Skip to main content

Παρεμβάσεις στη Βόρεια Ελλάδα για να μην εγκαταλείπουν το σχολείο οι Ρομά - Ημερίδα ενημέρωση στο ΑΠΘ

Η εκδήλωση γίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία»

Ημερίδα ενημέρωσης σχετικά με την πορεία του προγράμματος «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην Κεντρική και Δυτική Μακεδονία», πρόκειται να πραγματοποιηθεί την προσεχή Παρασκευή 31 Μαρτίου στο ΚΕΔΕΑ του ΑΠΘ από τις 15.30 έως τις 20.00.

Στόχος της Ημερίδας είναι η παρουσίαση των δράσεων που έχουν σχεδιαστεί τα τελευταία δυόμισι χρόνια και έχουν υλοποιηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος ενόψει της ολοκλήρωσής του. Στην Ημερίδα θα συμμετάσχουν συνεργάτες/ιδες του προγράμματος, μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, στελέχη εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί και διευθυντές/ντριες των συνεργαζόμενων σχολικών μονάδων, φοιτητές/τριες, παιδιά Ρομά με τους γονείς τους, εκπρόσωποι συνεργαζόμενων με το πρόγραμμα φορέων και άλλοι/ες ενδιαφερόμενοι/ες.

Σύμφωνα με τους συντελεστές, με την υλοποίηση του προγράμματος επιδιώκεται κατά κύριο λόγο η αντιμετώπιση της εκπαιδευτικής ανισότητας και της περιθωριοποίησης της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας, μέσα από τη βελτίωση των συνθηκών συμμετοχής και συμπερίληψης παιδιών Ρομά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.

Αναλυτικά, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται εκπαιδευτικές, παιδαγωγικές, διδακτικές, ψυχοκοινωνικές και εμψυχωτικές δραστηριότητες και δράσεις που αποσκοπούν: α) στην ενίσχυση της πρόσβασης των παιδιών Ρομά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως και το λύκειο, αλλά και στην ενθάρρυνση νέων ή/και ενήλικων Ρομά που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες και δομές εκπαίδευσης ή και να επανασυνδεθούν με το εκπαιδευτικό σύστημα, β) στην ψυχοκοινωνική και εκπαιδευτική στήριξη της κοινότητας των Ρομά, γ) στην ευαισθητοποίηση φορέων, της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας, δ) στην οργάνωση, λειτουργία και ενίσχυση της πρόσβασης εφήβων και ενηλίκων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση σε δομές διά βίου μάθησης και εκπαίδευσης, καθώς και ε) στη σύνδεση τοπικής κοινωνίας, σχολείου και οικογένειας.

Για την επίτευξη όλων αυτών συμμετέχουν και δραστηριοποιούνται εκπαιδευτικοί, εμψυχωτές/τριες, ψυχολόγοι, κοινωνικοί/ές λειτουργοί, διαμεσολαβητές/τριες και επιστημονικοί/ές συνεργάτες/ιδες, οι οποίοι/ες επιμορφώνονται από προσωπικό του ΑΠΘ, εξειδικευμένο σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, διδακτικής των γλωσσών, ψυχολογίας και κοινωνιολογίας.