Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στα χέρια του ιδιώτη το master plan του ΟΛΘ

Νέο master plan αλλά και business plan πενταετίας, θα καταρτίσει ο αγοραστής της ΟΛΘ Α.Ε. αλλάζοντας πιθανώς τα πολυσυζητημένα σχέδια του δημόσιου ΟΛΘ

O ιδιώτης που θα αγοράσει το 67% της ΟΛΘ Α.Ε, από το 74,27% του ελληνικού δημοσίου που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, είναι αυτός που τελικά θα αποφασίσει για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα της Θεσσαλονίκης σε βάθος 25ετίας και μέχρι το τέλος του 2040.

Πολύ μελάνι χύθηκε για το περίφημο master plan αλλά και για το business plan ή το "μεσοπρόθεσμο" σχέδιο της πρώτης πενταετίας, όπως το λένε, που εκπόνησε ο ΟΛΘ, αλλά όπως πολύ καθαρά διατυπώνεται στη σύμβαση παραχώρησης, ο νέος βασικός μέτοχος της ΟΛΘ Α.Ε., θα πρέπει να "καταρτίσει, επικαιροποιήσει και υποβάλει προς έγκριση ένα αρχικό αναπτυξιακό πρόγραμμα και μελέτη διαχείρισης αναφορικά με τον Χώρο του Λιμένα για το διάστημα τουλάχιστον έως τις 31 Δεκεμβρίου 2040.....εντός 18 μηνών από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος"

Βεβαίως δεν μπορεί παρά να υπάρξουν μεταξύ των όποιων Σχεδίων οι αυτονόητες συμπτώσεις, όπως για παράδειγμα οι περιοχές εξυπηρέτησης των containers, του συμβατικού φορτίου, των επιβατικών πλοίων αλλά και της κρουαζιέρας, κάποιες διαχειριστικές λειτουργίες. Άλλωστε, οι δραστηριότητες αναφέρονται στη σύμβαση παραχώρησης, ανά χωρικό τομέα της Χερσαίας Ζώνης.

Εν τούτοις σε ένα τόσο μεγάλο λιμάνι όπως της Θεσσαλονίκης, που καλύπτει 1.550.000 τ.μ. σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων, οι επιλογές για χρήσεις και αναπτύξεις μπορεί να διαφέρουν κατά πολύ, αν μάλιστα θυμηθούμε ότι παλαιότερα είχε εκτεταμένα συζητηθεί η δημιουργία ενός logistics center εντός του λιμανιού, πέραν της δημιουργίας και ενός μεγάλου εμπορευματικού hub στο στρατόπεδο Γκόνου, με την ΓΑΙΑΟΣΕ να έχει καλέσει στην εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος ως το τέλος Μαΐου.

Επίσης, συζήτηση έχει υπάρξει και επί της πρότασης αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης μεταξύ των προβλητών 4 και 5, σχετικά με την ενιαιοποίησή τους.

Το νέο "αφεντικό" λοιπόν της ΟΛΘ Α.Ε, σταθμίζοντας ίσως και προτάσεις επιχειρήσεων που μπορεί να επιθυμούν να λειτουργήσουν ως υποπαραχωρησιούχοι, είναι αυτό που θα επιλέξει και θα εξειδικεύσει τις δράσεις που θα προγραμματιστούν στο Αναπτυξιακό Σχέδιο, δεσμευόμενος βεβαίως ότι θα υλοποιήσει τις ελάχιστες υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ.