Skip to main content

Συνεταιρισμός Ηρακλής: Στα δύο για τον ΟΑΣΘ – Πρόταση για μπλόκο στα ηλεκτρικά λεωφορεία

Θυελλώδης ήταν η χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση με βασικό θέμα την πρόταση του ΟΑΣΘ για ανανέωση της μίσθωσης του κτηρίου διοίκησης και του αμαξοστασίου Σταυρούπολης

Στον αέρα βρίσκεται ο σταθμός φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ που δημιουργείται στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, λιγότερο από δύο μήνες προτού κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα νέα οχήματα.

Το μισθωτήριο του αμαξοστασίου, το οποίο ανήκει στον Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «Ηρακλής» έχει λήξει από το 2018 και η πλειονότητα των συνεταιριστών δεν φέρεται διατεθειμένη να αποδεχτεί την πρόταση του ΟΑΣΘ για υπογραφή νέου συμβολαίου. Αυτό τουλάχιστον προέκυψε από τη χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση του συνεταιρισμού, κατά την οποία συζητήθηκε εκτενώς το θέμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η συνεδρίαση ήταν πολύωρη και θυελλώδης, με τους συνεταιριστές να χωρίζονται σε δύο στρατόπεδα υπέρ και κατά της πρότασης. Το ένα στρατόπεδο εκτιμά ότι η πρόταση του οργανισμού είναι η μόνη λύση για να εισρεύσουν χρήματα στα ταμεία του οργανισμού, ο οποίος έχει περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Το δεύτερο στρατόπεδο, το οποίο φάνηκε ότι έχει και την πλειοψηφία, εκτιμά ότι η πρόταση είναι εξευτελιστική και εκ του πονηρού και πρότεινε τη λήψη δραστικών μέτρων για την προστασία των περιουσιακών στοιχείων του οργανισμού, όπως η έξωση του ΟΑΣΘ από τα ακίνητα που του ανήκουν, που εκτός από το αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης είναι το εξαώροφο κτήριο διοίκησης στην οδό Παπαναστασίου και το μισό οικόπεδο του αμαξοστασίου του Φοίνικα. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, συνεταιριστές καταφέρθηκαν εναντίον του προέδρου Κάρολου Μυλωνόπουλου, ο οποίος φέρεται να διαπραγματεύτηκε με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ το νέο μισθωτήριο συμβόλαιο. Υποστήριξαν ότι έκανε εν κρυπτώ συμφωνία με τη διοίκηση για ανανέωση της σύμβασης και επιχείρησε με ασφαλιστικά μέτρα να μπλοκάρει την ενημερωτική έκτακτη γενική συνέλευση και τον κάλεσαν να παραιτηθεί, ώστε να προκηρυχθούν εκλογές για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου.

Η πρόταση του ΟΑΣΘ

Η πρόταση του ΟΑΣΘ αφορά τη μερική τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων που έχει ο οργανισμός απέναντι στον Ηρακλή. Σε επιστολή που απευθύνει προς τον πρόεδρο του συνεταιρισμού, η διοίκηση του οργανισμού δηλώνει ότι προτίθεται να καταβάλει τμηματικά ποσό ύψους περίπου 4,3 εκ. ευρώ. Από αυτά τα 2.465.000 ευρώ αφορούν το υπόλοιπο της διαφοράς που προέρχεται από τη δανειακή σύμβαση την οποία είχε υπογράψει το 2011 ο ΟΑΣΘ με τον συνεταιρισμό, την οποία προτίθεται να καταβάλει σε 25 δόσεις των 100.000 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό είναι για την υπογραφή μισθωτηρίου συμβολαίου για χρονική περίοδο από 1/1/23 έως 31/12/24 με συνολικό ετήσιο μίσθωμα για όλα τα μίσθια 900.000 ευρώ, δηλαδή 75.000 τον μήνα.

Σε ό,τι αφορά την εξόφληση του δανείου, επισημάνθηκε από την πλειονότητα ότι η πρόταση είναι και ασύμφορη και παγιδεύει τους συνεταιριστές, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη τους τόκους που επιδίκασε το Τριμελές Εφετείο Θεσσαλονίκης το 2020 που ανέρχονται σε 464.482 ευρώ. Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι με βάση την πρόταση η αποπληρωμή θα γίνει σε 25 μήνες, ενώ η παράταση που έχει πάρει η λειτουργία του οργανισμού είναι μέχρι τις 31/12/24, οπότε είναι άγνωστο ποιος θα πληρώσει το δάνειο μετά το τέλος του χρόνου. Μάλιστα, τονίστηκε ότι η απεμπόληση των τόκων συνιστά απιστία.

Σε ό,τι αφορά την πρόταση για το μίσθωμα, υπογραμμίστηκε ότι είναι καθυστερημένη και ασύμφορη, ενώ έρχεται από έναν οργανισμό που είναι αναξιόπιστος. Άλλωστε, ειπώθηκε ότι ο συνεταιρισμός είχε συμφωνήσει προ τριετίας με τον ΟΑΣΘ για την ανανέωση της μίσθωσης των περιουσιακών του στοιχείων με αποπληρωμή όλων των οφειλών από το 2017 μέχρι το 2022, συμφωνία την οποία αθέτησε. Αυτό που προκάλεσε την έντονη αντίδραση συνεταιριστών είναι ότι η πρόταση αφενός αγνοεί την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά ακινήτων, αφετέρου -και το κυριότερο- αγνοεί τις οφειλές που υπάρχουν από τον Αύγουστο του 2017. Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι μέχρι το 2017 τα μισθώματα των ακινήτων του συνεταιρισμού καθορίζονταν με νόμο, ο οποίος εξακολουθεί να ισχύει. Με βάση τον νόμο αυτόν το μίσθωμα για το 2.17 ανερχόταν σε 1,647 εκ. ευρώ ετησίως, ενώ συνυπολογίζοντας τον πληθωρισμό το ποσό για το 2024 θα έπρεπε να είναι 2,223 εκ. ευρώ.

Μέλη της συνέλευσης τόνισαν ότι είναι αδιανόητο να γίνει τέτοιου είδους συμφωνία, από τη στιγμή μάλιστα που ο συνεταιρισμός έχει στα χέρια του δικαστική απόφαση για να προχωρήσει σε έξωση του οργανισμού από τα ακίνητά του, που ελήφθη με το αιτιολογικό ότι ο ΟΑΣΘ δεν έχει καταβάλει σχεδόν κανένα ενοίκιο τα τελευταία εννέα χρόνια. Και μάλιστα σε μία περίοδο που υπάρχει πιεστική ανάγκη χρήση του αμαξοστασίου της Σταυρούπολης για την εγκατάσταση των ηλεκτρικών λεωφορείων

Επαναφορά της αγωγής Παππά

Αυτό που προκάλεσε την οργή των συνεταιριστών είναι η επανενεργοποίηση από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ της αγωγής που είχε καταθέσει ο πρώην πρόεδρος του οργανισμού επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Παππάς, με την οποία ζητούσε από τους συνεταιριστές ποσό ύψους 10,8 εκ. ευρώ εκτιμώντας ότι τα ενοίκια που καταβάλλονταν ήταν πολύ υψηλά. Η αγωγή είχε κατατεθεί στο Εφετείο Αθηνών, το οποίο όμως έκρινε ότι είναι αναρμόδιο και την έθεσε στο αρχείο. Μάλιστα, στην πρόταση που κατέθεσε ο ΟΑΣΘ αναφέρει ότι οι διαφορές που προέρχονται από τα προηγούμενα μισθωτικά έτη θα τακτοποιηθούν μετά την τελεσιδικία των εκατέρωθεν εκκρεμών αγωγών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα ανέφερε και ο πρώην βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Σάββας Αναστασιάδης, ο οποίος χθες έγινε μέλος του του συνεταιρισμού μαζί με άλλους πρώην μετόχους, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος του σωματείου Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ, Αστέριος Χρυσοχόου. Ο κ. Αναστασιάδης μάλιστα, ο οποίος φέρεται να ενδιαφέρεται να αναλάβει την προεδρία του Ηρακλή, δήλωσε οργισμένος με τον οργανισμό, αλλά και την κυβέρνηση, λέγοντας ότι παραπλανήθηκε και ο ίδιος από τις δεσμεύσεις της ΝΔ ότι θα αποκαταστήσει τους μετόχους, όταν αναλάβει την εξουσία.

Σε κάθε περίπτωση, οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν στην επόμενη τακτική γενική συνέλευση του συνεταιρισμού, που θα πραγματοποιηθεί το προσεχές διάστημα.