Skip to main content

Χωρίς φρένο στην ύφεση τα συνεργεία της Θεσσαλονίκης

Ρολά κατεβάζουν το ένα μετά το άλλο τα συνεργεία αυτοκινήτων της Θεσσαλονίκης: Λιγότεροι κατά 65% οι πελάτες, μικρότερος κατά 35% ο τζίρος...

του Αλέξανδρου Μητάκη

mitakis@voria.gr

Σε εξαιρετικά δεινή κατάσταση έχουν βρεθεί τους τελευταίους μήνες τα συνεργεία της Θεσσαλονίκης, πέφτοντας θύματα της πρωτοφανούς κρίσης που μαστίζει συνολικά τον κλάδο του αυτοκινήτου.

Οι ιδιοκτήτες των συνεργείων αυτοκινήτων, παρότι έχουν προχωρήσει σε σημαντική μείωση των τιμών, βλέπουν ελάχιστους πελάτες να μπαίνουν στις επιχειρήσεις τους, ενώ οι κάτοχοι ΙΧ επιλέγουν πλέον τα απολύτως απαραίτητα σέρβις και τις αποκλειστικά αναγκαίες επιδιορθώσεις των οχημάτων τους

Η ύφεση που βιώνει ο κλάδος αποτυπώνεται πλήρως στα διαδοχικά λουκέτα σε συνεργεία. Όπως δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Θεσσαλονίκης και β' αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, Αναστάσιος Λυκάρτσης, από τις αρχές του έτους μέχρι και σήμερα έχουν κλείσει 9 επιχειρήσεις, από τα 680 μόνιμα μέλη του συλλόγου. Μάλιστα, ο ίδιος εκτιμάει ότι μέχρι το τέλος του 2011 η κατάσταση στην αγορά θα επιδεινωθεί και τα λουκέτα θα διπλασιαστούν.

«Η κατάσταση είναι τραγική, η αγορά πεθαίνει. Οι ελάχιστοι πελάτες που πλέον έχουμε, λόγω της έλλειψης χρημάτων επιλέγουν να κάνουν τα απολύτως απαραίτητα στο αυτοκίνητό τους, απλά και μόνο για να “περπατάει”», τονίζει χαρακτηριστικά.

Όπως αναφέρει, το εννεάμηνο του 2011 οι διελεύσεις οχημάτων στα συνεργεία έχουν σημειώσει μεγάλη πτώση της τάξης του 65% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ μειωμένος κατά 35% είναι και ο τζίρος, κυρίως λόγω της μείωσης των τιμών από τους ιδιοκτήτες συνεργείων.

Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που εμφάνισε η γενική συνέλευση του Συλλόγου τη Δευτέρα, όπου από τα περίπου 700 μέλη συμμετείχαν μόλις 100, καθώς πολλοί επαγγελματίες εμφανίζονται σχεδόν βέβαιοι πως δεν θα αντέξουν ούτε μερικές εβδομάδες.