Skip to main content

Η μαγική πανσέληνος στην Αρχαία Αγορά, οι δήμαρχοι-Μαθουσάλες, η φτήνια που τρώει τον παρά και η Porsche του Λευκού Πύργου

Γιατί η προχθεσινή πανσέληνος μάγεψε τη Θεσσαλονίκη, ποιοι είναι οι… μόνιμοι δήμαρχοι, τι σημαίνει στις μέρες μας ότι «η φτήνια τρώει τον παρά» και ο Θεσσαλονικιός με την Porsche των 380.000 ευρώ

Η πρώτη πανσέληνος του Αυγούστου, η πανσέληνος του Οξύρρυγχου που ανέτειλε προχθές το βράδυ 1η του μηνός, ήταν υπέροχη πάνω από τη Θεσσαλονίκη. Βοήθησε σ’ αυτό και η καταπληκτική βραδιά, που είχε την κατάλληλη για την εποχή θερμοκρασία. Και δεν είναι μόνο η θάλασσα που πάντα απογειώνει το φεγγάρι όταν ο ουρανός είναι πεντακάθαρος. Είναι και ο συνδυασμός της πανσελήνου με τους αρχαιολογικούς χώρους, που ακυρώνει κάθε ασχήμια του αστικού τοπίου. Και υπάρχουν πολλές. Όπως στη φωτογραφία, που το φεγγάρι στην πλήρη ανάπτυξή του φωτίζει την Αρχαία Αγορά. Ένα θέαμα που απόλαυσαν με απόλυτα πολιτισμένο τρόπο πολλοί Θεσσαλονικείς. Εκστασιασμένοι από την ομορφιά. Χωρίς φασαρία και ηχορύπανση. Υπάρχει αμφιβολία ότι αυτό το σκηνικό, με τη συγκεκριμένη ατμόσφαιρα, κάπου αλλού -ας πούμε στη Ρώμη για να μην αναφέρουμε την Αθήνα και πληγωθούν πολλοί- θα κόστιζε ακριβά και θα απέφερε στην πόλη πολλά λεφτά; Ραντεβού στις 31 Αυγούστου, σε 28 ημέρες ακριβώς!

Δήμαρχοι… αορίστου χρόνου

Εκλέγονται στις θέσεις των δημάρχων με μεγάλα ποσοστά, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι τα πόσα χρόνια είναι εκλεγμένοι δήμαρχοι στη Θεσσαλονίκη. Και για πόσες θητείες. Διότι πρόκειται -κατά κάποιον τρόπο- για δημάρχους αορίστου χρόνου, μετά από τόσα πολλά χρόνια στον δημαρχιακό θώκο των περιοχών τους. Σίμος Δανιηλιδης, Θόδωρος Παπαδόπουλος, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης και Λάζαρος Κυρίζογλου εδώ και χρόνια κάθονται στην καρέκλα του δημάρχου. Η σειρά που γράφτηκαν τα ονόματά τους δεν είναι τυχαία. Ο Σίμος Δανιηλίδης θα διεκδικήσει μια όγδοη θητεία στον δήμο Νεάπολης - Συκεών, ο Θόδωρος Παπαδόπουλος στη Θέρμη και ο Ιγνάτιος Καϊτεζίδης στον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, που περιλαμβάνει και το Πανόραμα, μια έβδομη θητεία και ο Λάζαρος Κυρίζογλου θα μπει στην εκλογική μάχη για να εκλεγεί για έκτη φορά δήμαρχος στους Αμπελόκηπους και τη Μενεμένη. Και οι τέσσερις πάντως θεωρούνται επιτυχημένοι, καθώς καταφέρνουν κάθε φορά να συγκεντρώνουν μεγάλα ποσοστά. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις τελευταίες δημοτικές εκλογές, το 2019, ο κ. Κυρίζογλου εκλέχθηκε από την πρώτη Κυριακή με ποσοστό 69,81%, ο κ. Παπαδόπουλος επίσης από τον πρώτο γύρο των εκλογών με ποσοστό 54,79%, ο κ. Δανιηλίδης με 55,90% και ο κ. Καϊτεζίδης με το μεγαλύτερο όλων, 70,07%.

Η φτήνια τρώει τον παρά 

Με σπαζοκεφαλιά μοιάζει πλέον για κάθε νοικοκυρά στη Θεσσαλονίκη αν θα βρει τα προϊόντα που αγόρασε μια εβδομάδα νωρίτερα με τις ίδιες τιμές την επόμενη ή αν θα έχουν εκτοξευτεί στα ύψη. Ανεξήγητο μοιάζει, για παράδειγμα, πώς ένα λίτρο παρθένο ελαιόλαδο τη μια εβδομάδα πωλείται προς 9,40 ευρώ στα ράφια των σούπερ μάρκετ και λίγες ημέρες αργότερα προς 10,40 ή πώς μια συσκευασία χαρτί υγείας, της ίδιας εταιρείας και του ίδιου τύπου, τη μια εβδομάδα κοστίζει 5 ευρώ και μετά από λίγες ημέρες σκαρφαλώνει υψηλότερα ακόμη και κατά 2 ευρώ.

Ανεξήγητο και παράλληλα ανοικονόμητο… Κι επειδή, πλέον, το καλάθι, ακόμη και αν το «καλάθι του νοικοκυριού» παραμένει ενεργό, δεν γεμίζει λόγω ακρίβειας, οι Θεσσαλονικείς, ακολουθώντας το προσφιλές μονοπάτι των καταναλωτών παγκοσμίως, στρέφονται στις φτηνότερες επιλογές και την ιδιωτική ετικέτα. Για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη το δεύτερο τρίμηνο του έτους, όπως λένε εκπρόσωποι σούπερ μάρκετ της πόλης, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε σε σχεδόν 25%, κάτι που αποτελεί ιστορικό ρεκόρ, ενώ την ίδια ώρα το 69,3% των πωλήσεων επώνυμων προϊόντων αφορά είδη που βρίσκονταν υπό καθεστώς προωθητικών ενεργειών, δηλαδή πωλούνταν υπό καθεστώς κάποιου τύπου προσφοράς. Η φτήνια τρώει τον παρά, που ήταν ο κανόνας στη φτωχή μεταπολεμική Ελλάδα.

Η ακριβότερη Porsche στον Λευκό Πύργο

Ανέκαθεν ο Έλληνας αγαπούσε τη φιγούρα. Δεν τον πτόησε ούτε η οικονομική κρίση ούτε η πανδημία που τον έκλεισε στο σπίτι. Γενικά δεν τον πτοεί τίποτα, αν πρόκειται να κάνει το... κομμάτι του. Και ακριβό σπίτι θα πάρει και σε ξενοδοχείο πολυτελείας θα μείνει στις διακοπές και ένα σπορ, γρήγορο αμάξι θα αγοράσει. Μια Porsche ας πούμε. Τα νούμερα είναι αδιάψευστος μάρτυρας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Μοτοδυναμική ΑΕΕ, που είναι η επίσημη και αποκλειστική διανομέας της Porsche AG στην Ελλάδα, το πρώτο εξάμηνο του 2023 ο τζίρος από τις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων και ιδιαίτερα Porsche έφτασαν στα 20,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 58,9%. Η ιστορία -ή το όνειρο για τους πολλούς- έχει και συνέχεια. Μία από τις πλέον ξεχωριστές Porsche που είναι διαθέσιμη αυτή τη στιγμή στη γκάμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι η σχεδόν απλησίαστη 911 GT3 RS. Με τιμή εκκίνησης στην ελληνική αγορά τις 378.900 ευρώ, η πρώτη παραγγελία για Porsche 911 GT3 RS δόθηκε στη Θεσσαλονίκη κι είναι άγνωστο αν έφτασε ήδη στην πόλη.

Όπως άγνωστο παραμένει κι αν έκανε τις πρώτες της βόλτες προς Λευκό Πύργο μεριά. Τα νούμερά της τρομάζουν: 525 ίπποι, επιτάχυνση από τα 0 χλμ/ώρα στα 100 χλμ/ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που φτάνει επίσημα στα 296 χλμ./ώρα. Τα μάτια σας δεκατέσσερα, όπου τη δείτε να τη φωτογραφίσετε γιατί εμείς τη βρήκαμε μόνο στο διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρείας.