Skip to main content

Η Τurkish παίρνει πάνω της την τουριστική προβολή της Βόρειας Ελλάδας

Αισιοδοξία ότι από από το φετινό καλοκαίρι θα επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη, μέσω Κωνσταντινούπολης, τουρίστες από Κίνα, Ινδία, Ντουμπάι και Ιαπωνία.

Από το φετινό καλοκαίρι θα είναι ορατά τα πρώτα θετικά αποτελέσματα των προσπαθειών της Turkish Airlines για την άφιξη στη Θεσσαλονίκη, μέσω Κωνσταντινούπολης, τουριστών από Κίνα, Ινδία, Ιαπωνία και Ντουμπάι, σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας στη Β. Ελλάδα, Ουτκού Γιαζάν.

«Παρατηρούμε συχνά ότι το 50%-60% των επιβατών στο συγκεκριμένο δρομολόγιο χρησιμοποιούν τη Θεσσαλονίκη και την Κωνσταντινούπολη ως ενδιάμεσους σταθμούς» τόνισε ο κ. Γιαζάν.

Χαρακτηριστικό του ενδιαφέροντος των τουρκικών αερογραμμών για την τουριστική ανάπτυξη της Β.Ελλάδας είναι οι συνεχείς αποστολές τουριστικών πρακτόρων και δημοσιογράφων που πραγματοποιεί, με βασικό στόχο την προβολή του 12μηνου τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής. «Στόχος είναι να μην περιοριστούμε στην προβολή του θερινού τουρισμού της περιοχής » υπογράμμισε, σημειώνοντας ότι η Βόρεια Ελλάδα έχει μεγάλες δυνατότητες για τουριστική ανάπτυξη όλο τον χρόνο, κάνοντας ειδική αναφορά στον πολιτιστικό, ιαματικό και χειμερινό τουρισμό.

«Η Θεσσαλονίκη και η Μακεδονία γενικότερα έχουν τεράστια ιστορία και εμείς αυτό θα κοιτάξουμε να το αξιοποιήσουμε, θέλουμε να μεταδώσουμε αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά σε όλες τις γωνιές της γης» ανέφερε και συμπλήρωσε ότι για όλες αυτές τις κινήσεις της εταιρείας, υπάρχει πολύ καλή συνεργασία με τους τοπικούς φορείς.

Μάλιστα από τη Δευτέρα 26 Μαρτίου, το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη θα εκτελείται έξι φορές την εβδομάδα από τέσσερις που ήταν  μέχρι σήμερα, με στόχο από τον Οκτώβριο να γίνει καθημερινό. Στην πόλη μας πλέον έχουν δυνητικά πρόσβαση τουρίστες από 200 προορισμούς του δικτύου της Turkish, διευρύνοντας τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξής της.

Ο κ. Γιαζάν έκανε λόγο για κενό στην ενημέρωση της διεθνούς τουριστικής αγοράς αναφορικά με τη Θεσσαλονίκη, ενώ τόνισε ότι γίνονται προσπάθειες να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα. «Όταν, πριν από ένα χρόνο, είχα ενημερώσει 100 περίπου συνεργάτες μου στο εξωτερικό ότι αναλαμβάνω τη διεύθυνση της Turkish στη Θεσσαλονίκη, όλοι μού είπαν: Αυτό είναι πολύ καλό νέο, ποιο νησί είναι η Θεσσαλονίκη(;), δεν το ξέρουμε. Αυτό πλέον σιγά-σιγά αλλάζει, ενώ η δημοφιλία της Θεσσαλονίκης στην Τουρκία συνεχώς αυξάνεται», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον Ουτκού Γιαζάν, η Turkish Airlines μέσα σε δέκα μήνες έχει διακινήσει πάνω 40.000 επισκέπτες από και προς τη Θεσσαλονίκη. Αναφορικά με την πληρότητα, τους καλοκαιρινούς μήνες ήταν 75% και το χειμώνα 55-60%. Ο κ. Γιαζάν εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι τα ποσοστά αυτά φέτος θα είναι πιο αυξημένα.

Μετά από αυττές τις εντατικές προσπάθειες της Turkish,  στόχοw της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Μακεδονίας-Θράκης είναι ο υπερδιπλασιασμό των διανυκτερεύσεων Τούρκων τουριστών στην πόλη φέτος, ήτοι στις 55.000, έναντι 27.000 το 2011, όπως επισήμανε ο αντιπρόεδρος του φορέα Στέφανος Χατζημανώλης.

Εμπόδιο η γραφειοκρατία

Από την πλευρά του ο Εμπορικός Ακόλουθος στο Τουρκικό Προξενείο της Θεσσαλονίκης Κεμάλ Τουζούν εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επενδυτική συνεργασία των δυο χωρών. Όπως είπε, «μετά τις εκλογές και με την προϋπόθεση ότι θα επιλυθούν τα σοβαρά γραφειοκρατικά προβλήματα που υπάρχουν στην Ελλάδα, θα έρθουν σοβαρές προτάσεις από τουρκικές εταιρείες για επενδυτική συνεργασία. Διευκρίνισε, πάντως, ότι αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο τους Τούρκους επιχειρηματίες είναι οι μεικτές συνεργασίες και όχι οι επιθετικές εξαγορές.