Skip to main content

Η σκληρή κόντρα στον δήμο Θεσσαλονίκης με το καλημέρα και το στοίχημα Ταχιάου για το μετρό

Η σκληρή αντιπαράθεση πρώην και νυν διοίκησης στον δήμο Θεσσαλονίκης μπορεί και να αποβεί σε όφελος της πόλης. Παίρνει το δικό του ρίσκο με το μετρό ο Ταχιάος. Χαράς ευαγγέλια για τη Νέα Αριστερά.

 -Δυναμική αντιπαράθεση με το καλημέρα έχουμε στον δήμο Θεσσαλονίκης. Η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, με επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Ζέρβα, ελέγχει τη νέα διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη και ήδη έχουν αρχίσει οι δηκτικές ανακοινώσεις. Και η διοίκηση όμως δεν μένει με σταυρωμένα χέρια... Αντιθέτως, είτε σηκώνει το γάντι, είτε συνεχίζει να επικρίνει τους προκατόχους της. Η αντιπαράθεση έχει σκληρύνει και προοιωνίζεται ακόμα πιο καυτή όσο περνάει ο χρόνος και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και αποφάσεις η νέα διοίκηση. Φαίνεται ότι η καμιά από τις δυο πλευρές δεν έχει διάθεση να αφήσει σε χλωρό κλαρί την άλλη. Η τελευταία κόντρα δε αφορά αυτό ακριβώς: τα χλωρά κλαριά. Άντε τα ξερά δέντρα...

-Πάντως, όπως ξεδιπλώνεται η ατζέντα της διοίκησης Αγγελούδη, γίνεται εμφανές ότι σε αυτό το πρώτο διάστημα και προκειμένου να γίνει στους πολίτες αντιληπτή η διαφορά προηγούμενης και νυν δημοτικής διοίκησης, προτεραιότητα είναι ζητήματα που "πλήγωσαν" τη θητεία Ζέρβα. Πρώτον η καθαριότητα και δεύτερον η πλατεία Ελευθερίας. Και άλλα μικρότερα μεν, αλλά πολύ σημαντικά, ωστόσο αυτά τα δύο θεωρείται ότι αφαίρεσαν σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο από τη διοίκηση Ζέρβα. Μαθαίνω δε ότι η πρόοδος σε αυτά τα δυο ζητήματα αποτελεί στοίχημα που θέλει άμεσα να κερδίσει η διοίκηση Αγγελούδη, ενώ στο αμέσως επόμενο διάστημα στόχος είναι να δρομολογήσουν έργα, τα οποία δεν κατάφερε να ξεκινήσει η πρώην διοίκηση του δήμου. Αν από όλο αυτό ωφεληθεί η πόλη, τότε η αντιπαράθεση και ο διαγκωνισμός όχι μόνο δεν ενοχλούν, αλλά είναι και επιθυμητά...

-Είναι λογικό οποιαδήποτε ανακοίνωση καταληκτικής ημερομηνίας για την έναρξη λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης να αποτελεί ένα χαμένο από χέρι στοίχημα στην κοινωνία. Ωστόσο, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, δεν διστάζει να βεβαιώσει για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του μετρό τον Νοέμβριο. Φέτος τον Νοέμβριο... Οι εκκρεμότητες δεν είναι λίγες, παρόλα αυτά είναι κοινή πεποίθηση, τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στα τεχνοκρατικά στελέχη ότι το έργο θα πάψει να είναι ανέκδοτο μέσα στη χρονιά, έστω και στο τέλος της και δεν θα εκτεθεί γι' ακόμα μια φορά όποιος μπλέκει με ημερομηνίες. Δεν είναι μόνο το μετρό που εξέθεσε κόσμο και κοσμάκη, αλλά τα περισσότερα σημαντικά έργα υποδομής στη χώρα, πλην όμως το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά γεφύρια της Άρτας. Και μπορεί ο θυμόσοφος λαός να λέει "μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλη κουβέντα μην πεις", αλλά η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δέχεται με ευχαρίστηση το στοίχημα. Κάτι θα ξέρουν παραπάνω...

-Δεν ξέρω πόσοι το παρατήρησαν, αλλά η Νέα Αριστερά, προτού ακόμα ιδρυθεί ως κόμμα, στις δημοσκοπήσεις, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας τελευταία (και είναι πάρα πολλές), φέρεται να ξεπερνά έστω και οριακά το 3%, που με το σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής της δίνει εκπροσώπηση τόσο στη Βουλή, όσο και στο Ευρωκοινοβούλιο. Το γεγονός φυσικά και καταγράφουν τα στελέχη του πολιτικού φορέα στη Θεσσαλονίκη και δεν κρύβουν την αισιοδοξία τους για το εγχείρημα. Όλοι μάλιστα εργάζονται για την οργάνωση του κόμματος, ώστε με την ανακοίνωσή του περί τα τέλη Φεβρουαρίου να είναι έτοιμοι να κάνουν εγγραφές και να ριχτούν στη μάχη των ευρωεκλογών, που είναι το πιο σημαντικό ορόσημο μέχρι το επόμενο. Σημείο αναφοράς προς το παρόν δεν υπάρχει στη Θεσσαλονίκη για τον πολύ κόσμο, ενώ το στέκι της Ετεροτροπίας είναι ο φιλόξενος χώρος για τις εκδηλώσεις και τις μαζώξεις τοπικών στελεχών και φίλων. Σε αναμονή της εκδήλωσης με κεντρικό ομιλητή τον Αλέξη Χαρίτση στην πόλη για να κρατηθεί ζεστό το ακροατήριο, μέχρι την ιδρυτική ανακοίνωση του κόμματος και μετά η ενοικίαση χώρου στο κέντρο για να πάρουν τα πράγματα το δρόμο τους...