Skip to main content

Η οδύσσεια έξι μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη

Ο Σύλλογος Γονέων προσπαθεί να ασκήσει πίεση προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να γίνουν επιπλέον διορισμοί σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης.

Σε απόγνωση βρίσκονται γονείς και μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο Χορτιάτη, λόγω των σημαντικών ελλείψεων, τη φετινή σχολική χρονιά, σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης αλλά και σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).  

Αν και βρισκόμαστε στο μέσο της χρονιάς, για τους έξι συνολικά μαθητές (ένας με σύνδρομο Down και πέντε με μαθησιακές δυσκολίες) έχουν διοριστεί στο 18θέσιο σχολείο μόλις δύο εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης.  

Ειδικότερα, σε πρώτη φάση τοποθετήθηκε στο σχολείο μια εκπαιδευτικός και ένας ακόμη στην δεύτερη φάση τον Νοέμβριο, όταν οι ανάγκες για παράλληλη στήριξη στο εν λόγω σχολείο είναι πολλαπλάσιες. Οι δύο εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τους γονείς, καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες ώστε να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι μάλιστα μέχρι πέρυσι είχαν αποκλειστική παράλληλη στήριξη.

Ακόμα πιο δύσκολη είναι η καθημερινότητα για έναν μαθητή Γ΄ τάξης, ο οποίος είναι με σύνδρομο Down και πρόσφατα διαγνώστηκε με σοβαρό κινητικό πρόβλημα. Φέτος το παιδί για τις μετακινήσεις του λόγω του προβλήματος υγείας είναι αναγκασμένο να χρησιμοποιεί τροχήλατο αμαξίδιο, καθώς δεν επιτρέπεται να κάνει καθόλου βήματα. Παρά τις προσπάθειες των γονιών του, δεν έχει τοποθετηθεί στο σχολείο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (προβλέπεται για μαθητές με σύνδρομο Down), το οποίο θα τον στηρίζει τις ώρες του σχολείου.

Κάθε πρωί η μητέρα πηγαίνει το παιδί στο σχολείο με το τροχήλατο αμαξίδιο και στη συνέχεια ο μικρός μαθητής καλείται μόνος του να αντεπεξέλθει στην καθημερινότητα του σχολείου. Το παιδί έχει κάποια υποστήριξη κάποιες ημέρες της εβδομάδα από έναν φοιτητή. Βοήθεια δέχεται και από τους δασκάλους του σχολείου, οι οποίοι όμως καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε 354 παιδιά του σχολικού συγκροτήματος. «Τουλάχιστον φέτος με το κινητικό πρόβλημα πιστεύαμε ότι θα έχουμε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό. Είμαστε απογοητευμένοι, ευτυχώς το παιδί όμως είναι δυνατό και αισιόδοξο», αναφέρει η μητέρα του μαθητή.

Ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου διαμαρτύρεται γι΄ αυτή την κατάσταση και προσπαθεί να ασκήσει πίεση προς κάθε κατεύθυνση προκειμένου να γίνουν επιπλέον διορισμοί στο σχολείο. «Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην καθημερινότητα των συγκεκριμένων μαθητών και μεγάλη δυσκολία μέσα στις τάξεις. Οι δάσκαλοι προσπαθούν αλλά απαραίτητο να διοριστούν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης», επισήμανε στη Voria.gr ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Γονέων Βάϊος Τάτσικας.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου, «όταν τα παιδιά αυτά δεν έχουν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης είναι σαν να μην λαμβάνουν από το σχολείο αυτά που πρέπει. Προσπαθούν να τα βοηθήσουν οι εκπαιδευτικοί μας, αλλά χρειάζονται τη βοήθεια εξειδικευμένων εκπαιδευτικών».   

Την ελπίδα να καλυφθούν σύντομα τα κενά στο σχολείο και να προχωρήσει το υπουργείο σε διορισμούς εξέφρασε η διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Ζαχαρούλα Πετράκη-Ασημακοπούλου.  «Προσπαθούμε και ευχόμαστε να μπορέσουμε να καλύψουμε το κενό. Δε γνωρίζω όμως πότε μπορεί να γίνει αυτό από το υπουργείο», υπογράμμισε στη Voria.gr.

Σχετικά με το θέμα του μαθητή με σύνδρομο Down σημείωσε ότι «εάν έχει ζητηθεί βοηθητικό προσωπικό και κατατεθεί αίτημα, αυτό είναι πολύ πιθανό να τακτοποιηθεί». Σύμφωνα πάντως με την  διευθύντρια πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης για τη φετινή σχολική χρονιά κατατέθηκαν 250 αιτήματα για εκπαιδευτικούς παράλληλης υποστήριξης και από αυτά μένουν ακάλυπτα τα 155.

Το θέμα σχολίασε και ο Ιωάννης Παντής, γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, παραδεχόμενος ότι το υπουργείο δεν έχει καλύψει το 100% των αναγκών αναφορικά με την ειδική εκπαίδευση.

Με δηλώσεις του στην ΕΡΤ3, ο κ. Παντής υπογράμμισε ότι φέτος προσλήφθηκαν 9.000 δάσκαλοι ειδικής αγωγής και πως στόχος του υπουργείου είναι σε βάθος χρόνου να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

«Του χρόνου θα ξεκινήσουμε τις προσλήψεις από προσωπικό ειδικής αγωγής» ανέφερε.

Αναφορικά με την κατάσταση στο εν λόγω δημοτικό , ο ίδιος δεν έκανε συγκεκριμένες δήλωσεις, είπε ωστόσο ότι κατανοεί την κατάσταση.

Για την κατάσταση που επικρατεί στο δημοτικό σχολείο Χορτιάτη έχουν καταθέσει ερώτηση προς τον υπουργό  Παιδείας οι βουλευτές Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Γιάννης Δελής. Οι δύο βουλευτές ρωτούν το αρμόδιο υπουργείο σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να πραγματοποιηθούν άμεσα οι απαραίτητοι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ώστε να καλύπτονται πλήρως και χωρίς κενά οι ανάγκες των μαθητών για παράλληλη στήριξη στο σχολείο.