Skip to main content

Τον Μάιο σε κυκλοφορία στο σύνολό του ο Κ16 - Έτοιμα ήδη τρία τμήματα

Από την αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας τρία αυτοτελή ολοκληρωμένα τμήματα δόθηκαν ήδη σε χρήση για να εξοικειωθούν οι πολίτες.

Τρία τμήματα του ανισόπεδου κόμβου της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης (Κ16) δόθηκαν στην κυκλοφορία, από το προηγούμενο Σάββατο, καθώς έχουν ολοκληρωθεί, είναι αυτοτελή και μπορούν με ασφάλεια να χρησιμοποιηθούν από τους πολίτες, μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα, προκειμένου να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των μετακινούμενων σε μια περίοδο με αυξημένη κίνηση.

Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησαν αυτοψία στα συγκεκριμένα τμήματα, που είναι δυο κλάδοι και μια παράπλευρη οδός και έδωσαν το «πράσινο φως» για να δοθούν στην κυκλοφορία.

Ο ένας κλάδος εξυπηρετεί την κίνηση Καλοχώρι – Θεσσαλονίκη, ο δεύτερος την κίνηση περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης – πόλη Θεσσαλονίκης και η παράπλευρη οδός επίσης την κίνηση Καλοχώρι - Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, τα ολοκληρωμένα αυτά τμήματα δόθηκαν σε χρήση στους οδηγούς, για να διευκολυνθούν οι εκδρομείς του Πάσχα και η αυξημένη κίνηση της Μεγάλης Εβδομάδας. Σύμφωνα με τον κ. Τζιτζικώστα, «με την απόδοση των τριών οδικών τμημάτων του έργου στην κυκλοφορία, επιτυγχάνεται η σταδιακή εξοικείωση των οδηγών με το μεγαλύτερο έργο οδικής υποδομής που υλοποιείται στην περιοχή μας, η κυκλοφοριακή ανακούφιση της ευρύτερης περιοχής και κυρίως η βελτίωση της στάθμης οδικής ασφάλειας».

Ο περιφερειάρχης τονίζει πως παρά το γεγονός ότι τα τρία αυτά τμήματα είναι μικρά σε σχέση με το μέγεθος του έργου, θα δώσουν μια ανακούφιση στην περιοχή, που δέχεται πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους και εξυπηρετεί και βαρέως τύπου οχήματα, καθώς συνδέονται πολλές επιχειρήσεις, βιοτεχνίες, εργοστάσια, μεταφορικές εταιρίες κτλ., αλλά και πολλές κατοικημένες περιοχές, ενώ παράλληλα εξυπηρετείται η κίνηση σε πολύ μεγάλους οδικούς άξονες, όπως η εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Αθηνών, η περιφερειακή οδός, η Εγνατία Οδός, η σύνδεση με το λιμάνι κ.ά.

Ο κ. Τζιτζικώστας εξήγησε ότι ο κόμβος Κ16 θα δοθεί στην κυκλοφορία και επισήμως μέσα στον επόμενο μήνα, καθώς θα έχει ολοκληρωθεί το κεντρικό έργο στο σύνολό του. Τότε θα αντιληφθούν και οι πολίτες τη μεγάλη αξία του έργου. Θα απομείνει μόνο ένα μέρος του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο έμεινε πίσω, καθώς υπήρξαν ζητήματα με τις απαλλοτριώσεις, αφού καθυστέρησε η εκδίκαση των αποζημιώσεων και έτσι θα γίνει επαναδημοπράτηση. Ωστόσο, όπως διαβεβαιώνουν και οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το υπολειπόμενο παράπλευρο δίκτυο δεν προκαλεί προβλήματα και δε μειώνει καθόλου τα οφέλη από το σημαντικότερο οδικό έργο στην Κεντρική Μακεδονία.

Ο ανισόπεδος κόμβος Κ16 έχει προϋπολογισμό 52,6 εκατ.ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Περιλαμβάνει τρεις γέφυρες, δεκάδες χιλιόμετρα δρόμων, παράπλευρο οδικό δίκτυο 10,5 χλμ., βελτιώσεις βατότητας του άξονα ΠΑΘΕ (Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων) και της εσωτερικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, εξυπηρετώντας τη σύνδεση του βασικού οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας με ορισμένες από τις σημαντικότερες υποδομές, αλλά και το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα συνδέει την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, την Εγνατία οδό, τον ΠΑΘΕ, τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης, όλες τις κινήσεις του Καλοχωρίου και μεγάλου μέρους του δήμου Δέλτα, τη ΒΙΠΕΘ στη Σίνδο, το λιμάνι, τη λαχαναγορά, την κρεαταγορά, το βιοτεχνικό πάρκο Καλοχωρίου, τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β' ΚΤΕΟ) κ.ά.