Skip to main content

Ταχιάος: Το Flyover η μόνη λύση για το κυκλοφοριακό - Tελειώνει στις 14 Μαΐου 2027

Ποια μέτρα ελήφθησαν για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού στη Θεσσαλονίκη λόγω της κατασκευής του Flyover

Ευρεία σύσκεψη του Συντονιστικού Οργάνου για το Fly Over υπό τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στα κυκλοφοριακά ζητήματα φορέων της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας στο Διοικητήριο.

Ο υπουργός, αμέσως μετά τη σύσκεψη, παρουσίασε τους συνολικά 6 ρυθμιστικούς άξονες οι οποίοι βρίσκονται στην αρμοδιότητα του υπουργείου στο οποίο προΐσταται. Ξεκαθάρισε ότι το Fly Over, οι εργασίες κατασκευής του οποίου έχουν προκαλέσει κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί «ένα χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη» και ξεκαθάρισε ότι περίπου 10.000 οχήματα, διπλάσιος αριθμός από τον σημερινό, θα διέρχονται από το σημείο, «ελεύθερα διοδίων».

Έπειτα παρουσίασε τις έξι παρεμβάσεις:

● Εκπόνηση μελετών εφαρμογής για την άμβλυνση των επιπτώσεων στην πόλη υπό τον Συντονισμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

● Εκμίσθωση τμημάτων του πρώην στρατοπέδου Καρατάσιου για την εξασφάλιση διαδρόμου για τα ασθενοφόρα προς τα Νοσοκομεία 424 και Παπαγεωργίου.

● Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ για τη λειτουργία της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ5 (Νοσοκομείο Παπαγεωργίου) έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κ12 (σύνδεση με Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Μουδανιών).

● Απόδοση χώρων της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης.

● Περιοδική και συστηματική ενημέρωση των φορέων σχετικά με την εξέλιξη του έργου, στο πλαίσιο του Συντονιστικού Οργάνου.

● Ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΑΣΘ, με λεωφορεία και προσωπικό.

Διαβάστε περισσότερα: Flyover-Σταϊκούρας: Έξι νέες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη

«Και στη Θεσσαλονίκη, τα έργα τελειώνουν»

Από τη δίκη του πλευρά, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είπε ότι «η Θεσσαλονίκη έχει αρχίσει ξανά να αντιμετωπίζει κυκλοφοριακό πρόβλημα» και συμπλήρωσε πως «εάν δόθηκε εσφαλμένα η εντύπωση στη διάρκεια της κρίσης και στη διάρκεια του κορωνοϊού ότι τα πράγματα βαίνουν καλώς και ότι το μόνο πρόβλημα στο κέντρο της πόλης ήταν οι καταλήψεις από τα εργοτάξια του μετρό, τότε αυτό ήταν λάθος».

Στο πλαίσιο αυτό είπε πως η μόνη λύση ήταν η επέκταση του κυκλοφοριακού, δηλαδή η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου.

Ξεκαθάρισε ότι οι εργασίες κατασκευής του έργου θα τελειώσουν «στις 14 Μαΐου του 2027» και τόνισε πως «μόλις το Μετρό παραδοθεί -και αυτό θα γίνει τον Νοέμβριο-, θα γίνει σαφές ότι και στη Θεσσαλονίκη, τα έργα τελειώνουν».

Ζήτησε από τους πολίτες «απόλυτη εμπιστοσύνη» και είπε πως «είναι σαφές ότι η πόλη θα βρίσκεται σε μια αναστάτωση για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να περατωθεί το έργο».

«Η κυκλοφορία αυξάνεται και αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, τα αυτοκίνητα πολλαπλασιάζονται και η μόνη λύση για την αποτροπή της εισόδου αυτοκινήτων στο κέντρο ήταν να επεκταθεί ο περιφερειακός. Επελέγη η λύση του Flyover η οποία είναι αυτή που θα επιτρέψει να μην ζούμε σε τρία χρόνια από σήμερα -τον Μάιο του 2027 θα τελειώσουν οι εργασίες- συνθήκες όπως αυτές οι οποίες διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν σήμερα», είπε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε:

«Μόλις το μετρό παραδοθεί, και αυτό θα γίνει τον Νοέμβριο, θα γίνει σαφές ότι και στη Θεσσαλονίκη τα έργα τελειώνουν. Παρακαλώ πάρα πολύ να έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη ότι αν δεν υπάρξουν άλλες εμπλοκές, οι οποίες θα προκληθούν σκοπίμως και εξυπηρετώντας ιδιοτελή συμφέροντα, θα έχουμε την περάτωση του Flyover στον χρόνο που σας έδωσα προηγουμένως.

Μαγικό ραβδάκι που ξαφνικά θα έρθει να ανατρέψει εντελώς τις επιπτώσεις ενός έργου που εκτελείται δεν υπάρχει. Είναι σαφές ότι η πόλη θα βρίσκεται σε μια αναστάτωση για ένα χρονικό διάστημα μέχρι να περατωθεί το έργο. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι θα κάνουμε ότι είναι δυνατότερο για να μπορέσει αυτός ο χρόνος να μειωθεί αλλά και να νιώσουν οι πολίτες ότι αυτό που έρχεται είναι κάτι καλύτερο για τους ίδιους και για πόλη»

Οι τρεις άξονες του τομέα των μεταφορών για την αποφόρτιση των δρόμων  

Από τη δίκη της πλευρά, η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για θέματα μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, υπογράμμισε πως το υπουργείο εργάζεται σε τρεις άξονες προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα κυκλοφορίας της Θεσσαλονίκης.

«Ο πρώτος άξονας αποτελείται από πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί πριν από την έναρξη των εργασιών του Fly Over. Ο δεύτερος άξονας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που εφαρμόζονται επί του παρόντος. Και ο τρίτος άξονας περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που σχεδιάζουμε και θα υλοποιήσουμε στο προσεχές διάστημα».

«Συνολικά, από τον Σεπτέμβριο του 2019 υπάρχει αύξηση των οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη κατά 30%», είπε μιλώντας για τις συγκοινωνίες και διεμήνυσε πως στη Θεσσαλονίκη «κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους της πόλης φτάνουν τα 475, όταν το 2019 ήταν 325».

Ξεκαθάρισε ακόμη πως «σχεδιάζουμε την επόμενη ημέρα των μεταφορών μετά την παράδοση της κύρια γραμμής του Μετρό. Ήδη, υλοποιείται η αναδιάρθρωση και ο ανασχεδιασμός των γραμμών και μάλιστα ορόσημο της συγκεκριμένης μελέτης είναι το καλοκαίρι του 2024».

Η βάση του ΕΚΑΒ στο γήπεδο του Παύλου Μελά

Παράλληλα, ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας – Θράκης), Στάθης Κωνσταντινίδης, αναφέρθηκε στο ΕΚΑΒ λέγοντας πως «έχει ενισχυθεί με μηχανές και ανθρώπινο δυναμικό», ενώ γνωστοποίησε πως «έχει δημιουργηθεί κοντά στον Περιφερειακό, στο γήπεδο του Παύλου Μελά, του δήμου Νέαπολης - Συκεών μια βάση για την τοποθέτηση ασθενοφόρου, ώστε να επιλαμβάνεται τέτοιων περιστατικών».

Είπε ακόμη ότι έχουν αποφασιστεί επιπρόσθετες ενέργειες, οι οποίες εξετάζονται, όπως το ζήτημα της τηλεργασίας για τον δημόσιο τομέα.

«Μένει να δούμε κατά πόσο είναι δυνατό να υλοποιηθεί. Είμαστε πάνω από το πρόβλημα και συνεχίζουμε τις εργασίες του Συντονιστικού με τους αρμόδιους φορείς», ξεκαθάρισε ο κ. Κωνσταντινίδης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών  Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών  Νίκος Ταχιάος, η Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Στάθης Κωνσταντινίδης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης,  , ο Διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Μιχάλης Μπεκίρης, ο Συντονιστής του Γραφείου Πρωθυπουργού Γιάννης Παπαγεωργίου, η Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, ο  Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΣΕΘ Γιάννης Καλογερούδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Εγνατίας Οδός ΑΕ  Γιώργος Κωνσταντόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας Οδός ΑΕ  Κώστας Κουτσούκος, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Πάρις Μπίλλιας και ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή.