Σάββατο 23 Ιουνίου 2018
x

ΟΙ ΒΟΡΕΙΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ

Ξανά στην επικαιρότητα η συζήτηση για τον «Διάδρομο 8» που θα έχει την αρχή του στην Ιταλία και θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική.

Το ζήτημα της κατασκευής της οδού «Διάδρομος 8», επανέρχεται στην επικαιρότητα, με πολλά πλεονεκτήματα αυτήν την φορά για τις ενδιαφερόμενες βαλκανικές χώρες. Πρόκειται για την οδό, για την οποία έγραψα και άλλη φορά, που θα συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Αδριατική.

Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της Βουλγαρικής Ραδιοφωνίας, ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό του Κοσσυφοπεδίου Ραμούς Χαραντινάι στην πρωτεύουσα της Αλβανίας. «Κατά τη συνάντηση εξετάστηκαν θέματα που αφορούν στα έργα μεταφορών για την συνδεσιμότητα των βαλκανικών χωρών, με έμφαση στον "Διάδρομο 8", που θα συνδέει την Αδριατική με τη Μαύρη Θάλασσα», ανακοινώθηκε.

Ο Διάδρομος 8 ουσιαστικά θα έχει την αρχή του στην Ιταλία, από εκεί με πλοίο θα μεταφέρονται εμπορεύματα στο Δυρράχιο της Αλβανίας και δια μέσου των Σκοπίων θα τελειώνει στην Βάρνα της Βουλγαρίας. Φυσικά, και το αντίστροφο. Κάθετοι δρόμοι, λίγων σχετικά χιλιομέτρων, θα συνδέουν τον Διάδρομο 8 με την Σερβία, το Κοσσυφοπέδιο και την Τουρκία. Δεν είναι τυχαίο που ο Διάδρομος αυτός απεκλήθη υφ’ ημών "Παραεγνατία", επειδή με την κατασκευή του υποβαθμίζει την Εγνατία Οδό.

Βούλγαροι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα σαμποτάρει τα έργα υποδομών στα Βαλκάνια. Έχει γραφεί ότι το μνημόνιο της Καβάλας για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ του Δούναβη, Ευξείνου Πόντου και Αιγαίου Πελάγους που υπογράφηκε από τους πρωθυπουργούς Ελλάδας και Βουλγαρίας, είναι αποτέλεσμα της βιασύνης με την οποία η Ελλάδα επιμένει στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου, που θα υποβαθμίσει την αξία του Διαδρόμου 8.

Πέρσι, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της Βουλγαρίας Ιβάιλο Μοσκόφσκι και ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών των Σκοπίων Γκόραν Σουγκάρεσκι, υπέγραψαν, στα Σκόπια, Μνημόνιο Κατανόησης για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων μεταξύ της Βουλγαρίας και Σκοπίων. Η βουλγαρική πλευρά ανέλαβε να κατασκευάσει, μέχρι το 2027 τη σιδηροδρομική γραμμή από τη Σόφια έως τα σκοπιανά σύνορα. Τα Σκόπια έχουν δεσμευτεί για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στο έδαφός τους μέχρι τα σύνορα με τη Βουλγαρία μέχρι το τέλος του 2025.

«Ο Διαδρόμος 8 είναι η βάση της ένταξης των Δυτικών Βαλκανίων και θα αναζητηθεί στοχευμένη χρηματοδότηση», δήλωσε ο Ιβάιλο Μοσκόφσκι, συμπληρώνοντας ότι στις προσεχείς συνεδριάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα συζητηθούν τα επόμενα βήματα των χωρών που συμμετέχουν στο έργο.

Και άλλη συνάντηση επί του ιδίου θέματος είχε γίνει προηγουμένως, κατά την οποία συζητήθηκε μεταξύ Σκοπίων, Βουλγαρίας και Αλβανίας η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος παρακάμπτει την ελληνική Εγνατία Οδό. Σε συνάντησή τους στην Σόφια, υιοθέτησαν, κοινή στάση όσο αφορά την ανάληψη του οδικού έργου κατασκευής του Διαδρόμου 8, κάτι που θα πρέπει να αποτελεί, μία από τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως είχε γράψει ο σκοπιανός Τύπος.

«Η κοινή  δήλωση που υιοθετήσαμε σήμερα το πρωί με τους συναδέλφους μου υπουργούς, τείνει να καταστεί ο διάδρομος  8, μία από τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θέλω να τονίσω ότι στην ΠΓΔΜ, έχουν ξεκινήσει τα έργα για την κατασκευή δύο νέων αυτοκινητοδρόμων στον οδικό άξονα 8. Φέτος ξεκινήσαμε τις εργασίες στο πρώτο από τα τρία τμήματα της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Βουλγαρία, ένα σημαντικό έργο που θα  συνδέει την ΠΓΔΜ  και την Βουλγαρία», δήλωσε ο σκοπιανός υπουργός Μεταφορών Μίλε Γιανακιέσκι, μετά τη συνάντησή του με τον Βούλγαρο και τον Αλβανό ομολόγους του. Οι τρεις υπουργοί παρακολούθησαν Ημερίδα με τίτλο "Βαλκανική-νέες υποδομές".

Με όλα αυτά, οι βόρειοι γείτονές μας θα αποκτήσουν τεράστια πλεονεκτήματα σε πολλούς τομείς, όπως τον ενεργειακό και τις μεταφορές, όπου η Ρωσία και οι χώρες της Κασπίας θάλασσας, αλλά και οι δυτικοευρωπαϊκές θα είναι προς το συμφέρον τους να χρησιμοποιούν την Παραεγνατία. Εμείς άραγε, έχουμε ετοιμάσει την απάντησή μας, ή μείναμε στα βοσκοτόπια του κ. Καλογρίτσα;

 

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ