Skip to main content

Νέες επενδύσεις 120 εκατ. για τη Lidl και αύξηση του κατώτατου μισθού στα 1.000 ευρώ

Πού εστιάζει το νέο τριετές επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας - Ξεπερνούν τους 330 κωδικούς η συμμετοχή της αλυσίδας στο μέτρο της «μόνιμης μείωσης τιμών»

Στην ενεργοποίηση ενός νέου τριετούς επενδυτικού πλάνου το οποίο αναμένεται να φθάσει τα 120 εκατ. ευρώ προχωρά η Lidl Ελλάς όπως ανακοινώθηκε στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης για το αποτύπωμα της αλυσίδας στην ελληνική οικονομία.

Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος της Διοίκησης της Lidl Ελλάς κ. Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ  (κεντρική φωτό) το νέο επενδυτικό πλάνο αφορά κυρίως τη δημιουργία νέων καταστημάτων αλλά και την ενδυνάμωση των logistics της εταιρείας. Απαντώντας μάλιστα σε ερώτηση του newmoney άφησε να εννοηθεί ότι η αλυσίδα θα προχωρήσει στη δημιουργία ενός νέου διαμετακομιστικού κέντρου παραπέμποντας σε σχετικές ανακοινώσεις που θα γίνουν τους επόμενους μήνες. Σημειωτέον πως η αλυσίδα λειτουργεί σήμερα τέσσερα logistic centers ανά την επικράτεια.

Παράλληλα αναμένεται να συνεχίσουν να τρέχουν δράσεις που ξεκίνησαν φέτος έχοντας ήδη εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χωρίς να εντάσσονται στον προϋπολογισμό του του νέου τριετούς επενδυτικού σχεδίου. Μεταξύ αυτών η τοποθέτηση ηλεκτρονικών ετικετών τιμών στα ράφια και η επέκταση του δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από τα 28 καταστήματα που είναι σήμερα σε 57 ως το τέλος της τρέχουσας χρήσης, που είναι στο τέλος Φεβρουαρίου.

«Απ’ το 1999 ως σήμερα έχουμε επενδύσει πάνω από 1,4 δισ ευρώ συνολικά στη χώρα», σημείωσε ο κ. Μπραντενμπούργκερ, παρουσιάζοντας παράλληλα στοιχεία γύρω απ’ το αποτύπωμα της Lidl Ελλάς στην ελληνική οικονομία.

«Το 2022 η συνολική συνεισφορά της Lidl στην ελληνική οικονομία έφτασε τα 953 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ. Για κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς μας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία», υπογράμμισε ο κ. Μπραντενμπούργκερ αν και αργότερα ερωτηθείς απ’ το newmoney για το ύψος του κύκλου εργασιών που έχει η αλυσίδα στην Ελλάδα, αρνήθηκε να απαντήσει. Σημειωτέον πως η Lidl Ελλάς ως ομόρρυθμη εταιρεία δεν υποχρεούται και αποφεύγει να κοινοποιεί στοιχεία για τα οικονομικά της μεγέθη.

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Ελβετός μάνατζερ, κατά την περσινή χρήση η Lidl Ελλάς δημιούργησε 200 νέες θέσεις εργασίας με αποτέλεσμα σήμερα να απασχολεί πάνω από 6700 εργαζομένους. «Συνολικά όμως υποστηρίζουμε εμμέσως πάνω από 33.000 θέσεις εργασίας», σημείωσε ο ίδιος.

Αυξήσεις μισθών

Μάλιστα ο Πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς ανακοίνωσε πως από 1η Δεκεμβρίου η εταιρεία προχωράει σε νέα αύξηση του κατώτατου μισθού πλήρους απασχόλησης σε όλες τις δομές της εταιρείας στα 1.000 ευρώ. «Στρατηγικός μας στόχος είναι να παρέχουμε αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που είναι ανταγωνιστικές και άνω του μέσου όρου της αγοράς ως ανταμοιβή και επιβράβευση για όλους τους εργαζομένους», σημείωσε ο κ. Μπραντεμπούργκερ γνωστοποιώντας επίσης πως η εταιρεία απ’ το Σεπτέμβριο ως και το Δεκέμβριο παρέχει με τη μορφή έκτακτης ενίσχυσης 500 χιλ. ευρώ στους εργαζόμενους στα καταστήματα και τα logistic centers. Μία δράση που ουσιαστικά ολοκληρώνει το πακέτο των μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 6,7 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Φεβρουάριο.

Σε ότι αφορά τις φετινές επιδόσεις ο επικεφαλής της εταιρείας τις χαρακτήρισε “ενθαρρυντικές” και εξέφρασε αισιοδοξία για θετική πορεία για το σύνολο της υφιστάμενης χρήσης που λήγει τον Φεβρουάριο 2024.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Μπραντενμπούργκερ ” αυξήσαμε τον αριθμό των επισκεπτών μας και μεγαλώσαμε το καλάθι μας” ενώ επισήμανε ότι βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Lidl Ελλάς είναι το πεδίο των τιμών, καθώς η αλυσίδα είναι κατά 10% φθηνότερη από τον ανταγωνισμό σε περίπου 200 προϊόντα ( σ.σ με βάση εσωτερική έρευνα) ενώ έχει προχωρήσει σε μόνιμη μείωση τιμής έως και 37% σε πάνω από 330 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από όλες τις κατηγορίες food και near food «αξιοποιώντας τη διαπραγματευτική δύναμη του δικτύου» της. «Είμαστε η μοναδική αλυσίδα που προσθέτει δυνατές προσφορές στις ήδη χαμηλότερες τιμές της αγοράς», σχολίασε ο κ. Μπράντενμπούργκερ.

Να σημειωθεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν το 70% του συνόλου των 4000 κωδικών που διαθέτει ενώ ανέρχονται στο 80% του συνολικού τζίρου.

Επιπρόσθετα με το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus η αλυσίδα παρέχει αποκλειστικά προνόμια στους πελάτες της ενώ υπολογίζει πως η εξοικονόμηση των καταναλωτών που το χρησιμοποιούν φθάνει τα 1.000 ευρώ το χρόνο!

Πέρα από τις τιμές, ο κ. Μπραντενμπούργκερ επισήμανε ότι η εταιρεία αποτελεί έναν αξιόπιστο συνεργάτη για τους Έλληνες προμηθευτές καθώς ο μέσος όρος εξόφλησης είναι 41 ημέρες σε σχέση με τις 117 μέρες που είναι ο μέσος όρος της αγοράς.

«Συνεργαζόμαστε συνολικά με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές, με το 65% του τζίρου μας να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. Αναπτυσσόμαστε μαζί τους, προωθούμε και ενισχύουμε την προοπτική τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και πέρα από τα σύνορα, σε 31 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. Αξίζει να σας αναφέρω ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό ξεπέρασε το οικ. έτος 2022 τα 460 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο κ. Μπραντεμπούργκερ.

Χορηγία στο υπ. Πολιτικής Προστασίας

Στο πλαίσιο της χθεσινής εκδήλωσης επισης ανακοινώθηκε η πρωτοβουλία της αλυσίδας για τη στήριξη του έργου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. «Αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να δημιουργήσουμε έναν λειτουργικό μηχανισμό άμεσης αρωγής, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Η στήριξη αυτή από την πλευρά μας ανέρχεται σε 200.000 ευρώ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών. Και φυσικά η Lidl Ελλάς αναλαμβάνει να τον εφοδιάζει σε σταθερή βάση», τόνισε ο Πρόεδρος διοίκησης της αλυσίδας.

Βιωσιμότητα

Κατά τη χθεσινή εκδήλωση η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς κα Βασιλική Αδαμίδου παρουσίασε και τις δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη που “τρέχει” η αλυσιδα.

«Έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργίας, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019. Επιδιώκουμε παράλληλα να δεσμεύσουμε τους προμηθευτές και τους συνεργάτες μας, που ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με προϊόντα, να θέσουν τους δικούς τους κλιματικούς στόχους μέχρι το 2026», σημείωσε η κα Αδαμίδου κάνοντας μεταξύ άλλων ευρεία αναφορά για το πρόγραμμα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων που “τρέχει” η αλυσίδα.

«Αριθμούμε 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώσαμε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες μας στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζουμε μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχουμε ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37», επεσήμανε. «Παράλληλα, βάζουμε προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Σήμερα λειτουργούμε σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους», πρόσθεσε.

Στους στόχους που έχει θέσει επίσης η Lidl Ελλάς είναι η μείωση κατά 20% του πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και να φθάσει στο 25% η μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού.

Πηγή: newmoney