Skip to main content

Σύσκεψη γονέων για την ειδική αγωγή στην ανατολική Θεσσαλονίκη - «Δεν είναι δεύτερης κατηγορίας τα παιδιά μας»

Σύσκεψη για τον συντονισμό δράσεων πάνω στο ζήτημα της ειδικής αγωγής

Σύσκεψη για τον συντονισμό δράσεων πάνω στο ζήτημα της ειδικής αγωγής πραγματοποίησε το Σάββατο η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Καλαμαριάς, μαζί με όλες τις Ενώσεις Γονέων Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ΔΣ Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και μεμονωμένους γονείς στην αίθουσα προβολών του 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς.

Σκοπός της σύσκεψης ήταν η ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες και οι δυνατότητες επίλυσής τους, καθώς και η ευαισθητοποίηση όλων ώστε να συμβάλλουμε στην ισότιμη ένταξη όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και την κοινωνία.

Όπως λένε, «είναι, δυστυχώς, γνωστό ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες, σε όλο το φάσμα των μαθησιακών δυσκολιών, αντιμετωπίζονται ως παιδιά "δεύτερης κατηγορίας". Η εκπαίδευσή τους υποχρηματοδοτείται και είναι υποβαθμισμένη, καθώς στοιχίζει πολλαπλάσια από ό,τι της γενικής εκπαίδευσης. Έτσι επιφορτίζονται οι οικογένειες με το υψηλό κόστος των ειδικών παιδαγωγικών υπηρεσιών, είτε αφορούν σε ήπιες, είτε σε πιο βαριές περιπτώσεις αναπηρίας. Όταν, λοιπόν, οι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν το δυσβάσταχτο κόστος της ιδιωτικής παρέμβασης, τα παιδιά μοιραία περιθωριοποιούνται».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στη σύσκεψη παρατέθηκαν στατιστικά στοιχεία που αφορούν στην κατάσταση των ειδικών σχολείων, την υποστελέχωση, τις συνθήκες διαβίωσης και εκπαίδευσης. Στοιχεία που ενισχύθηκαν από την συζήτηση και τους προβληματισμούς που τέθηκαν. Αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η ελλιπής πρόσβαση στα σχολεία, τα ακατάλληλα ειδικά σχολεία ακατάλληλα, οι υπόγειες τάξεις ένταξης, τα προβλήματα στις μεταφορές.

«Ήταν ξεκάθαρο το συμπέρασμα ότι τα απολύτως δίκαια αιτήματα μας για την ολόπλευρη μόρφωση των παιδιών μας απέχουν μίλια από όσα το κράτος παρέχει στα παιδιά μας», λένε.

Τα βασικά αιτήματα των γονέων για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες συνοψίζονται παρακάτω:

«Εξασφάλιση όλων των επιστημονικών όρων και προϋποθέσεων ώστε με βάση την πρόοδο και τις δυνατότητες της επιστήμης να προσφέρονται σε όλους τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

    • Πρώιμη διάγνωση και πρώιμη παρέμβαση πριν από την είσοδο του παιδιού στη σχολική εκπαίδευση, από δημόσια διαγνωστικά κέντρα που δε θα περιορίζονται στο ιατρικό θεραπευτικό τομέα, αλλά θα πλαισιώνονται από ειδικότητες ώστε να προσδιορίζουν και το παιδαγωγικό πλαίσιο παρέμβασης. Με την έγκαιρη έναρξη της παρέμβασης μπορούμε να μετρήσουμε πολλαπλάσια θετικά αποτελέσματα.

    • Διευρυμένο δημόσιο και δωρεάν δίκτυο όλων των αναγκαίων ειδικών δομών, ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης, αλλά και της παράλληλης στήριξης για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη. Με ιδιαίτερη φροντίδα στις δομές προσχολικής που προηγούνται της σχολικής ένταξης, δεδομένου ότι δεν προβλέπεται απολύτως κανένα πλαίσιο για τα μικρά παιδιά, όπως για παράδειγμα παιδικοί σταθμοί με ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό.

    • Μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων για να προσφέρουν τη γνώση τους με σύγχρονους όρους εργασίας (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας).

    • Σύγχρονα επιστημονικά προγράμματα που να υποστηρίζουν και να συγκεκριμενοποιούν, να εξατομικεύουν το επιστημονικό/ παιδαγωγικό πλαίσιο παρέμβασης για κάθε μαθητή/μαθήτρια ανάλογα με την αναπηρία ή/και την ειδική εκπαιδευτική ανάγκη. Διάθεση κάθε επιστημονικού, τεχνολογικού εργαλείου ή μέσου που έχει δημιουργηθεί για την υποστήριξη του έργου της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

    • Περιεχόμενο στο σχολείο που να προετοιμάζει τον μαθητή για την ολόπλευρη ανάπτυξή του, τις αναγκαίες επαγγελματικές γνώσεις για την ένταξη στην κοινωνία, στη ζωή, την παραγωγή με σύγχρονα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.

-Ασφαλή, σύγχρονα και προσβάσιμα κτίρια για τη στέγαση και την εξυπηρέτηση των αναγκών του πιο ευάλωτου μαθητικού δυναμικού.

-Εξασφαλισμένη η μεταφορά των παιδιών στα σχολεία τους από την πρώτη ημέρα.

 

Οι εξελίξεις του τελευταίου διμήνου, με την προσπάθεια κλεισίματος τριών ειδικών σχολείων, έφεραν στην επιφάνεια την ανάγκη συντονισμού της δράσης μας. Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκαν από τη σύσκεψη  τα παρακάτω:

-Κινητοποίηση της Ένωσης Πυλαίας- Χορτιάτη με: Δ' ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕΕΑ, Συλλόγους Γονέων για να βρεθεί λύση στο Κτιριακό

-Κινητοποίηση γονέων από τα ΕΕΕΚ της πόλης για να βρεθεί συνολικά λύση στο κτιριακό

-Κινητοποίηση μαζί με μαθητές, εργαζόμενους και φοιτητές, για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

● Πραγματοποίηση Συνέντευξης Τύπου των Ενώσεων μαζί με την Ομοσπονδία Γονέων Κ. Μακεδονίας που θα συνοδεύεται από φωτογραφικό υλικό από τις κτιριακές υποδομές και μεταφορές, στοιχεία για την ένταξη και την παράλληλη στήριξη από τα σχολεία μας, στοιχεία από το ΚΕΔΑΣΥ

● Δραστηριοποίηση έξω από τα σχολεία με συμβολικές κινήσεις και κοινό πανό, κατόπιν συνεννόησης με τα ΔΣ Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.                 

● Μαζική συμμετοχή με πολύμορφες δράσεις σε κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιηθούν στη μνήμη του εγκληματικού δυστυχήματος στα Τέμπη, το οποίο ανέδειξε με σκληρό τρόπο την υποβάθμιση της ασφάλειας και της φροντίδας των παιδιών μας.

● Διεξαγωγή επιστημονικής ημερίδας με θέμα την ειδική αγωγή.

Είναι προτεραιότητα να ενημερωθούμε για τις εξελίξεις στον επιστημονικό και παιδαγωγικό τομέα, να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των παιδιών μας και πάνω από όλα να ενωθούμε στις διεκδικήσεις»