Skip to main content

Επίθεση Σπίρτζη σε ΝΔ για τον ΟΑΣΘ-Δένδιας: Νέο ποινικό δίκαιο ΣΥΡΙΖΑ

Πυρά από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο που κρατικοποιεί τον ΟΑΣΘ. Στα πρακτικά της Βουλής δημοσίευμα της Voria.gr.

Ευθύνες στην Νέα Δημοκρατία και τα στελέχη της για την αρνητική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης επέρριψε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την ομιλία του στην συνεδρίαση της Ολομέλειας της βουλής, επί του κατατεθέντος με τη μορφή του κατεπείγοντος νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις».

Υπενθυμίζεται ότι οι εργασίες επί του θέματος ξεκίνησαν το απόγευμα της Δευτέρας, 17 Ιουλίου, ενώ το νομοσχέδιο πέρασε χθες, Τρίτη, το απόγευμα από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου. Η συζήτηση αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα, Τετάρτη με ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου.

Κατά την ομιλία του ο κ.Σπίρτζης προχώρησε σε εκτενή του αναφορά στην ιστορική διαδρομή του ΟΑΣΘ, ενώ για το νομοσχέδιο, όπως είπε, θα αναφερθεί στη δευτερολογία του. Ο ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για παρακομματισμό, τον οποίο συντήρησαν συγκεκριμένα στελέχη του πολιτικού συστήματος ενώ κατηγόρησε μέλη της ΝΔ ότι τα προηγούμενα χρόνια «συνέχιζαν παράνομα την πλουσιοπάροχη επιδότηση του Οργανισμού», με την ανανέωση για αόριστο χρονικό διάστημα της σύμβασης, ένα χρόνο μετά την έκδοση κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που την απαγόρευε. Και εν συνεχεία, όπως είπε, η ΝΔ δεν έστειλε τη σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού γνώριζε ότι δεν θα εγκριθεί.

«Συντηρούσατε αυτό το σκάνδαλο για να στηρίζονται πολιτικοί και φορείς της Θεσσαλονίκης», είπε ο υπουργός και κατόπιν αναφέρθηκε συγκριτικά στις επιχορηγήσεις του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ τα τελευταία χρόνια, δείχνοντας πως ο ΟΑΣΘ λάμβανε μεγαλύτερο ποσό. Ένας ιδιωτικός Οργανισμός με τέτοιες επιχορηγήσεις, θα έπρεπε να πληρώνει τις υποχρεώσεις του, είπε κατόπιν ο υπουργός, αναφερόμενος στα χρέη του ΟΑΣΘ τα οποία, όπως τόνισε, στις 19 Απριλίου 2017 ανέρχονταν σε 119 εκατομμύρια ευρώ. «Οι επισχέσεις εργασίας δεν είχαν να κάνουν με την αντισταθμιστική καταβολή του υπουργείου γιατί αυτή καταβάλλονταν», είπε ο υπουργός προσθέτοντας ότι ο ΟΑΣΘ έδινε τα χρήματα για την αποπληρωμή των χρεών και όχι για την καταβολή των δεδουλευμένων.

Ύστερα, ο υπουργός ανέφερε πως στο χρονικό διάστημα 2010 - 2015 υπέστησαν μισθολογική μείωση οι οδηγοί κίνησης, ενώ έλαβαν αύξηση οι διοικητικοί υπάλληλοι, γεγονός το οποίο χαρακτήρισε ως πρωτότυπη μισθολογική πολιτική.

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών εξαπέλυσε επίσης πυρά κατά του προκατόχου του Κωστή Χατζηδάκη, παραθέτοντας δηλώσεις του από τη Θεσσαλονίκη το 2008, κατά τα εγκαίνια του συστήματος τηλεματικής, όπου ο κ. Χατζηδάκης μιλούσε για προσπάθεια αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.

Κλείνοντας, ο υπουργός έκανε λόγο για «αποιδιωτικοποίηση», η οποία θα οδηγήσει στην «απαλλαγή από τους κρατικοδίαιτους ιδιώτες που σας αναπαράγουν πολιτικά» και η οποία θα υλοποιηθεί μέσω του κατατεθέντος νομοσχεδίου.

Δένδιας: Εξαγορά έναντι αγνώστου τιμήματος-Νέο ποινικό δίκαιο ΣΥΡΙΖΑ

«Αφήστε το παρελθόν. Μπορούμε να καταλήξουμε σε κάτι σοβαρό για το μέλλον. Αυτό το νομοσχέδιο δεν είναι σοβαρό για τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας», απάντησε στον υπουργό Μεταφορών ο βουλευτής της ΝΔ Νίκος Δένδιας. Ο κ.Δένδιας τόνισε ότι το Δημόσιο αγοράζει τον ΟΑΣΘ έναντι αγνώστου τιμήματος καθώς, όπως σημείωσε, στο νομοσχέδιο «υπάρχει μόνο μία ομιχλώδης αναφορά στο τίμημα με τη λογική ότι θα τα μαγειρέψω και δεν θα πληρώσω τίποτα». Έκανε λόγο, δε, για νέο ποινικό δίκαιο ΣΥΡΙΖΑ αναφερόμενος στο άρθρο 28 του νόμου για τις ποινικές διατάξεις και δη στο άρθρο 2α, που μεταξύ άλλων προβλέπει φυλάκιση τριών ετών και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για όποιον αποκρύπτει, αρνείται να παραδώσει ή παρακωλύει με οποιονδήποτε τρόπο αποσβεσθέντα ή μη αναπόσβεστα κινητά και ακίνητα πράγματα του ΟΑΣΘ. «Ποιος σκέφτηκε τη στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων για πλημμέλημα; Ενδεχομένως κάποιον θέλετε να εμποδίσετε να είναι υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές», υπογράμμισε ο κ.Δένδιας.

Νωρίτερα ο εισηγητής της ΝΔ Κώστας Καραμανλής ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών να αποσύρει άμεσα το νομοσχέδιο, διότι θα επιδεινώσει την κατάσταση και δεν θα δώσει λύση στο πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. «Έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. Ας μην τους προσθέσουμε άλλο ένα εμπόδιο στην καθημερινότητά τους», τόνισε ο κ.Καραμανλής. Ζήτησε, δε, να ανοίξει ευρύς διάλογος με τα κόμματα και τους φορείς για τις αστικές συγκοινωνίες με στόχο να συνταχθεί ένα νέο νομοσχέδιο, που θα είναι σε απόλυτη αρμονία με τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007. 

Για «κοκορομαχία» σε βάρος των πολιτών της Θεσσαλονίκης έκανε λόγο ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιώργος Αρβανιτίδης, επικρίνοντας τον κ.Σπίρτζη για την κατάθεση ενός νομοσχεδίου χωρίς ποιοτικούς στόχους και σχέδιο για τη φιλοσοφία των αστικών συγκοινωνιών. «Καταργείται τον ΟΑΣΘ για να δείξετε απλώς αποφασιστικότητα και πυγμή», είπε χαρακτηριστικά.

«Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από τα σχέδια της κυβέρνησης», σημείωσε ο βουλευτές του ΚΚΕ, Σάκης Βαρδαλής. Ζήτησε να μην υπάρξει μείωση των μισθών των εργαζομένων και να αυξηθούν τα δρομολόγια και τα λεωφορεία.

Υπέρ της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, τάχθηκε ο βουλευτής του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς.

Σκληρή κριτική στη διοίκηση του ΟΑΣΘ για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την οικονομική διαχείριση άσκησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, ο οποίος κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής το δημοσίευμα της Voria.gr για το πόρισμα ελέγχου στον ΟΑΣΘ που αφορά στην περίοδο 2011-2015 κάνοντας ειδική αναφορά στο όφελος του Οργανισμού από τη μη επιστροφή χρημάτων σε όσους εκδίδουν εισιτήριο από τα αυτόματα μηχανήματα μέσα στα λεωφορεία.

«Καρικατούρα» χαρακτήρισε τον χειρισμό της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες ο βουλευτής της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος καυτηρίασε το γεγονός ότι δεν προσκλήθηκε στη χθεσινή διαβούλευση το ΤΕΕ/ΤΚΜ, καθώς και την απουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη. «Ο υπουργός είχε στη διάθεση του 24 λεπτά και δεν μίλησε για το νομοσχέδιο», υπογράμμισε και είπε ότι είναι μύθος ότι οι αστικές συγκοινωνίες στην Ευρώπη είναι κρατικές, καθώς βρίσκονται υπό την εποπτεία της τοπικής αυτοδιοίκησης. «Το νομοσχέδιο αποτελεί βήμα προς τα πίσω από ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ», ανέφερε.

Κατά την παρέμβασή του, ο βουλευτής Ά Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας ανταπέδωσε τα πυρά κατά του κ. Μητσοτάκη, λέγοντας πως ο κ. Τσίπρας έχει γίνει το πιο πειθήνιο όργανο των δανειστών κι έπειτα τόνισε: «Ιδρύετε μια ακόμη δημόσια υπηρεσία και μ’ αυτόν τον τρόπο νομίζετε ότι θα λύσετε το πρόβλημα;». «Όλοι συμφωνούμε στο ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αναβάθμιση στις αστικές συγκοινωνίες της. Εσείς πώς θα το καταφέρετε;», τόνισε. Κατόπιν, είπε προς τον κ. Σπίρτζη πως «η εμμονή σας και το πείσμα σας να μη συναντάστε με την διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει οδηγήσει σε αφάνταστη ταλαιπωρία τους Θεσσαλονικείς». Κατηγόρησε τον υπουργό για το ξεπούλημα του ΟΣΕ κι έπειτα κατήγγειλε το ότι σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού θα έχουν ασυλία για τις αποφάσεις τους. Επιπλέον, αναφέρθηκε στις επερχόμενες ανοικτές διαγωνιστικές διαδικασίες που θα πρέπει να γίνουν, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό το 2019 και ρώτησε τον υπουργό εάν έχει εξασφαλίσει την εξαίρεση του νέου φορέα. Κλείνοντας, επεσήμανε ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα και για τους εργαζόμενους του Οργανισμού.

Ο βουλευτής Β' Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Αριστείδης Φωκάς, αναφέρθηκε στο ζήτημα του κόστους εξαγοράς του ΟΑΣΘ, σημειώνοντας πως οι χρονοβόρες διαδικασίες που προβλέπονται θα στείλουν το λογαριασμό στην επόμενη κυβέρνηση. «Αυτή όμως η εξέλιξη εξυπηρετεί απόλυτα τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις καθώς και αυτός ο λογαριασμός θα πάει στους επόμενους. Με τη μέθοδο αυτή, η κυβέρνηση θα καρπωθεί επικοινωνιακά, πως έκλεισε τον σπάταλο ΟΑΣΘ και θα ικανοποιήσει το λαϊκό αίσθημα χωρίς να έχει βάλει ούτε ένα ευρώ!» υπογράμμισε ο βουλευτής για να ολοκληρώσει λέγοντας: «Είμαι όμως απόλυτα βέβαιος, πως αν στο παρελθόν άλλη κυβέρνηση τολμούσε όχι να καταργήσει αλλά να ψαλιδίσει τα προνόμια του ΟΑΣΘ, πολλά από τα στελέχη σας θα είχαν ξεχυθεί στους δρόμους, θα είχαν ήδη παραλύσει την πόλη. Θα βλέπαμε ενδεχομένως εικόνες από την εποχή των Κολλάδων.