Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στην… πρίζα τα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ – Πότε και πού θα δρομολογηθούν

Εντός του χρονοδιαγράμματος οι εργασίες κατασκευής του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη και η κυκλοφορία τους στους δρόμους της πόλης

Στην τελική ευθεία έχει μπει η δρομολόγηση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Τα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας λεωφορεία του οργανισμού βρίσκονται εδώ και περίπου έναν μήνα στην πόλη, ενώ προ ημερών έφτασαν και οι φορτιστές τους. Ταυτόχρονα, με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη οι εργασίες για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης και για τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών για την ασφαλή νυχτερινή τους στάθμευση και φύλαξη, οπότε, όπως όλα δείχνουν, τα νέα οχήματα θα δρομολογηθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, δηλαδή εντός του Μαΐου.

Έλεγχοι και δοκιμές

Τα συνολικά 250 ηλεκτρικά λεωφορεία -μαζί με αυτά που προορίζονται για την Αθήνα- τυπικά δεν έχουν ακόμα παραληφθεί. Για να γίνει επίσημη παραλαβή από την αρμόδια επιτροπή θα πρέπει 38 από αυτά είτε να εκτελέσουν το καθένα 5.000 χιλιόμετρα, είτε να κυκλοφορούν καθημερινά για έναν μήνα. Αυτό γίνεται προκειμένου να διαπιστωθεί ότι πληρούν τις προδιαγραφές τις σύμβασης, δηλαδή διαθέτουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά που περιγράφονται, όπως, για παράδειγμα, την ιπποδύναμη και τον προβλεπόμενο χρόνο φόρτισης. Εφόσον παραληφθούν, εν συνεχεία τεχνικοί θα αναλάβουν να εγκαταστήσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, εκδοτήρια εισιτηρίων, ακυρωτικά μηχανήματα και σύνδεση με την τηλεματική.

Στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης ήδη ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση. Οι εργασίες που προβλέπονται στη σύμβαση που υπέγραψε ο ΟΑΣΘ με τον φορέας υλοποίησης του έργου, την Αναπτυξιακή Νομού Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΝΕΘ Α.Ε.), περιλαμβάνουν τη διαμόρφωση του χώρου, τις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, όπου θα τοποθετηθούν οι 55 ηλεκτρικοί φορτιστές ισχύος 180 KW που έχουν δυνατότητα παράλληλης φόρτισης δύο ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, την ανάπτυξη νέου δικτύου μέσης τάσης 20 kV, ηλεκτροφωτισμό για την ασφαλή κυκλοφορία προσωπικού και οχημάτων, καθώς επίσης δίκτυα γειώσεων και αντικεραυνικής προστασίας.

«Οι εργασίες για την κατασκευή του σταθμού φόρτισης στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη προχωρούν χωρίς καθυστέρηση, ενώ έχουμε ήδη παραλάβει και τους 55 φορτιστές διπλής παροχής, για την παράλληλη φόρτιση δύο λεωφορείων ο κάθε ένας. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, εφόσον τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία ελεγχθούν, παραληφθούν, εκτελωνιστούν, ταξινομηθούν, πάρουν πινακίδες και γίνει σε αυτά η εγκατάσταση του συστήματος τηλεματικής, των μηχανημάτων επικύρωσης και έκδοσης εισιτηρίων και όλου του απαιτούμενου εξοπλισμού, θα αρχίσουν να κυκλοφορούν. Στη Θεσσαλονίκη, μετά από χρόνια, θα αρχίσουν επιτέλους να κυκλοφορούν καινούρια λεωφορεία, ηλεκτρικά, «καθαρά», οικολογικά, αθόρυβα, σύγχρονα, κάτι που θα βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Επιπλέον, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως έχει προαναγγείλει ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, προχωρά σε νέο διαγωνισμό για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων τα 250 προορίζονται για τη Θεσσαλονίκη», είπε στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.

Προτεραιότητα στη δυτική Θεσσαλονίκη

Τα λεωφορεία, όπως επισήμανε ο κ. Ταγγίρης, θα αξιοποιηθούν κατά προτεραιότητα σε δρομολόγια που εξυπηρετούν τη δυτική Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, όπως ανέφερε, αυτό το χρονικό διάστημα, στις υπηρεσίες του οργανισμού εκπονείται η μελέτη για τον ακριβή καθορισμό των γραμμών όπου θα δρομολογηθούν.

Η επιλογή αυτή οφείλεται και σε αντικειμενικούς λόγους, καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν αυτονομία 180 χιλιομέτρων ανά φόρτιση. Οπότε οι υπηρεσίες του οργανισμού προσανατολίζονται σε περιοχές που βρίσκονται κοντά στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, έτσι ώστε να αποφευχθούν τα λεγόμενα «νεκρά χιλιόμετρα», δηλαδή η απόσταση που απαιτείται για να φτάσει το λεωφορείο από τον χώρο φόρτισης μέχρι τον τερματικό σταθμό.

Στην εξίσωση μπαίνουν επίσης άλλες δύο παράμετροι. Πρώτον, πρέπει να είναι για διαδρομές, τις οποίες τα λεωφορεία μπορούν να εκτελέσουν διανύοντας περίπου 150 χιλιόμετρα ανά βάρδια και δεύτερον τα δρομολόγια να καλύπτονται σήμερα από μονά και όχι αρθρωτά λεωφορεία.

Με αυτά τα δεδομένα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπηρεσίες του οργανισμού φαίνεται να προσανατολίζονται σε γραμμές που έχουν ως αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ή τη δυτική πλευρά του κέντρου της πόλης, όπως την Αριστοτέλους και τη Βενιζέλου. Οι γραμμές αυτές εξυπηρετούν περιοχές όπως ο Εύοσμος, το Κορδελιό, η Ηλιούπολη, η Πολίχνη, τα Μετέωρα, η Νεάπολη και οι Συκιές.

Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι ότι με την προσθήκη των 110 νέων λεωφορείων θα δοθεί η δυνατότητα στον ΟΑΣΘ να ανανεώσει τον στόλο του, αποσύροντας παλαιά οχήματα, κάτι που θα βελτιώσει σημαντικά τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό. Και πλέον το ενδιαφέρον του οργανισμού στρέφεται στην ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης των 40 επιπλέον οδηγών, ώστε να κυκλοφορούν καθημερινά ακόμα περισσότερα οχήματα στους δρόμους της πόλης.