Skip to main content

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Με επενδύσεις 11 εκατ. ευρώ ξεκινά το νέο 25ετές κεφάλαιο της ιστορίας της

Η εταιρεία της γνωστής μπύρας «ΒΕΡΓΙΝΑ» υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 11 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2024-2025, που επικεντρώνεται στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της βασικής παραγωγικής της μονάδας στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής

Δυναμική είσοδο στη νέα 25ετία της ιστορίας της με επενδύσεις που ανέρχονται σε 11 εκατ. ευρώ στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις στη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής κάνει η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης, παραγωγός της γνωστής μπύρας «ΒΕΡΓΙΝΑ», που έκλεισε πέρυσι 25 χρόνια από την κυκλοφορία της πρώτης της φιάλης.

Το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα, που αφορά τη διετία 2024-2025 και έχει υποβληθεί προς υπαγωγή στον επενδυτικό νόμο (Ελλάδα 2.0 - Έξυπνη Μεταποίηση), επικεντρώνεται στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της βασικής παραγωγικής της μονάδας και σε μια σειρά παρεμβάσεων, από καινούρια γραμμή εμφιάλωσης και ρομποτικά συστήματα στα logistics και τις αποθήκες μέχρι επενδύσεις στον ποιοτικό έλεγχο. Θα αυξήσει δε σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας ως ανταπόκριση στη «συγκινητική», όπως τη χαρακτηρίζουν τα στελέχη της, αύξηση της ζήτησης για τις μπύρες της, η οποία έχει οδηγήσει σε διψήφια ποσοστά όσον αφορά στα μερίδιά της στη Βόρεια Ελλάδα (10% με 11%). Οι νέες επενδύσεις όμως εντάσσονται και στη μακρόπνοη στρατηγική της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης να καταστήσει τη «ΒΕΡΓΙΝΑ» την «πρώτη μπύρα στη χώρα», όπως λέει χαρακτηριστικά στη Voria.gr ο διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης και μέλος του Δ.Σ. της εταιρείας, Δημήτρης Κρις.

Image

«Ξεκινήσαμε πέρυσι τη νέα 25ετία της ιστορίας μας αισιόδοξοι και με νέα αναπτυξιακή δυναμική. Μας πήρε 25 χρόνια για να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα - με τα γνωστά σε όλους προσκόμματα και τις δυσκολίες - και ήδη βάζουμε τα θεμέλια για τα επόμενα 25, ώστε η εταιρεία να ξεδιπλώσει τις πλήρεις προοπτικές της. Ο στρατηγικός μας στόχος πάντα ήταν και παραμένει να είμαστε η πρώτη μπύρα στην Ελλάδα» εξηγεί ο Δημήτρης Κρις.

Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης καταλαμβάνουν σήμερα μια επιφάνεια 12.500 τ.μ. σε συνολική έκταση 50 στρεμμάτων, όπου έχουν αναπτυχθεί το ζυθοποιείο της και το βυνοποιείο της, όπου παράγεται η «Βύνη Θράκης», μέσω του οποίου επετεύχθη και η πλήρης καθετοποίηση της εταιρείας και μαζί η αυτονομία και ο απόλυτος έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος. Πέραν των εγκαταστάσεών της στην ΒΙΠΕ Κομοτηνής –όπου απασχολεί περί τα 140 άτομα από την περιοχή της Θράκης- η εταιρεία διατηρεί δύο υποκαταστήματα στη ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης και στην Παλλήνη Αττικής.

Image

Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης διαθέτει σήμερα 8 ετικέτες υπό το brand «ΒΕΡΓΙΝΑ» και προγραμματίζει κατά το προσεχές διάστημα να βγάλει στην αγορά και νέες, ιδιαίτερες μπύρες, με έμφαση στις… δυνατές συγκινήσεις.  Στα τελευταία της δε προϊόντα έδωσε βαρύτητα στη στροφή της νέας γενιάς σε χαμηλού αλκοολικού δείκτη ή no alcohol μπύρες. Μάλιστα, για τη δημιουργία της Vergina Alcohol Free εφαρμόζει μια πρωτοποριακή διαδικασία παραγωγής κατά την οποία η ίδια η μαγιά δεν μεταβολίζει τα σάκχαρα της βύνης και παράγει ελάχιστη ποσότητα αλκοόλης, οπότε η όλη διεργασία είναι απόλυτα φυσική.  

Παράλληλα, στο πενταετές της επενδυτικό πλάνο έχει προβλέψει νέα προϊόντα και για τη σειρά TUVUNU, που βρίσκεται υπό τη σκέπη της, καθώς διεθνώς τα trends μαρτυρούν μια αύξηση της ζήτησης για τα φυσικά αναψυκτικά.

Image

Βασικές της εξαγωγικές αγορές αποτελούν σήμερα οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.

«Όσοι μας στηρίζουν, οι φίλοι μας που επιλέγουν την μπύρα μας, ουσιαστικά επενδύουν στη Θράκη και στην ελληνική παραγωγή, αφού κάθε ευρώ επανεπενδύεται στην εθνική μας οικονομία. Μπορούν μάλιστα να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις μας και να διαπιστώσουν πού πάει η ‘’επένδυσή’’ τους, καθώς πρώτοι ενταχθήκαμε στο πρόγραμμα των Επισκέψιμων Ζυθοποιείων του Υπουργείου Τουρισμού. Την ίδια στιγμή συνεργαζόμαστε με εκατοντάδες αγρότες από το Διδυμότειχο μέχρι τη Θεσσαλονίκη, ανθρώπους που δεν είναι απλά προμηθευτές, αλλά βασικοί μας συνεργάτες» σημειώνει ο Δημήτρης Κρις.

 

Image

Επενδύσεις στη βύνη και σε φωτοβολταϊκά

Εν τω μεταξύ τον Ιούνιο του 2023 η εταιρεία εγκατέστησε ένα νέο σύστημα καβουρντίσματος στο βυνοποιείο της, στο πλαίσιο επένδυσης 500.000 ευρώ, το οποίο έχει τη δυνατότητα παραγωγής δεκάδων ειδών ειδικών βυνών, ανοίγοντας έτσι τη «βεντάλια» των δυνητικών πελατών της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης και σε άλλους κλάδους, καθώς η βύνη –πέραν της ζυθοποιίας- μπορεί να αξιοποιηθεί και στα τρόφιμα. «Ήμασταν οι πρώτοι που ξεκινήσαμε το 2006 τη συμβολαιακή καλλιέργεια κριθαριού βυνοποίησης στην Ελλάδα. Μέχρι τότε γίνονταν σχεδόν αποκλειστικά εισαγωγές βύνης στη χώρα μας, ενώ σήμερα η Βύνη Θράκης αποτελεί βασικό προμηθευτή των περισσοτέρων ανεξάρτητων μικροζυθοποιείων των Βαλκανίων και της Τουρκίας», αναφέρει ο Δημήτρης Κρις. 

Πριν από λίγο καιρό επίσης η εταιρεία ολοκλήρωσε επένδυση μισού εκατομμυρίου ευρώ για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες των παραγωγικών της εγκαταστάσεων, που λειτουργούν από τον Ιανουάριο του 2023 και καλύπτουν το 100% των αναγκών της σε ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια των ημερών με ηλιοφάνεια. Στο πλαίσιο δε της μείωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος υπήρξε από τις πρώτες ζυθοποιίες στην ΝΑ Ευρώπη που από το 2021 διέκοψε κάθε χρήση πλαστικού στις συσκευασίες της, ενώ ακολουθεί σειρά δράσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη.  

Image

Εν τω μεταξύ, σημαντική αποδείχθηκε η δυναμική των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας στην περσινή χρήση. Ειδικότερα, το 2023 εκτιμάται ότι ολοκληρώθηκε με κύκλο εργασιών 30,6 εκατ.ευρώ έναντι των 26,2 εκατ.ευρώ του 2022, και με προ φόρων κέρδη 3,6 εκατ.ευρώ έναντι κερδών 850.000 ευρώ το 2022. Τα δε EBITDA του 2023 υπολογίζεται ότι εκτινάχθηκαν στα 5,5 εκατ.ευρώ έναντι 2,6 εκατ.ευρώ του 2022.

«Η αρχική σκέψη όταν ήρθε ο ιδρυτής της εταιρείας, Δημήτρης Πολιτόπουλος, στην Ελλάδα στα μέσα της δεκαετίας του ’90 δεν ήταν να κάνει κάτι μικρό, αλλά να δημιουργήσει μια premium μπύρα, ελληνική, καλύτερη από τις ξένες που μονοπωλούσαν την εγχώρια αγορά και αυτό να μεταφραστεί και σε μερίδια αγοράς. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στις υποδομές, αλλά και στη νέα γενιά των στελεχών μας που θα μας δώσει την ευκαιρία – αλλά και την χαρά – να πετύχουμε αυτόν τον στόχο», καταλήγει ο διευθυντής εταιρικής ανάπτυξης της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης.

Image