Skip to main content

ΔΕΘ: Αναποδογύρισε το αμάξι και τράκαρε μεθυσμένος για... να μάθεις να οδηγάς σωστά! (vid)

Σε επαφή με την ορθή οδική συμπεριφορά προσπαθεί να φέρει το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΙΟΑΣ τους επισκέπες της 86ης ΔΕΘ.

Αναποδογυρισμένοι μέσα σε ένα αμάξι μπορούν να βρεθούν όσοι επιλέξουν να επισκεφθούν την 86η ΔΕΘ καθώς και να «οδηγήσουν» υπό την επήρεια μέθης, ούτως ώστε να καταλάβουν από... πρώτο χέρι την επικινδυνότητα των λάθος επιλογών μας στην οδηγική συμπεριφορά.

Το περίπτερο του υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (ΙΟΑΣ) προσφέρει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να μάθουν, και ενδεχομένως να αναθεωρήσουν όσα ξέρουν, για την Οδική Ασφάλεια μέσα από τις κινητές μονάδες εκπαίδευσης. Οι επισκέπτες της ΔΕΘ μπορούν να μπουν μέσα σε αμάξι που ντελαπάρει φορώντας το πιο χρήσιμο «αξεσουάρ» του αυτοκινήτου, τη ζώνη ασφαλείας, και να βγουν από το «τροχαίο τους» τελείως αβλαβείς.

Μία δημοφιλής επιλογή ανάμεσα στους νέους επισκέπτες είναι και ο προσομοιωτής μέθης. Αρχικά, οι επισκέπτες καλούνται να περπατήσουν σε μία ευθεία γραμμή ενώ είναι νηφάλιοι και, μόλις το καταφέρουν, καλούνται να κάνουν ακριβώς την ίδια πορεία αλλά φορώντας τα γυαλιά προσομοίωσης μέθης. Οι «οδηγοί» είτε φεύγουν εκτός πορείας και μπαίνουν στο «αντίθετο ρεύμα» είτε πέφτουν επάνω στα «κιγκλιδώματα του δρόμου». Σκοπός της προσομοίωσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι οδηγοί πόσο πολύ το αλκοόλ επηρεάζει την ικανότητα οδήγησής τους, ακόμα και όταν εκείνοι δεν το αντιλαμβάνονται. Μάλιστα, ο Δημήτρης Χατζηδοπαυλάκης, υπεύθυνος της κινητής μονάδας εκπαιδεύσεων του ΙΟΑΣ, τονίζει στη Voria.gr ότι κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει μηδενική ανοχή στον συνδυασμό αλκοόλ και οδήγησης, καθώς ακόμα και ένα ποτήρι έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει σημαντικά τα αντανακλαστικά του οδηγού, την όρασή του και την κριτική του ικανότητα. «Δεν είμαστε κατά του αλκοόλ, είμαστε κατά του αλκοόλ και της οδήγησης», σημειώνει.

Επίσης, οι Έλληνες οδηγοί βρίσκονται σε άγνοια σχετικά με τα σωστά παιδικά καθίσματα που οφείλουν να έχουν στο όχημά τους για την προστασία των παιδιών τους, αναφέρει στη Voria.gr ο εκρόσωπος της BeSafe, Φραγκισκάτος Ευάγγελος. Στο περίπτερο του υπουργείου, η BeSafe, σε συνεργασία με το ΙΟΑΣ, εξηγεί στους γονείς ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν όταν επιλέγουν και χρησιμοποιούν το παιδικό κάθισμα και ποια μικρά βήματα μπορούν να εγγυηθούν την προστασία των παιδιών, όπως το παιδικό κάθισμα να κοιτάει πίσω αντί για μπροστά (rearfacing). Λανθασμένες συμπεριφορές, όπως το να βάζουν οι γονείς στο... πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου τους το παιδικό κάθισμα του μωρού τους, επειδή δεν χωρούσε μέσα στο smart αμάξι τους, ή να χρησιμοποιούν booster αντί για παιδικό κάθισμα, μπορούν πολύ εύκολα να αποβούν μοιραίες, σημειώνει ο κ. Φραγκισκάτος.

Εξοικείωση με τα σήματα του οδικής κυκλοφορίας, τα νέα μέσα μικροκινητικότητας, τη βιωσιμότητα και τη χρήση κράνους μπορούν να αποκτήσουν και οι μικροί επισκέπτες της 86ης ΔΕΘ στο περίπτερο του υπουργείου. Στον χώρο κυκλοφοριακής αγωγής του περιπτέρου, νέοι και παιδιά, αφού ενημερωθούν από τους εκπροσώπους του ΙΟΑΣ για τα μέτρα ασφαλείας των μέσων μετακίνησης (χρήση κράνους, επιγονατίδων κ.ά.), μπορούν, τηρώντας τα σήματα του ΚΟΚ, να κάνουν βόλτα στον χώρο με ποδήλατο ή ηλεκτρικό πατίνι.

Αν και υπάρχει ακόμα χώρος για βελτίωση στην οδική παιδεία στην Ελλάδα, η Σίλια Πλεμμένου, υπεύθυνη προγραμμάτων και έργων του IOAS, σημειώνει στη Voria.gr ότι έχουν αλλάξει πολλά τις τελευταίες δύο δεκαετίες. «Παλαιότερα δεν υπήρχε οδική παιδεία στη χώρα, πλέον, ιδίως οι νέοι, είναι πιο ανοιχτοί στην αλλαγή», αναφέρει κ. Πλεμμένου και συμπληρώνει ότι ιδίως τα νέα παιδιά δεν θέλουν να ακολουθήσουν τα λανθασμένα βήματα των γονιών τους όσον αφορά την οδήγηση.

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ιδρύθηκε εις μνήμην του αδικοχαμένου Πάνου Μυλωνά, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004 ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Διαβάστε περισσότερα για το έργο και τις δράσεις του ΙΟΑΣ εδώ