Skip to main content

Ποδαρικό με αυξήσεις σε ταξί και ΟΑΣΘ

Ποδαρικό με αυξήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς μας κάνει το νέο έτος, καθώς από 1η Ιανουαρίου 2011 έρχονται κόμιστρα «φωτιά» σε τρένα, λεωφορεία και ταξί, εξαιτίας της αναπροσαρμογής του ΦΠΑ από το 1
του Δημήτρη Τσάκωνα
tsakonas@voria.gr

Ποδαρικό με αυξήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς μας κάνει το νέο έτος, καθώς από 1η Ιανουαρίου 2011 έρχονται κόμιστρα «φωτιά» σε λεωφορεία και ταξί, εξαιτίας της αναπροσαρμογής του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας από το 11% στο 13%. Επιπλέον, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011 θα ισχύσουν και τα νέα «τσουχτερά» εισιτήρια στο σιδηρόδρομο στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για δραστική μείωση των ελλειμμάτων του ΟΣΕ.

Πιο αναλυτικά, σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων προχωράει από τις αρχές του 2011  ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Έτσι, η τιμή του απλού εισιτηρίου, με το οποίο θα μπορεί να γίνεται μόνο μία ακύρωση, θα φτάσει στα 0,80 ευρώ, ενώ μία μετεπιβίβαση (δύο ακυρώσεις) θα μπορεί να γίνεται μόνο με εισιτήριο διάρκειας 90 λεπτών της ώρας, το οποίο θα κοστίζει 0,90 ευρώ. Τέλος, το εισιτήριο 24 ωρών θα φτάσει τα 4,00 ευρώ. Έκπτωση προβλέπεται, σε ποσοστό 50%, για τους μαθητές και τους φοιτητές.

Αυξήσεις από την 1η Ιανουαρίου 2011 έρχονται και στα κόμιστρα των ταξί, λόγω της αναπροσαρμογής του ΦΠΑ από το 11% στο 13%.

Συγκεκριμένα, από την Πρωτοχρονιά η πτώση της σημαίας θα αυξηθεί στα 1,19 ευρώ από 1,16 ευρώ, η χιλιομετρική αποζημίωση για τη μονή ταρίφα θα φτάσει στα 0,68 ευρώ και για τη διπλή ταρίφα στα 1,19 ευρώ, ενώ η ελάχιστη διαδρομή θα αγγίξει τα 3,16 ευρώ.

Ο νέος τιμοκατάλογος διαμορφώνεται ως εξής:


ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ Ε.Δ.Χ ΑΠΟ 01/01/2011

ΚΑΘΑΡΗ ΑΞΙΑ

Φ.Π.Α 13%

ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΑ


Πτώση σημαίας


1,05 €


0,14 €


1,19 €


Τιμολόγιο Νο 1


0,60 €


0,08 €


0,68 €


Τιμολόγιο Νο 2


1,05 €


0,14 €


1,19 €


Χρονοχρέωση ανά ώρα


9,60 €


1,25 €


10,85 €


Ραδιοταξί (απλή κλήση)


1,70 €


0,22 €


1,92 €


Ραδιοταξί (ραντεβού) Ελάχιστη 3 €


3,00 €


0,39 €


3,39 €


Ραδιοταξί (ραντεβού) Μέγιστη 5 €


5,00 €


0,65 €


5,65 €


Από και προς Αεροδρόμιο Αθήνα


3,40 €


0,44 €


3,84 €


Από και προς Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκη


2,80 €


0,36 €


3,16 €


Από και προς Αεροδρόμιο Περιφέρεια


2,30 €


0,30 €


2,60 €


Από λιμάνι, Σ. Σ., Σταθμό Λεωφορείων


0,95 €


0,12 €


1,07 €


Νυχτερινό 2.400 – 500 Τιμολόγιο


1,05 €


0,14 €


1,19 €


Για κάθε αποσκευή άνω των 10 kg


0,35 €


0,05 €


0,40 €


Ελάχιστη αποζημίωση Αθήνα - Θεσσαλονίκη


2,80 €


0,36 €


3,16 €


Ελάχιστη αποζημίωση Περιφέρεια


3,00 €


0,39 €


3,39 €


Όπως τόνισε στη Voria.gr ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί νομού Θεσσαλονίκης, «Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης, το Σωματείο είχε ζητήσει από το υπουργείο Οικονομικών να ενταχθούν στον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ οι μεταφορές και να μην γίνει αύξηση. Ωστόσο, το συγκεκριμένο αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Εξάλλου, οι ιδιοκτήτες ταξί νομού Θεσσαλονίκης, μετά από παρέμβαση και του νομάρχη Θεσσαλονίκης, αποφάσισαν να μειώσουν το κόμιστρο, από διπλή σε μονή ταρίφα, για τις διαδρομές από τους δήμους Θερμαϊκού, Μίκρας, Μηχανιώνας και Επανομής προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Κατακόρυφη αύξηση των εισιτηρίων του ΟΣΕ

Στο μεταξύ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προωθεί από το νέο έτος κατάργηση δρομολογίων και αύξηση των εισιτηρίων στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για δραστική μείωση των ελλειμμάτων του Οργανισμού.

Όπως διευκρινίζεται, η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα είναι ανταγωνιστική των τιμών των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ. Ενδεικτικά, η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, παρόμοια με το ΚΤΕΛ. Για τα Intercity η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ, με χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών.

Παράλληλα, το επόμενο τρίμηνο θα εισαχθεί νέο πλέγμα δρομολογίων, εναρμονισμένο με τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Σύμφωνα, εξάλλου, με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια που καταργούνται θα αξιολογηθούν, για να ενταχθούν και πάλι στο δίκτυο, με την ανάπτυξη θεματικών τρένων προσανατολισμένων σε στοχευόμενες ομάδες επιβατών (π.χ σχολικές εκδρομές σε Ναύπλιο και Φλώρινα), όπως και τουριστικές διαδρομές σε θρησκευτικούς και πολιτιστικούς προορισμούς.