Skip to main content

Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης και οι Ευρωεκλογές, το μήνυμα της Θράκης και των αεροδρομίων το… κάγκελο

Η υποψηφιότητα Πατουλίδου ενδέχεται να εκτονώσει την κρίση στις σχέσεις ΟΤΘ-ξενοδόχων. Πόσα αεροδρόμια χρειάζεται άραγε η Κ. Μακεδονία; Τι σηματοδοτεί το 2ο East Macedonia & Thrace Forum και πού μπορούν να αναζητήσουν σήμερα δουλειά οι πρόσφυγες που ζουν στη Θεσσαλονίκη

Καλημέρα σας!

Η δημόσια κόντρα μεταξύ των ξενοδόχων της Θεσσαλονίκης και της κ. Βούλας Πατουλίδου, που ως αντιπεριφερειάρχης προεδρεύει στον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης ενδέχεται να εκτονωθεί ακόμα και σήμερα που είναι προγραμματισμένες οι εκλογές του ΟΤΘ. Κάτι που σίγουρα θα κάνει καλό, αφού οι καταγγελίες της μιας προς την άλλη πλευρά είναι σοβαρές. Η μεν κ. Πατουλίδου δημοσιοποίησε απειλητικά και εκβιαστικά κατά τη γνώμη της ηλεκτρονικά μηνύματα της ΕΞΘ προς την ίδια για την ανάθεση του στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης σε συγκεκριμένη ιδιωτική εταιρεία, η δε Ένωση με ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι δεν υπάρχει εκ μέρους του ΟΤΘ διάθεση συνεργασίας για το καλό της προβολής και τουρισμού της πόλης. Μόλις χθες, μιλώντας στον 102 FM της ΕΡΤ3, ο πρόεδρος της Ένωσης Ανδρέας Μανδρίνος είπε ότι μέχρι πριν από τέσσερα – πέντε χρόνια, όταν η ΕΞΘ ήταν ακόμη μέλος του ΟΤΘ και άρα συμμετείχε στα διοικητικά συμβούλια, κονδύλια του Οργανισμού δίνονταν ως επιχορηγήσεις σε σωματεία και συλλόγους. Κάτι που σε πρώτη ανάγνωση δεν σχετίζεται ούτε με την προβολή ούτε με την ενίσχυση του τουρισμού της περιοχής. Σε κάθε περίπτωση η υποψηφιότητα της Βούλας Πατουλίδου στις Ευρωεκλογές με τη Νέα Δημοκρατία, που έχει ανακοινωθεί επισήμως, ενδεχομένως να λύσει τον… γόρδιο δεσμό, αφού η αντικατάστασή της στην αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης και στην προεδρία του ΟΤΘ, πιθανόν να εξομαλύνει τις σχέσεις. Να σημειωθεί ότι η παραίτηση της κ. Πατουλίδου από την αντιπεριφέρεια πριν από τις ευρωεκλογές δεν είναι υποχρεωτική, αλλά αν η παράταξη «Αλληλεγγύη» του Απ. Τζιτζικώστα ακολουθήσει την πεπατημένη στελεχών της που κατείχαν θέσεις ευθύνης και αποφάσισαν να διεκδικήσουν κάτι άλλο, τότε πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Έτσι έγινε τα τελευταία χρόνια με τον Φάνη Παππά, τον Γιάννη Γιώργο, τη Γερακίνα Μπισμπινά και τον Ιωάννη Ταχματζίδη, που εγκατέλειψαν τις εκτελεστικές θέσεις που κατείχαν στην Περιφέρεια πριν αρχίσει επισήμως η προεκλογική περίοδος στην οποία μετείχαν.

Των αεροδρομίων το... κάγκελο

Μερικές φορές είναι να απορεί κανείς με το πώς μεγαλεπήβολες προτάσεις, ξεχασμένες στο χρονοντούλαπο, αναβιώνουν. Ο λόγος, μεταξύ άλλων, για την πρόσφατη πρόταση του προέδρου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Αναστάσιου Καπνοπώλη που… αναβίωσε το ζήτημα της υλοποίησης cargo αεροδρομίου στον χώρο του στρατιωτικού αεροδρομίου στο Παλαιοχώρι της Ημαθίας, στα όρια με το Πλατύ. Η πρόταση είχε ξαναπέσει στο τραπέζι του διαλόγου το 2008 από φορείς της περιοχής. Μάλιστα είχαν ενημερώσει τον τότε υπουργό Υποδομών, Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος -σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής- δεν είχε βρει την ιδέα κακή. Μετά ήρθε η οικονομική κρίση και η χρεωκοπία της χώρας και η ιδέα παρέμεινε στα… χαρτιά. Τώρα 16 χρόνια μετά το θέμα επανέρχεται σε μια προσπάθεια, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΒΕΘ, «ενίσχυσης της εφοδιαστικής αλυσίδας, που αποτελεί βασικό «γρανάζι» της οικονομίας, αλλά και ανάδειξης της γεωστρατηγικής θέσης της Κεντρικής Μακεδονίας, με σειρά ωφελειών για την ευρύτερη περιοχή». Λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά, λίγες ημέρες νωρίτερα από την κατάθεση της πρότασης του ΒΕΘ, φορείς της Πιερίας, αναζητώντας εναλλακτική αεροπορική διέξοδο για την περιοχή, πρότειναν την ανάπτυξη του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου στη Μαγνησία, ώστε να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των τουριστών αλλά και των κατοίκων από τη μποτιλιαρισμένη λόγω των έργων κατασκευής του Flyover περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, που οδηγεί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Σημειωτέον ότι για το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου υπάρχουν συζητήσεις από πλευράς κυβερνητικών στελεχών και για τη λειτουργία του ως cargo, χωρίς ωστόσο να παραγκωνίζεται η τουριστική του δραστηριότητα. Από εκεί που η χώρα δεν διαθέτει κανένα cargo αεροδρόμιο, φαίνεται πως μαζεύονται πολλά… Για να μη γίνει, λοιπόν, των αεροδρομίων το… ανάγνωσμα ή -επί το λαϊκότερον- των αεροδρομίων το… κάγκελο, καλό θα είναι οι προτάσεις να έχουν και ένα ουσιαστικό υπόβαθρο, ώστε να είναι υλοποιήσιμες. Να υπάρχουν οι προϋποθέσεις, να είναι κοστολογημένες και τα οφέλη που θα προκύπτουν να είναι μετρήσιμα. Διότι μέχρι σήμερα η χώρα έχει «μπουχτίσει» από καλές ιδέες και ευχολόγια. Ωστόσο είναι λυπηρό να μπαίνουν και οι παραγωγικοί φορείς στη διαδικασία να καταθέτουν προτάσεις σε εντελώς θεωρητική βάση, που τουλάχιστον από μια πρώτη ματιά δεν φαίνεται να μπορούν να προχωρήσουν.

Το μήνυμα της Θράκης  

Σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη η Αλεξανδρούπολη φιλοξενεί το 2ο East Macedonia & Thrace Forum. Στόχος του συνεδρίου είναι να αναδειχθεί ο κομβικός γεωστρατηγικός και οικονομικός ρόλος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και να διερευνηθούν οι προοπτικές της μελλοντικής τους ανάπτυξης. Όπως ανακοίνωσαν οι οργανωτές, μεταξύ των ομιλητών του διημέρου συγκαταλέγονται οι: Γιώργος Γεραπετρίτης, Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Δημήτρης Καιρίδης, Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Λευτέρης Αυγενάκης, Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και ο Χρήστος Τριαντόπουλος, Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Σοφία Βούλτεψη, Υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου. Επίσης οι: George Tsunis, Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Andrei Popov, Πρέσβης της Μολδαβίας στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, Υφυπουργός Εξωτερικών Η.Π.Α. αρμόδιος για τους Ενεργειακούς Πόρους, Γιώργος Πιτσιλής, Διοικητής Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Υπουργείο Οικονομικών, Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής, Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος. Μαζί τους φυσικά και κάποιοι τοπικοί παράγοντες. Από μόνο του το γεγονός ότι οι οργανωτές κατάφεραν να συγκεντρώσουν στην Αλεξανδρούπολη όλους αυτούς αποδεικνύει τη σημασία της ευρύτερης περιοχής στη νέα εποχή και τα καινούργια δεδομένα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επομένως το μήνυμα είναι σαφές: τα μάτια μας στραμμένα προς Ανατολάς, σε μια περιοχή που κάποτε θεωρείτο η άκρη της Ελλάδας, αλλά σήμερα λογίζεται διεθνώς ως επίκεντρο μιας ευρύτερης περιοχής.

Ημέρα καριέρας για πρόσφυγες

Εργοδότες και επαγγελματικές διαδρομές θα γνωρίσουν σήμερα πρόσφυγες που μένουν στη Θεσσαλονίκη και ενδιαφέρονται να εργαστούν σε διάφορους κλάδους. Το Solidarity Now και η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες συνδιοργανώνουν ένα Job Fair στο Κέντρο Υποστήριξης Προσφύγων/ Blue Refugee Center (στην Ι. Κωλλέτη 25), από τις 10 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα. Η εκδήλωση αυτή αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για όσους αναζητούν εργασία να έρθουν σε επαφή με εκπροσώπους από διάφορους χώρους και προωθεί έτσι προοπτικές δικτύωσης και επαγγελματικής εξέλιξης. Στο Job Fair θα συμμετέχουν 13 εταιρείες από τους κλάδους της φιλοξενίας και του τουρισμού, των κατασκευών και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς επίσης βιομηχανίες και μη κυβερνητικές οργανώσεις. Συγκεκριμένα, όσοι πρόσφυγες αναζητούν εργασία, θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν στελέχη των εταιρειών: Electra Palace Thessaloniki, TOR Hotel Group, Sani Ikos, Delta Pi, ΒΙΟΣΥΡΜΑΤ, Metadrasi, Istion club & spa, P.A.P. Corp, Jobtrust, ABINTRA, Alexander Quality foods, Ioniki Ecosuites. Αν μη τι άλλο, η εκδήλωση αυτή αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να βρουν εργασία άτομα που θέλουν να ενσωματωθούν στην κοινωνία, να μείνουν εδώ και να δουλέψουν. Το Job Fair διοργανώνεται στο πλαίσιο του προγράμματος BRC Livelihood, που υλοποιείται από το SolidarityNow σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR). Πέρα από την προσωπική επιθυμία, οι φορείς -ειδικά η Ύπατη Αρμοστεία- εξακολουθούν να προσφέρουν υποστηρικτικά δίκτυα και το Blue Refugee Center αποτελεί ένα από αυτά. Από το 2016 που δημιουργήθηκε αποτελεί έναν κόμβο υποστήριξης, αλλά και έναν τόπο συνεύρεσης και αλληλεπίδρασης για τους πρόσφυγες και αιτούντες άσυλο στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.