Skip to main content

Τρεις στους δέκα παραδοσιακούς καπνιστές στράφηκαν σε εναλλακτικά καπνικά προϊόντα

Σύντομα το τσιγάρο στη χώρα μας θα αποτελεί παρελθόν, είπε ο αντιπρόεδρος της Παπαστράτος - Τι ειπώθηκε στην εκδήλωση για τη μείωση της βλάβης στην καθημερινότητά μας

Τρεις στους δέκα παραδοσιακούς καπνιστές έχουν στραφεί τα τελευταία χρόνια σε εναλλακτικούς τρόπους καπνίσματος, σε ηλεκτρονικά τσιγάρα ή σε άλλα θερμαινόμενα προϊόντα καπνού, ενώ το ποσοστό αυτό εκτιμάται πως στο άμεσο μέλλον θα αυξηθεί σημαντικά. Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος της Παπαστράτος, Ιάκωβος Καργαρώτος, κατά τη διάρκεια ανοικτής συζήτησης με θέμα «Η μείωση της βλάβης στην καθημερινότητά μας». Η εκδήλωση διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Παπαστράτος.

Ο κ. Καργαρώτος εμφανίστηκε αισιόδοξος πως χάρη στο θεσμικό πλαίσιο, τη διάθεση των παραδοσιακών καπνιστών για στροφή προς εναλλακτικές καπνικές μορφές, αλλά και της ενημέρωσης σύντομα «η χώρα μας θα είναι μεταξύ των πρώτων χωρών, αν όχι η πρώτη, όπου το τσιγάρο θα αποτελεί παρελθόν».

Όπως τόνισε, η Philip Morris, θυγατρική της οποίας είναι η Παπαστράτος από το 2008, έως σήμερα επένδυσε 9 δισ. δολάρια για την έρευνα και την ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών καπνισμού, εκ των οποίων περί το μισό δισ. δολάρια κατευθύνθηκε στην Παπαστράτος. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον Βρετανικό Οργανισμό Υγείας που εκπόνησε σχετική μελέτη οι βλάβες που προκαλούν οι εναλλακτικοί καπνικοί τρόποι είναι μειωμένοι κατά 95% έναντι των κλασικού τσιγάρου.

Στις πρακτικές που μπορούν να ακολουθηθούν προκειμένου η καθημερινότητά μας να είναι λιγότερο βλαπτική αναφέρθηκαν από την πλευρά τους ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, η γενική διευθύντρια λειτουργικών δραστηριοτήτων της Dimand Real Estate Development, Όλγα Ίτσιου, και ο γενικός διευθυντής της Α. Ισμαήλος Mercedes Benz, Νίκος Πρέζας.

Στις προσπάθειες ώστε η Θεσσαλονίκη να γίνει ελκυστικά βιώσιμη αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κάνοντας μνεία στην ανάγκη επιτάχυνσης για τις υποδομές θέσεων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Όπως είπε ο κ.Ζέρβας ο δήμος έχει προχωρήσει στον σχετικό σχεδιασμό από τον Μάιο του 2021 αναφορικά με ένα δίκτυο 330 θέσεων φόρτισης (ανά 1000 κατοίκους μια θέση φόρτισης), αλλά δεν προχώρησε, καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ δεν μπορούσε να το υποστηρίξει, ενώ δεν υπήρχε η σχετική χρηματοδότηση. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Ζέρβας, εντός του 2023 μέσω ΣΔΙΤ ο δήμος σε συνεργασία με ιδιώτες θα εγκαταστήσει περίπου 80 Σταθμούς Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) σε θέσεις που προβλέπονται από το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.

Στο 9% η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης

Στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης και στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης αναφέρθηκε ο κ. Πρέζας, υπογραμμίζοντας πως η πρόοδος της τεχνολογίας έχει κάνει ασφαλέστερα οχήματα και μετακινήσεις. Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση είπε ότι η διείσδυσή της βρίσκεται στο 9% ενώ υπογράμμισε ότι απαιτούνται συνέργειες πολιτείας και ιδιωτικού τομέα για να στραφούν οι καταναλωτές στα ηλεκτρικά οχήματα.

Στα τρία σημαντικά projects που έχει σε εξέλιξη η Dimand στη  Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε η κ. Ίτσιου. Πρόκειται για έργα ανάπτυξης στη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα το βιοκλιματικό συγκρότημα γραφείων Hub 26,  η αξιοποίηση του παλιού εργοστασίου ΦΙΞ και η δημιουργία ενός μεγάλου logistics center στο άλλοτε εργοστάσιο της ΒΑΛΚΑΝ.

Η κ. Ίτσιου δήλωσε ότι οι αναπτύξεις της Dimand βασίζονται σε τρεις πυλώνες: περιβάλλον, οικονομία και κοινωνία. Όσον αφορά στο περιβάλλον, η κατασκευή νέων κτηρίων, αλλά και η ανακαίνιση παλαιών, πρέπει να γίνεται με πρότυπα βιωσιμότητας, καθώς το 40% των αερίων του θερμοκηπίου οφείλεται στα κτίρια.