Skip to main content

Τσογκαρλίδης: Να μη χαθεί η ευκαιρία του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη να αποκτήσει πεζοδρόμια

Η αλλαγή των πεζοδρομίων σύμφωνα με τον Πάρη Τσογκαρλίδη μπορεί να γίνει με βάσει ενός εκτεταμένου προγράμματος ανάπλασης.

Την ανάγκη για λίφτινγκ στα πεζοδρόμια του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη τονίζει ο υποψήφιος δήμαρχος Πυλαίας-Χορτιάτη με την παράταξη «Ορμή. Όραμα. Ομάδα», Πάρης Τσογκαρλίδης.

Η αλλαγή των πεζοδρομίων σύμφωνα με τον Πάρη Τσογκαρλίδη μπορεί να γίνει με βάσει ενός εκτεταμένου προγράμματος ανάπλασης και ολοκληρωμένης βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

«Στενά ή και ανύπαρκτα πεζοδρόμια, συνήθως κατειλημμένα, που πλέον εδώ και δεκαετίες δεν εξυπηρετούν τους πολίτες σε όλους τους οικισμούς του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, συνιστούν μια από τις πιο σημαντικές παραμέτρους υποβάθμισης της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητας σε Πυλαία, Πανόραμα, Χορτιάτη, Ασβεστοχώρι, Εξοχή και Φίλυρο. Το πρόβλημα της αστικής μετακίνησης στον δήμο είναι μείζον και ως τέτοιο οφείλουμε να το αντιμετωπίσουμε. Χρονίζουν πια τα ζητήματα στα οποία δεν έχουν δοθεί λύσεις και αποτελούν τροχοπέδη για την όποια βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, για την επιδιωκόμενη ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και για την προσδοκώμενη ανάπτυξη της περιοχής μας», επισημαίνει ο κ. Τσογκαρλίδης και προσθέτει ότι η παράταξη «Ορμή. Όραμα. Ομάδα» έγινε αποδέκτης «δεκάδων καταγγελιών από δημότες, που βιώνουν τις επιπτώσεις από τη στρεβλή ανάπτυξη των οικισμών». «Το πρόβλημα έρχεται από παλιά και αποτελεί ένα "σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες", μια πρόκληση για κάθε διοίκηση δήμου», επισημαίνει ο κ. Τσογκαρλίδης.

«Οι καταγγελίες είναι για να επισημάνουν το πρόβλημα. Οι λύσεις δεν είναι εύκολες στο δομημένο περιβάλλον. Ωστόσο, κανείς δεν δικαιούται να σηκώνει τα χέρια ψηλά και να αποφεύγει με... εύσχημο τρόπο να ασχοληθεί. Ο δήμος είναι υπεύθυνος για την καθημερινότητα των πολιτών και στη συγκεκριμένη περίπτωση η βιωσιμότητα του δομημένου περιβάλλοντος είναι απολύτως δική του ευθύνη. Να λέμε ότι έτσι είναι τα πράγματα και να μην κάνουμε τίποτα για να τα αλλάξουμε, αποτελεί ομολογία αποτυχίας και αδυναμίας. Να ενσκήψουμε στο πρόβλημα, που πλέον έχει επιδεινωθεί με τα χρόνια και την πληθυσμιακή ανάπτυξη του δήμου μας. Όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις. Θεωρώ ότι είμαστε σε μια κρίσιμη χρονική περίοδο, που μας δίνεται μια μεγάλη ευκαιρία να υλοποιήσουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αστικής ανάπλασης, ειδικά στις κεντρικές και εμπορικές περιοχές του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη, ώστε να βελτιώσουμε τα πεζοδρόμια, να μεγαλώσουμε τον ελεύθερο δημόσιο χώρο και να αλλάξουμε άρδην τις συνθήκες μετακίνησης των συμπολιτών μας, βελτιώνοντας σημαντικά πέρα από την αστική κινητικότητα και την εικόνα και λειτουργία των οικισμών μας. Μπορούμε να κάνουμε πιο ελκυστική την περιοχή μας. Κυρίως όμως οφείλουμε να ενσκήψουμε στο πρόβλημα, διότι για ορισμένους συμπολίτες μας, όπως τα άτομα με αναπηρίες, οι ηλικιωμένοι, οι γονείς με βρέφη και νήπια, το πεζοδρόμιο είναι η βασική διέξοδος κυκλοφορίας τους. Η ευκαιρία είναι το νέο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, που στο νέο ΕΣΠΑ, όπως ήδη έχει ανακοινώσει η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα έχει περισσότερα διαθέσιμα κονδύλια και θα συμπεριλάβει όχι απλώς έναν οικισμό του δήμου μας (την Πυλαία), αλλά το σύνολό του. Υποχρέωση του δήμου είναι να καταθέτει εφαρμόσιμες προτάσεις για ολοκληρωμένες παρεμβάσεις. Κι αυτό για να γίνει πρέπει να υπάρχει προετοιμασία», τονίζει ο κ. Τσογκαρλίδης.

Σύμφωνα με τον υποψηφίο δήμαρχο Πυλαίας-Χορτιάτη η πρόταση της παράταξης «Ορμή. Όραμα. Ομάδα» είναι να γίνουν «εγκαίρως όλες οι αναγκαίες μελέτες στη βάση του ήδη εκπονημένου σχεδίου-προγράμματος βιώσιμης αστικής κινητικότητας, προκειμένου ο δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη να διεκδικήσει με αξιώσεις την απαραίτητη χρηματοδότηση για να υλοποιηθεί ένα έργο πνοής για όλους τους οικισμούς. Ένα έργο που θα αλλάξει προς το καλύτερο την καθημερινότητα. Ένα έργο ουσίας, που απαντά σε ένα μείζον ζήτημα της καθημερινότητας, με πολλές επιπτώσεις στο σύνολο των δημοτών».

Όπως υπογράμμισε ο κ. Τσογκαρλίδης, «αυτή την ευκαιρία δεν πρέπει να τη χάσει ο δήμος. Μέσω του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που θέτει την πεζή μετακίνηση σε πρωταγωνιστικό ρόλο και με την διασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης για μια τόσο σπουδαία παρέμβαση πρέπει να ξεκινήσουμε να επανασχεδιάζουμε τις πόλεις μας. Εφόσον υπάρχουν οι αναγκαίες μελέτες και το σχέδιο, τότε μπορεί να προχωρήσει τμηματικά και σε βάθος χρόνου να αλλάξει τις σημερινές απαράδεκτες συνθήκες στα πεζοδρόμια. Τα απαραίτητα κυκλοφοριακά μέτρα, παραδείγματος χάρη μονοδρομήσεις που μένουν στις καλένδες πρέπει να προχωρήσουν. Η εναλλακτική άμεση λύση θα ήταν να παρέμβει ο δήμος ζητώντας από τους ιδιοκτήτες την ‘εισφορά’ του αναγκαίου χώρου για τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων, εξετάζοντας την δυνατότητα να δοθούν σε συμφωνία με τους ιδιοκτήτες αποζημιώσεις. Σε κάθε άλλη περίπτωση επιβάλλεται να εξεταστεί το ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων, χωρικών μεταβολών και κάθε πολεοδομικό εργαλείο και τοπικού πολεοδομικού σχεδιασμού. Παράλληλα καθίσταται αναγκαία η λήψη στοχευμένων μέτρων οδικής ασφάλειας όπως μέτρα ήπιας κυκλοφορίας σε γειτονιές. Χρειάζεται αποφασιστικότητα και να κοιτάξουμε όλοι μαζί το συλλογικό συμφέρον, το συμφέρον του τόπου μας. Κανείς δεν είναι ευχαριστημένος από τη σημερινή κατάσταση. Λύσεις υπήρχαν και υπάρχουν. Βούληση;».