Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Επιστημονικό συμβούλιο για το Flyover – Η λειτουργία των φαναριών και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Real-time δεδομένα για τις κινήσεις στις βασικές οδικές αρτηρίες και για τα προγράμματα σηματοδότησης

Ένα νέο επιστημονικό όργανο, αυτή τη φορά, πρόκειται να λειτουργήσει άμεσα στη Θεσσαλονίκη, το οποίο θα κληθεί να καταθέσει προτάσεις- μέτρα για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που προκύπτουν εξαιτίας των εργασιών του Flyover.

Θα λειτουργεί υπό τον συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας - η οποία διαθέτει τις επιχειρησιακές μονάδες που παρέχουν άμεση πληροφόρηση για τις κυκλοφοριακές συνθήκες - σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ. Το επιστημονικό συμβούλιο αποφασίστηκε στην πρόφαση σύσκεψη που έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και ανακοινώθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, μετά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου με φορείς της πόλης.

Διαβάστε - Flyover-Σταϊκούρας: Έξι νέες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη

Ταχιάος: Το Flyover η μόνη λύση για το κυκλοφοριακό - Tελειώνει στις 14 Μαΐου 2027

Στο επίκεντρο του επιστημονικού συμβουλίου θα βρεθούν η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών και οι οδικοί άξονες που παρουσιάζουν ιδιαίτερη επιβάρυνση. Ουσιαστικά το νέο όργανο θα κληθεί να πραγματοποιήσει εντός των επόμενων εβδομάδων μελέτες για την άμβλυνση των επιπτώσεων από τις εργασίες στην πόλη, μία για τα φανάρια και μία δεύτερη για τον κυκλοφοριακό φόρτο που έχουν ορισμένοι οδικοί άξονες.

Real-time δεδομένα για τις κινήσεις στις βασικές οδικές αρτηρίες και για τα προγράμματα σηματοδότησης

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από το 2022 έχει εγκαταστήσει αισθητήρες σε δύο κεντρικούς άξονες και συγκεκριμένα, στον άξονα Κ. Καραμανλή – Εγνατία (έως την πλατεία Βαρδαρίου) και στον άξονα Εθνικής Αντιστάσεως - Βασ. Όλγας - Τσιμισκή – Πολυτεχνείου. Οι αισθητήρες καταγράφουν την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο και ανάλογα με τα κυκλοφοριακά δεδομένα προσαρμόζεται η λειτουργία των φαναριών. Στους υπόλοιπους οδικούς άξονες υπάρχουν προγράμματα για τους φωτεινούς σηματοδότες με βάση κυκλοφοριακούς φόρτους που είχαν μετρηθεί πριν την έναρξη κατασκευής του Flyover. Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, με το επιστημονικό όργανο θα γίνουν εκ νέου μελέτες για τους φωτεινούς σηματοδότες, καθώς έχουν ανατραπεί τα δεδομένα της κυκλοφορίας με τα οποία είχαν προγραμματιστεί να λειτουργούν. Έτσι με βάση τα νέα δεδομένα που θα καταγράφονται θα ρυθμίζεται αναλόγως και η λειτουργία των φαναριών.

Παράλληλα, θα γίνουν μετρήσεις για την κυκλοφοριακή επιβάρυνση που δέχονται ορισμένοι οδικοί άξονες, κυρίως σε αυτούς όπου έχουν ήδη παρατηρηθεί προβλήματα μετά την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου. Το συμβούλιο έχοντας αυτά τα δεδομένα θα διερευνά πιθανές λύσεις ώστε να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις από τις εργασίες του νέου αυτοκινητόδρομου.

Στο τραπέζι του νέου οργάνου θα βρεθεί η πρόταση του ΟΣΕΘ και της Διεύθυνσης Τροχαίας για την μονοδρόμηση εκ νέου της 26ης Οκτωβρίου, καθώς και την αμφιδρόμηση της Δωδεκανήσου, όπως επίσης και η κατάλληλη ρύθμιση των φαναριών στην πλατεία Βαρδαρίου, ώστε να μπορούν οι οδηγοί να διέρχονται από την 26ης Οκτωβρίου προς την οδό Λαγκαδά.  

Δείτε επίσης - Θεσσαλονίκη: Προς μονοδρόμηση και πάλι η 26ης Οκτωβρίου – Αλλαγές και στην οδό Κατσιμίδη

Όπως εξηγεί ο κ. Μπίλλιας και τα δύο αυτά θέματα, -τα φανάρια και οι δρόμοι με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση- είναι φαινόμενα δυναμικά και ανάλογα με το πώς εξελίσσονται οι εργασίες, θα εξειδικεύονται τα μέτρα που θα προτείνει το επιστημονικό συμβούλιο. Στη συνέχεια τα μέλη του συμβουλίου θα εισηγούνται στο Συντονιστικό Όργανο, το οποίο συνεδριάζει στο Διοικητήριο υπό τον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν. Από την πλευρά του το υπουργείο Υποδομών θα αναλάβει την άμεση έκδοση, από τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, αποφάσεων έγκρισης των μελετών που θα προέρχονται από το επιστημονικό συμβούλιο, προκειμένου να μη υπάρχουν γραφειοκρατικά εμπόδια.