Skip to main content

Plastimak: Επενδύει 6 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό και παραγωγικές εγκαταστάσεις

Αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας με παράλληλη επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων, διεύρυνση της προϊοντικής της γκάμας και ψηφιακό μετασχηματισμό προβλέπει το τριετές επενδυτικό σχέδιο της βιομηχανίας υλικών εύκαμπτης συσκευασίας από τον Άγιο Παύλο Χαλκιδικής

Ένα φιλόδοξο επενδυτικό σχέδιο ύψους 6 εκατ. ευρώ με αιχμή τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού της εξοπλισμού και την ψηφιακή της εξέλιξη, το οποίο μάλιστα υπαγορεύει και την επέκταση των παραγωγικών της εγκαταστάσεων, έχει θέσει σε εφαρμογή με ορίζοντα υλοποίησης την τριετία η βιομηχανία υλικών εύκαμπτης συσκευασίας Plastimak στον Άγιο Παύλο Χαλκιδικής.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμα της οικογενειακής επιχείρησης και αποτελεί φυσική συνέχεια της αντίληψής της που θέλει τις επενδύσεις να αποτελούν μονόδρομο ανάπτυξης και δη σε μια εποχή έντονων προκλήσεων και ραγδαίων αλλαγών.  

Image

Μέσω των νέων επενδύσεων, που στοχεύουν στην αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας κατά 20%, στη διεύρυνση της γκάμας και στην ποιοτική αναβάθμιση των τελικών της προϊόντων και εφαρμογών και στην προσαρμογή της στην ψηφιακή πραγματικότητα της Industry 4.0, οι ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρείας θα αυξηθούν περίπου κατά 3.000 τ.μ., μεγαλώνοντας τη μονάδα των 4.700 τ.μ. που διαθέτει στον Άγιο Παύλο σε μια έκταση 18 στρεμμάτων. Σήμερα η παραγωγική δυναμικότητα της Plastimak ανέρχεται σε 3.300 τόνους ετησίως. Άλλωστε, η εταιρεία ανήκει στο top 5 του κλάδου των υλικών εύκαμπτης συσκευασίας με προσανατολισμό κυρίως στον κλάδο των τροφίμων, αλλά και σε άλλους τομείς -όπως δομικά υλικά, απορρυπαντικά, καλλυντικά, προϊόντα οικιακής χρήσης κα- ενώ εξειδικεύεται στη φλεξογραφική εκτύπωση, το λαμινάρισμα (συγκόλληση υλικών), τη ρολοκοπή και τη σακουλοποίηση εύκαμπτων υλικών συσκευασίας.

Image

«Η αύξηση του παραγωγικού χώρου είναι απαραίτητη, για να υποδεχθεί το νέο μηχανολογικό εξοπλισμό και τις παρελκόμενες υποδομές, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη λειτουργικότητα και η μέγιστη δυνατή ασφάλεια κατά τη λειτουργία» λέει στη Voria.gr η Πολυξένη Μακρή, οικονομική διευθύντρια της Plastimak, που εκτιμά ότι στο τέλος της τριετίας η εταιρεία θα είναι έτοιμη να δρέψει τους καρπούς του νέου της επενδυτικού σχεδιασμού.    

Ο σχετικός φάκελος με σκοπό την υπαγωγή των νέων επενδύσεων στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου έχει υποβληθεί, η εταιρεία όμως έχει ήδη δρομολογήσει την υλοποίησή τους.

Η αειφορία στο επίκεντρο

Κοινή συνισταμένη του επενδυτικού σχεδίου και ειδικότερα της προϊοντικής διεύρυνσης είναι η αειφόρος ανάπτυξη, με δεδομένο ότι η Plastimak αφουγκράζεται τα μηνύματα και τις τάσεις των διεθνών αγορών. Άλλωστε, όπως σημειώνει η Πολυξένη Μακρή, οι εταιρείες συσκευασίας που θέλουν να έχουν λόγο την επόμενη μέρα δεν μπορεί παρά να επενδύουν σε βιώσιμες λύσεις. «Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για οποιαδήποτε αλλαγή, να προσαρμοζόμαστε στα νέα υλικά, ώστε με τη σειρά μας να δίνουμε τις νέες κατευθύνσεις και στους πελάτες μας» τονίζει. Η Plastimak μάλιστα εδώ και μία τριετία έχει αναπτύξει το εμπορικό σήμα EcoMak® που βασίζεται στους ακόλουθους  πυλώνες βιώσιμων λύσεων, ανάλογα με το τελικό προϊόν και τις ανάγκες του: ανακυκλώσιμες -όπου δίνεται και η μεγαλύτερη έμφαση- πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες, συσκευασίες από ανακυκλωμένα υλικά και  βιοδιασπώμενες.

Image

Εντατικοποίηση εξαγωγών στην Κεντρική Ευρώπη

Ταυτόχρονα με τον επενδυτικό της σχεδιασμό η Plastimak έχει θέσει ένα ακόμα στοίχημα, αυτό της εντατικοποίησης των εξαγωγών της, με στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας της σε αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, όπως η Γερμανία, η Αυστρία, η Ολλανδία, η Πολωνία και η Αγγλία. Σήμερα οι εξαγωγές της επί του κύκλου εργασιών της ανέρχονται σε 15%, στόχος όμως είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Μάλιστα, η εταιρεία προσπαθεί ήδη να αναπτύξει ένα δίκτυο τοπικών συνεργατών σε αυτές τις χώρες, ώστε να διευκολυνθεί η εφαρμογή του σχεδιασμού της.

Σε κάθε περίπτωση οι εύκαμπτες συσκευασίες της Plastimak ταξιδεύουν ήδη σε όλον τον κόσμο, από την Ευρώπη, την Αμερική και τον Καναδά μέχρι την Ιαπωνία, μέσω της εξαγωγικής δραστηριότητας των πελατών της.  

Πέραν πάντως της επενδυτικής της κινητικότητας σε πάγια, η εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση και στην επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με συνεχή εκπαιδευτικά και επιμορφωτικά προγράμματα. Μάλιστα, η πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα αφιερώνεται στην εκπαίδευση του προσωπικού της, που αριθμεί σήμερα 60 άτομα.

35 χρόνια πορείας

Η Plastimak ιδρύθηκε το 1989 ως ατομική επιχείρηση και δέκα χρόνια αργότερα μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία. Αρχικά ασχολήθηκε με την παραγωγή εύκαμπτων φιλμ για τον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, όμως έκανε τη στροφή στη βιομηχανία των τροφίμων, η οποία ολοκληρώθηκε το 2010 με μια σημαντική επένδυση σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Αυτός ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην πορεία της, όπως επίσης και η νέα μετοχική της διάρθρωση από το 2020 και έπειτα, μέσω της οποίας η οικογένεια του Δημήτρη Γεμενετζή και της Πολυξένης Μακρή έχει διαμορφώσει ένα ενιαίο όραμα για το μέλλον. Στην εταιρεία έχει κάνει ήδη την είσοδό της και η επόμενη γενιά και συγκεκριμένα τα δύο παιδιά του ζευγαριού.

Image

«Στο τέλος της τριετίας θέλουμε να δούμε μια Plastimak που θα έχει ανέβει ένα σκαλοπάτι ως μέγεθος, θα έχει διεισδύσει και εδραιωθεί σε αγορές του εξωτερικού και θα είναι έτοιμη για την επόμενη στρατηγική επένδυση» σημειώνει η Πολυξένη Μακρή.