Skip to main content

Σταϊκούρας: Παραμένει δημόσιος ο ΟΑΣΘ, συγκοινωνιακό έργο και σε ιδιώτες

Ανοίγει η συζήτηση για την επόμενη μέρα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης - Τον Απρίλιο σε κυκλοφορία τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία

Παρουσία του Υπουργού Μεταφορών Υποδομών Χρήστου Σταϊκούρα πραγματοποιείται σύσκεψη στα γραφεία του ΟΑΣΘ για το μέλλον των Αστικών Συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΟΣΕΘ, του ΟΑΣΘ, των εργαζομένων και της εταιρείας συμβούλου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ουσιαστικά πρόκειται για την έναρξη ενός διαλόγου μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έτσι ώστε να αποτυπωθούν σε μια μελέτη οι ανάγκες του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια. Η μελέτη προφανώς θα συμπεριλάβει τη λειτουργία του Μετρό του 2024 και τις επεκτάσεις του τα επόμενα χρόνια, αλλά και τη λειτουργία του Fly Over το 2027.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στο πλαίσιο της σύσκεψης, τα νέα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στην Θεσσαλονίκη στις αρχές του Μαρτίου και αναμένεται αφού ολοκληρωθούν όλες οι προβλεπόμενες εργασίες με την εγκατάσταση των φορτιστών να μπουν σε κυκλοφορία τον Απρίλιο. Παράλληλα ο ΟΑΣΘ θα ενισχυθεί με επιπλέον 40 οδηγούς ώστε τους επόμενους μήνες να κυκλοφορούν πάνω από 300 λεωφορεία, ενώ οι σύμβαση των 150 συμβασιούχων που προσλήφθηκαν πριν λίγο διάστημα θα παρατεθεί μέχρι τέλους του έτους.

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα στόχος της Κυβέρνησης είναι ο ΟΑΣΘ να παραμείνει δημόσιος και να λειτουργεί κάτω από την ομπρέλα του ΟΣΕΘ με τη συμμετοχή ιδιωτών για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου, όπως άλλωστε γίνεται σήμερα με τα ΚΤΕΛ.

«Κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε μια εκτεταμένη συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Υπάρχει μια εκκρεμότητα από το 2017 που αφορά τον ΟΑΣΘ ο οποίος βρίσκεται υπό ειδική εκκαθάριση. Εμείς ενισχύσαμε τον ΟΑΣΘ με στόλο, αναμένεται να έρθουν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία αλλά τον ενισχύσαμε και με προσωπικό 150 συμβασιούχων ενώ τις επόμενες ημέρες έχει γίνει αίτημα από την διοίκηση αλλά και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για άλλους 40 οδηγούς, έτσι ώστε να υπάρχει ακόμη περισσότερο στόλος στους δρόμους της Θεσσαλονίκης», είπε ο κ. Σταϊκούρας και πρόσθεσε:

Σίγουρα μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο του 2024 οφείλουμε να δούμε  πώς θα βελτιώσουμε τις συγκοινωνίες τα επόμενα χρόνια. Έχει ζητηθεί λοιπόν από τον ΟΣΕΘ να υπάρχει μια αποτύπωση των αναγκών της κοινωνίας τις επόμενες δεκαετίες στην πόλη και την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια, με δεδομένο τον νέο στόλο του ΟΑΣΘ και τις προσθήκες με νέα λεωφορεία την επόμενη τριετία και συνεκτιμώντας τον αριθμό των εργαζομένων που θα έχει ο οργανοσμός, ζητούμενο είναι να δούμε τι πραγματικά έργο μπορεί να εκτελέσει με επάρκεια. Για το υπόλοιπο έργο, όπως γίνεται και σήμερα, θα υπάρχουν σχετικοί διαγωνισμοί (όπως γίνεται με τα ΚΤΕΛ) ώστε να συμβάλλουν και ιδιώτες στην επάρκεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη. Σχεδιάζουμε τον ΟΑΣΘ σήμερα με όρους των επόμενων δεκαετιών».

Παρόντες στη σύσκεψη είναι  ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης, ο Πρόεδρος του ΟΣΕΘ Ιωάννης Καλογερούδης και ο Πρόεδρος των σωματείου των εργαζομένων Χρήστος Δήμκας.

Image