φαίνεται και οι διαφωνούντες βουλευτές της Ν.Δ. μειώνονται. Όλα αυτά θα καταλήξουν κάπου στα τέλη Φεβρουαρίου, όταν το σχετικό νομοσχέδιο πάει στη βουλή για να ψηφιστεί. Στο μεταξύ -σύμφωνα με τον προγραμματισμό- μέχρι τότε θα έχουν γίνει νόμοι του κράτους δύο σημαντικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες δεν απασχολούν προς το παρόν την κοινή γνώμη στο βαθμό που θα περίμενε κάποιος. Πρόκειται για την επιστολική ψήφο, που θα επιτρέψει σε κατοίκους του εσωτερικού, αλλά και του εξωτερικού να ψηφίσουν εξ’ αποστάσεως στις ευρωεκλογές του προσεχούς Ιουνίου, και τα μη κρατικά πανεπιστήμια, καθώς θα δοθεί η δυνατότητα σε μη κρατικούς φορείς να ιδρύσουν και να λειτουργήσουν στην Ελλάδα μη κρατικά ΑΕΙ. Όπως φαίνεται πρόκειται για δύο ζητήματα για τα οποία οι Έλληνες πολίτες ήταν απολύτως έτοιμοι να αποδεχθούν αλλαγές. Βασικό επιχείρημα είναι ότι και στα δύο αυτά θέματα στην υπόλοιπη Ευρώπη και στον ανεπτυγμένο κόσμο γενικότερα ισχύουν ρυθμίσεις σαν κι αυτές που προτείνει η κυβέρνηση. Διότι το… κλειδί των μεταρρυθμίσεων -ή τέλος πάντων ένα από τα κλειδιά- είναι το τι συμβαίνει στον υπόλοιπο κόσμο. Διότι μπορεί η ελληνική κοινωνία να πλασάρεται από κάποιους επιτήδειους ως «περίκλειστη και ιδιότυπης νοοτροπίας χώρα», αλλά η απλή λογική δεν λείπει από τους Έλληνες, τουλάχιστον στις συλλογικές τους εκφράσεις, σε αυτό που λέμε… μέσο όρο.           

Όλο και πιο κοντά το μετρό

Τα μηνύματα είναι, πλέον, τόσο πυκνά που κοντεύουν να τα αποδεχθούν και οι πιο δύσπιστοι ανάμεσά μας. Τα δρομολόγια του μετρό της Θεσσαλονίκης -τα κανονικά δρομολόγια με επιβάτες- θα ξεκινήσουν πριν το τέλος του 2024, πιθανότατα τον Νοέμβριο. Τις τελευταίες δύο η μέρες η φυσική παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών στη Θεσσαλονίκη πιστοποίησε για μία ακόμη φορά το χρονοδιάγραμμα. Όπως συνηθίζει να λέει ο αρμόδιος υφυπουργός, ο Θεσσαλονικιός Νίκος Ταχιάος, ο οποίος και λόγω καταγωγής αντιλαμβάνεται καλά τι συμβαίνει στην ατμόσφαιρα της πόλης, «ξέρω ότι δεν το πιστεύετε αλλά το μετρό θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2024». Μακάρι! Το εμβληματικό έργο που κατάντησε μαύρο ανέκδοτο εκτιμάται ότι θα δώσει ανάσες, αλλά και προοπτική στη Θεσσαλονίκη. Ανάσες, διότι η επίδρασή του στο κυκλοφοριακό και τη λειτουργικότητα του κέντρου θα είναι άμεση. Και προοπτική διότι πέραν της Καλαμαριάς, όπου θα φτάσει το καλοκαίρι του 2025, σχεδιάζεται και η επέκταση του προς τα δυτικά. Από ένα σχεδιασμό ξεκινούν τα πάντα, έτσι δεν είναι;

Η αντιπολίτευση αλά Ζέρβα

Από απουσίες σημαδεύτηκε η μάζωξη της παράταξης του Κωνσταντίνου Ζέρβα, αφού από τα επτά άτομα που εκλέχθηκαν, έδωσαν το «παρών» τα τέσσερα. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες ημέρες και σε αυτή συμμετείχαν, όπως μαθαίνουμε ο επικεφαλής Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Κώστας Ιακώβου, ο Μιχάλης Κούπκας και ο Σωκράτης Δημητριάδης. Ο κ. Αηδονόπουλος δεν μπόρεσε να προσέλθει καθώς είχε ένα ατύχημα με το χέρι του και οι άλλοι δύο σύμβουλοι Μάκης Κυριζίδης και Μηνάς Σαμαντζίδης επικαλέστηκαν υποχρεώσεις. Και σε αυτή τη συνάντηση συζητήθηκε το πώς θα λειτουργεί η ομάδα, που πλέον βρίσκεται στα έδρανα της αντιπολίτευσης και τους ρόλους που θα έχει ο κάθε δημοτικός σύμβουλος. Πάντως εδώ και μέρες ο κ. Ζέρβας έχει ξεκινήσει να δίνει το στίγμα του με τις ανακοινώσεις που έχει ήδη δημοσιεύσει για το flyover, για τις κοπές δέντρων στην Τριανδρία και για τα ζητήματα της καθαριότητας και των εργαζομένων. Βέβαια μένει να δούμε πως θα κινηθεί και στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου.

Αγροτικά στην Τσιμισκή

Η μάστιγα της παράνομης συλλογής μπαζών και άλλων ογκωδών μετά από κάποια ανακαίνιση καλά κρατεί. Τα αγροτικά των επιτηδείων φορτώνουν τα παλιά υλικά της κατεδάφισης, πληρώνονται επί τόπου και κατευθύνονται προς ερημικές τοποθεσίες προκειμένου να τα εναποθέσουν παράνομα. Το εντυπωσιακό είναι ότι διασχίζουν με τα φορτωμένα οχήματα τους 7 ημέρες την εβδομάδα, ακόμη και κεντρικές αρτηρίες της Θεσσαλονίκης, αλλά παραμένουν ανενόχλητοι. Παρά το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα η παρουσία της αστυνομίας για την καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας έχει πυκνώσει στο κέντρο της πόλης τα φορτωμένα αγροτικά περνούν στην κυριολεξία μπροστά από τα μάτια των αρκετών είναι η αλήθεια τροχονόμων που βρίσκονται στους δρόμους, χωρίς όμως να σταματούν τους επιτήδειους για έναν στοιχειώδη τυπικό έλεγχο. Χαρακτηριστικό είναι ότι το περασμένο Σάββατο, πρωινές ώρες, διέσχισαν την Τσιμισκή τουλάχιστον τρία τέτοια αγροτικά φορτηγάκια, πέρασαν μπροστά από τους αστυνομικούς, αλλά και δίπλα από ένα περιπολικό, χωρίς κανείς να κάνει τον κόπο να τους ελέγξει.

Οι ποδηλάτες της φωτιάς

Την 1η Σεπτεμβρίου 2023 οι απειλητικές φλόγες που έζωναν για μέρες τον Έβρο έφτασαν στις παρυφές του Σουφλίου. Έντρομοι οι κάτοικοι έβλεπαν την πύρινη λαίλαπα να πλησιάζει στα σπίτια τους. Δέκα μέρες μετά, στις 11 Σεπτεμβρίου κι ενώ η φωτιά είχε σβήσει, άνοιξαν τα σχολεία. Στο γυμνάσιο του Σουφλίου ο διευθυντής, Βαγγέλης Φακούδης, καλωσόρισε τους μαθητές και στη σύντομη ομιλία του έκανε αναφορές στην καταστροφική φωτιά, αλλά και στη ρητορική μίσους που εκδηλώθηκε με αυτόκλητους σερίφηδες και άλλους. Η ομιλία του διευθυντή τέθηκε υπόψη των μελών του προγράμματος ενCINEσθηση του Νεανικού Πλάνου, που χρηματοδοτείται από το υπουργείο Πολιτισμού και υλοποιείται από το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.

Και η σπίθα έγινε πυρκαγιά. Τούτη φορά όμως δεν έκαψε το περιβάλλον, αλλά τις καρδιές των μαθητών, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και γύρισαν ένα ντοκιμαντέρ για τις επιπτώσεις της πραγματικής πυρκαγιάς. Και εγένετο «Οι ποδηλάτες της φωτιάς», όπου οι μαθητές γυρνώντας με τα ποδήλατά τους στη φύση πήραν συνεντεύξεις από κτηνοτρόφους, μελισσοκόμους, υλοτόμους. «Σε αυτό το διάρκειας 10 λεπτών φιλμ οι μαθητές αφουγκράζονται αλλά και μοιράζονται μαζί τους τη θλίψη, τον θυμό, τις αγωνίες και την ελπίδα», δηλώνει τώρα στη Voria.gr ο κ. Φακούδης. Η ταινία ολοκληρώθηκε χάρη στη βοήθεια του σκηνοθέτη, Νίκου Αναγνωστόπουλου και πλέον είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο. Δείτε την... προσεχτικά.