Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Η διάνοιξη της Μιχαήλ Ψελλού πήρε το πράσινο φως από τη Μητροπολιτική

Το έργο είναι πολύ κρίσιμο για τη λειτουργία του τερματικού σταθμού του μετρό στη Νέα Ελβετία και για τη μετεπιβίβαση τόσο για το μετρό όσο και για τα αστικά λεωφορεία

Μια από τις κομβικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν εν όψει της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης, η διάνοιξη της Μιχαήλ Ψελλού, εγκρίθηκε στη σημερινή συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης.

Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της διάνοιξης της Μιχαήλ Ψελλού εγκρίθηκε, παρά τις επιφυλάξεις που εκφράστηκαν.

Πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά συνοδά έργα του μετρό, διότι η συγκεκριμένη οδός είναι κρίσιμη για την εξυπηρέτηση των επιβατών, τόσο του μετρό όσο και των αστικών λεωφορείων, στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας.

Βάσει της μελέτης της διάνοιξης του δρόμου, η ολοκλήρωση του έργου θα μειώσει σημαντικά τους χρόνους μετεπιβίβασης από το ένα μέσο μετακίνησης στο άλλο.

Φορέας εκτέλεσης της διάνοιξης είναι ο ΟΣΕΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) και οι εργασίες αφορούν στη διάνοιξη της Μιχαήλ Ψελλού και στην κατασκευή κόμβων που θα τη συνδέουν με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, με την οδό Παπαναστασίου και με τον τερματικό σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων Νέας Ελβετίας.

Στη μελέτη προβλέπεται πως το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε οκτώ μήνες και ο προϋπολογισμός του είναι 5 εκατ. ευρώ.

Στην εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας επισημαίνεται πως το έργο είναι επιτακτικό να γίνει, επειδή, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα είναι εύρυθμη η λειτουργία του τερματικού και του σταθμού μετεπιβίβασης.

Όπως τόνισε στέλεχος του τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφέρειας, οι δυο τερματικοί (μετρό και αστικών) αναμένεται να γίνουν πόλοι έλξης μεγάλου αριθμού μετακινήσεων και μεγάλο ποσοστό από τους επιβάτες, που προέρχονται από τις ανατολικές περιοχές της Θεσσαλονίκης (Θέρμη, Τριάδι, δήμος Θερμαϊκού μέσω του σταθμού των λεωφορείων στο ΙΚΕΑ) προβλέπεται ότι θα τον χρησιμοποιούν καθημερινά για να μεταβούν από και προς το κέντρο της Θεσσαλονίκης με το μετρό.

Η περιφερειακή σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Ανατολή Αγαθαγγελίδου, εξέφρασε επιφυλάξεις, λόγω ενδεχόμενης τσιμεντοποίησης, όπως είπε, του ρέματος Αλλατίνη και μάλιστα υπογράμμισε ότι πρέπει να εξεταστούν και εναλλακτικές λύσεις για να διατηρηθεί το ρέμα ανοιχτό, αλλιώς ελλοχεύει ο κίνδυνος πλημμυρών.

Πάντως, τα στελέχη της Περιφέρειας απάντησαν ότι υπάρχει έγκριση οριοθέτησης του ρέματος, ενώ έχει ήδη απορριφθεί η εναλλακτική της χωροθέτησης του τερματικού σταθμού νότια της Μιχαήλ Ψελλού, ώστε να είναι χωριστός ο τερματικός του μετρό και ο σταθμός μετεπιβίβασης των αστικών, αλλά επιλέχτηκε η λύση του πολυλειτουργικού σταθμού, που εξυπηρετεί και τα δύο μέσα μαζικής μεταφοράς. Ανάλογη λύση υιοθετήθηκε ήδη σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπου είναι σύνηθες ο σταθμός του μετρό να είναι στο κάτω επίπεδο και των λεωφορείων στο επάνω, πλην όμως στον ίδιο χώρο, τον πολυλειτουργικό.

Ο επικεφαλής της "Λαϊκής Συσπείρωσης", Σωτήρης Αβραμόπουλος, έθιξε το ζήτημα της ανυπαρξίας πρόνοιας για χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, που θα επέτρεπαν και σε οδηγούς και επιβάτες ΙΧ να προσεγγίζουν τους σταθμούς μετεπιβίβασης κι έτσι η μετεπιβίβαση θα ήταν καλύτερη, πιο αποτελεσματική, πιο εξυπηρετική και θα οδηγούσε στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και στην αποφόρτιση του κέντρου της Θεσσαλονίκης από έναν σημαντικό αριθμό ΙΧ αυτοκινήτων.