Skip to main content

LifePulse: Μια έξυπνη ιδέα για την εθελοντική αιμοδοσία νικήτρια του μαραθώνιου καινοτομίας Social Hackathon

Στην πρώτη θέση του βάθρου του τρίτου Social Hackathon, το οποίο διοργάνωσαν η Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, ανέβηκε μια ψηφιακή εφαρμογή, η οποία ειδοποιεί τους χρήστες κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη για βοήθεια βάσει της ομάδας αίματός τους

Πιστεύει πως η εθελοντική αιμοδοσία πρέπει να είναι κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Γι’ αυτό και ανέπτυξε μια ψηφιακή εφαρμογή, η οποία ειδοποιεί τους χρήστες κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη για βοήθεια βάσει της ομάδας αίματός τους και της τοποθεσίας τους. Αυτή της η ιδέα χάρισε στη LifePulse την 1η θέση στον τρίτο μαραθώνιο ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών, Social Hackathon, ο οποίος διοργανώθηκε από τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy.

Μάλιστα, η πρώτη θέση μεταφράστηκε στο μεγάλο έπαθλο των 40.000 ευρώ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της από τη Lidl Ελλάς, καθώς και σε 5.000 από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. 
Στην τρίτη του διοργάνωση ο μαραθώνιος καινοτομίας Social Hackathon, με σύνθημα «Καλό για σένα, καλό για όλους», είχε ως στόχο την ενεργοποίηση φορέων και επιχειρήσεων, αλλά και του συνόλου της κοινωνίας για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών για την κοινωνική καινοτομία και επιχειρηματικότητα.

Image

 

200 διαγωνιζόμενοι,  21 ομάδες, πέντε νικητές

Συνολικά το ενδιαφέρον τους για τον μαραθώνιο καινοτομίας, που διοργανώθηκε στις 12-14 Μαΐου, εκδήλωσαν περισσότεροι από 200 διαγωνιζόμενοι, ενώ 21 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και 5 από αυτές εξασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης. Το τριήμερο τα είχε όλα: από καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές για την κοινωνική επιχειρηματικότητα και 1.000 μηνύματα και κλήσεις μέσω της συνεργατικής πλατφόρμας επικοινωνίας μέχρι περισσότερα από 100 mentoring sessions με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και στελεχών της αγοράς, οι οποίοι καθοδήγησαν και υποστήριξαν τις ομάδες, προκειμένου να διαμορφώσουν και να προχωρήσουν περαιτέρω την ιδέα τους. 

Το… ταξίδι καινοτομίας του Social Hackathon

Image

Στο Social Hackathon μπορούσαν να συμμετάσχουν μηχανικοί, προγραμματιστές, οικονομολόγοι, αναλυτές, ερευνητές, φοιτητές. Ενδεικτικές θεματικές ενότητες για την κατάθεση ιδεών ήταν η υποστήριξη τοπικών κοινοτήτων και οικονομιών, η κοινωνική καινοτομία, η προάσπιση της υγείας, η βιωσιμότητα και το δίκαιο επιχειρείν, ο διάλογος και η ενδυνάμωση της Κοινωνίας των Πολιτών. Η διοργάνωση υποστήριξε τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν, για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους. Μάλιστα, οι ενδιαφερόμενοι είχαν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στις 27 Απριλίου στο διαδικτυακό Open Day του Social Hackathon, όπου έγινε ενημέρωση και παρουσίαση των στόχων του μαραθωνίου, των θεματικών ενοτήτων, της ροής του τις 3 ημέρες της διοργάνωσης, καθώς και του accelerator. Οι ομάδες και οι λύσεις που διακρίθηκαν υποστηρίχθηκαν επί 5 μήνες για την ανάπτυξη της ιδέας τους σε παραγωγική εφαρμογή (φάση acceleration), ενώ τον Δεκέμβριο του 2023 ανακοινώθηκε η νικήτρια ιδέα στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης. Ο μεγάλος τελικός πραγματοποιήθηκε στο Hyatt Regency στη Θεσσαλονίκη, ολοκληρώνοντας ένα ιδιαίτερα δημιουργικό και αποδοτικό ταξίδι καινοτομίας. Τη δεύτερη, τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση μαζί με χρηματικά έπαθλα κατέκτησαν αντίστοιχα οι ομάδες, Job Rider, MedicalHub, Aviato και tinyTerrain.

 

Image
Image

*Στην κεντρική φωτογραφία από αριστερά προς δεξιά: Εύη Λαζού-Λασκαρίδη, Πρόεδρος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης | η νικήτρια ομάδα Life Pulse - Θωμάς Πατσάνης, Front-end Developer | Δημήτρης Ποζαρίτης, Back-end Developer | Πάνος Καραδαγλής, UI/UX Designer | Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος του ΔΣ της Lidl Ελλάς