Skip to main content

ΟΑΣΘ: Έρχονται οι πρώτες προσλήψεις οδηγών και τεχνικών έπειτα από έντεκα χρόνια

Τι είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης, για τα ηλεκτρικά λεωφορεία και την ενίσχυση του στόλου των οχημάτων

Τις πρώτες προσλήψεις έπειτα από έντεκα χρόνια ετοιμάζεται να κάνει ο ΟΑΣΘ.

Όπως ανακοίνωσε σήμερα σε συνάντηση με δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδέχθηκε τις αιτιάσεις του ΟΑΣΘ και πλέον ψάχνει λύση, ώστε να ξεπεραστεί το νομικό ζήτημα που υφίσταται με τις προσλήψεις, εξαιτίας του γεγονότος ότι ο οργανισμός βρίσκεται ακόμα στη διαδικασία της εκκαθάρισης. Αιτιάσεις που το υπουργείο έκρινε εύλογες, καθώς η πρόσληψη του τελευταίου εργαζόμενου έγινε το 2012 κι έκτοτε έφυγαν εκατοντάδες υπάλληλοι λόγω συνταξιοδότησης, αλλά και λόγω κινητικότητας. Ο κ. Ταγγίρης, μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στις 26 Αυγούστου, όταν ανέλαβε καθήκοντα, οι εργαζόμενοι ήταν 1.630 εργαζόμενοι, ενώ σήμερα είναι λιγότεροι από 1.500.

Ο πρόεδρος σημείωσε ότι, όταν βρεθεί η λύση, ο ΟΑΣΘ θα προχωρήσει σε προκήρυξη για την κάλυψη θέσεων εργασίας πρωτίστως οδηγών, αλλά και άλλων, κρίσιμων ειδικοτήτων για την λειτουργία του, όπως είναι οι ηλεκτρονικοί, οι ηλεκτρολόγοι και άλλες κατηγορίες τεχνιτών. Επισήμανε ότι, σύμφωνα με τη διεθνή πρακτική και το συγκοινωνιακό έργο που επιτελεί ο οργανισμός, χρειάζονται επιπλέον 404 οδηγοί, ωστόσο πρόσθεσε πως και με λίγους λιγότερους θα υπάρξει σημαντική βελτίωση.

Ο ίδιος σημείωσε ότι βασική είναι η συνδρομή των ΚΤΕΛ, τονίζοντας ότι εξοικονομήθηκαν 30 οχήματα, σταδιακά από τις αρχές Φεβρουαρίου, από την ανάθεση έξι επιπλέον λεωφορειακών γραμμών στα ΚΤΕΛ (1, 45, 57, 58, 59, 64), αλλά και 80 οδηγοί, οι οποίοι πλέον εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τις γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Τον Σεπτέμβριο τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Ο κ. Ταγγίρης ανέφερε πως τον Σεπτέμβριο, λοιπόν, ο ΟΑΣΘ αναμένεται να παραλάβει τα πρώτα 100 με 130 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, μέσω μεγάλου διαγωνισμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ενώ τα υπόλοιπα από τα συνολικά 300 θα παραληφθούν το 2024.

Ήδη, όπως είπε, στα δύο αμαξοστάσια του Οργανισμού, στον Φοίνικα και στη Σταυρούπολη, βρίσκονται σε εξέλιξη τοπογραφικές μελέτες, προκειμένου να δημιουργηθούν οι σταθμοί φόρτισης. Ανέφερε επίσης ότι πέρα από τα δύο αμαξοστάσια θα δημιουργηθούν σταθμοί και σε άλλα τρία – τέσσερα ενδιάμεσα σημεία που κρίνονται ασφαλή να γίνουν τέτοιες επενδύσεις.

Μετά την προμήθεια των ηλεκτρικών οχημάτων θα αποσυρθούν κάποια από τα παλαιά οχήματα του έτσι κι αλλιώς γερασμένου στόλου. Πάντως, τόνισε πως, χωρίς να θέλει να ωραιοποιήσει την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών, η κατάσταση έχει βελτιωθεί, λέγοντας ότι από τα 230 που κυκλοφορούσαν το 2019, ο αριθμός τους έχει φτάσει στα 460 με 490 σε ημερήσια βάση, μαζί βέβαια με τα ΚΤΕΛ που εκτελούν με βάση τη σύμβαση τα δρομολόγια στις περιαστικές γραμμές.

Ειδική αναφορά έκανε στα 49 λεωφορεία που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από Λειψία, σημειώνοντας πως σήμερα αξιόπλοα στον δρόμο είναι τα 40. Όπως είπε, βαριά προβλήματα έχουν τα τρία οχήματα, τα οποία θέλουν ιδιαίτερο σέρβις, ενώ τα υπόλοιπα έξι τις επόμενες εβδομάδες θα είναι αξιόπλοα. Σε ό,τι αφορά την έλλειψη κλιματισμού, εξέφρασε την εκτίμηση ότι αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα, γιατί το καλοκαίρι έτσι κι αλλιώς ο οργανισμός βγάζει λιγότερα οχήματα. «Η χρησιμότητά τους είναι σημαντική και θα προσφέρουν λύσεις», είπε και πρόσθεσε πως ήταν γενναία η απόφαση του δήμου να επιχειρήσει να δώσει λύση.