Skip to main content

Κλείνει το ρεύμα της ΠΑΘΕ προς Θεσσαλονίκη λόγω εργασιών στη γέφυρα Αξιού - Δωρεάν διελεύσεις από τα διόδια Μαλγάρων

Αποκλεισμός του δεξιού κλάδου του αυτοκινητοδρόμου με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη στο τμήμα της Εγνατίας Οδού μετά τα διόδια Μαλγάρων από τις 8 Ιανουαρίου

Εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού, στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη, ξεκινούν από τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου, στο τμήμα μετά τα διόδια Μαλγάρων. Ως εκ τούτου, για την εκτέλεση των εργασιών, σύμφωνα με ενημέρωση της Εγνατίας Οδού, θα πραγματοποιηθεί αποκλεισμός του δεξιού κλάδου του αυτοκινητοδρόμου με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν οι εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας η κυκλοφορία των οχημάτων από Αθήνα και Ηγουμενίτσα προς Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιείται από μια λωρίδα κυκλοφορίας με εκτροπή τους στον αριστερό κλάδο του αυτοκινητοδρόμου.

Δωρεάν διελεύσεις από τα διόδια Μαλγάρων προς Θεσσαλονίκη

Επίσης, για το ίδιο χρονικό διάστημα, αναστέλλεται η λειτουργία του σταθμού διοδίων Μαλγάρων -μόνο στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη-, παρέχοντας δωρεάν διελεύσεις σε όλους τους χρήστες της Εγνατίας Οδού που κινούνται προς την κατεύθυνση αυτή.

Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου «Επείγουσες εργασίες αποκατάστασης και ενίσχυσης της δομικής επάρκειας της παλαιάς γέφυρας του δεξιού κλάδου του Αξιού ποταμού», σε σύμβαση που υπέγραψε η Intrakat με την Εγνατία Οδός ΑΕ. Πρόκειται για έργο ύψους 13 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), το οποίο έρχεται να επιλύσει σοβαρά προβλήματα και βλάβες που εμφανίστηκαν σε νευραλγικό σημείο της Εθνικής Οδού, μέσα από τη βαριά συντήρηση, αποκατάσταση και ενίσχυση της δομικής επάρκειας της παλαιάς γέφυρας του Αξιού.

Η παλαιά γέφυρα του δεξιού κλάδου του Αξιού βρίσκεται σε χρήση από το 1973 (για το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη). Οι σχετικές στατικές μελέτες έχουν διαπιστώσει σημαντικές βλάβες, τόσο εξαιτίας των διαφόρων πλημμυρικών φαινομένων του παρελθόντος όσο και της συχνής διέλευσης βαρέων οχημάτων, οι οποίες έχουν μειώσει σε μη αποδεκτό βαθμό τον συντελεστή ασφαλείας της. Η επικινδυνότητα του σημείου είχε οδηγήσει σε περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας αλλά και παρεμβάσεις στα όρια ταχύτητας, το επιτρεπόμενο βάρος φορτίων κ.ο.κ., μέτρα τα οποία προκαλούσαν σειρά ζητημάτων οδικής ασφάλειας.

Οι εργασίες κρίνονται απολύτως απαραίτητες ώστε, όπως ανέφερε σε ανακοίνωσή της Intrakat, να επιτευχθεί ένας αποδεκτός συντελεστής δομικής και λειτουργικής ασφάλειας και να αποκατασταθεί η ασφαλής χρήση της γέφυρας από τα διερχόμενα οχήματα. Με τις προβλεπόμενες παρεμβάσεις «θα θωρακιστεί η γέφυρα έναντι κινδύνου απροειδοποίητης κατάρρευσης, ενώ -παράλληλα- θα αρθούν τα επώδυνα μέτρα περιορισμού φορτίου που παρεμποδίζουν δραματικά την απρόσκοπτη κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, καθώς και οι περιορισμοί της κυκλοφοριακής συνέχειας μεταξύ Δυτικού και Ανατολικού Τομέα της Εγνατίας Οδού στο νευραλγικό οδικό τμήμα Α/Κ Κλειδιού – Α/Κ Καλοχωρίου».