Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Ινδοί αναζητούν logistics και φεύγουν άπραγοι - Ανυπαρξία υποδομών για μεγάλους παίκτες

«Αν αύριο έδενε στον ΟΛΘ ένα πλοίο με 10.000 containers η πόλη θα αυτοκτονούσε, καθώς δεν υπάρχουν δρόμοι, δεν υπάρχουν υποδομές» - Η σερβική απειλή για το λιμάνι

Η Ελλάδα αλλά και η Θεσσαλονίκη γίνονται ελκυστικοί προορισμοί την ώρα μάλιστα που θεωρούνται προσιτές αγορές για τους χρήστες logistics. Την ίδια ώρα η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η ζήτηση στην περιοχή. Αυτά τονίστηκαν μεταξύ άλλων στη διάρκεια της 7ης Prodexpo από τους συμμετέχοντες στο πάνελ με θέμα «Πλοήγηση στις παγκόσμιες τάσεις ζήτησης logistics: η περίπτωση της Θεσσαλονίκης».

«Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται αποθήκες των 100.000 τ.μ. και των 200.000 τ.μ., για να προσελκύσει τόσο διεθνείς παίκτες του εμπορίου όσο και επενδυτές σε χώρους logistics» ανέφερε ο Φώτης Κυριλλίδης, γενικός διευθυντής της Kuehne+Nagel Greece, θυγατρικής του ελβετικού γίγαντα στον κλάδο των μεταφορών και logistics. Ο ίδιος ανέφερε πως «αν αύριο έδενε στον ΟΛΘ ένα πλοίο με 10.000 containers η πόλη θα αυτοκτονούσε, καθώς δεν υπάρχουν δρόμοι, δεν υπάρχουν υποδομές». Ο κ. Κυριλλίδης τόνισε πως «η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου κινδυνεύει να γίνει γεφύρι της Άρτας, η Ενωτική Οδός της Σίνδου συζητείται για χρόνια, ενώ η ΒΙΠΕ Σίνδου, θα έπρεπε να έχει ήδη επεκταθεί στις πλαϊνές εκτάσεις που είναι χωράφια».

Όπως είπε ο κ. Κυριλλίδης, η εταιρεία που εκπροσωπεί δέχεται συνεχώς ερωτήματα από την Ινδία για την αποθήκευση εμπορευμάτων, ωστόσο στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι χώροι και οι υποδομές. «Πολλά μικρά έργα γίνονται στη Θεσσαλονίκη, αλλά όχι του μεγέθους που θα προσέλκυαν μεγάλους χρήστες, μεγάλα φορτία. Μάλιστα η Θεσσαλονίκη θα βρεθεί ακόμη σε δυσκολότερη θέση αν μπει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η Σερβία» ανέφερε ο κ. Κυριλλίδης.

Ταχύτατοι ρυθμοί ανάπτυξης για τα logistics  

Ο κλάδος των Logistics στην Ελλάδα θα αναπτυχθεί το 2024 με ρυθμούς ταχύτερους από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, προέβλεψε ο Pol Marfa, διευθυντής της CBRE για τα European Logistics Research – Global Thought Leadership. Σύμφωνα με τον κ. Marfa, η  διείσδυση του e-commerce στους χώρους logistics στη χώρα μας θα αγγίξει το 4,7% , όταν ο μέσος ρυθμός Ευρωπαϊκός ανάπτυξης θα διαμορφωθεί στο 3,5%.

«Η Θεσσαλονίκη έχει δύο μεγάλα ατού, είναι φθηνή στο κόστος μίσθωσης χώρων logistics, αλλά και φθηνότερη από πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες στο εργατικό κόστος, ωστόσο δεν έχει τις απαιτούμενες υποδομές για διεθνείς χρήστες αποθηκών και υπηρεσιών logistics», ανέφερε ο κ. Marfa, σημειώνοντας ωστόσο ότι η μεγαλύτερη διείσδυση του e-commerce στον κλάδου του 3PL οφείλεται στη χαμηλότερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, που διαμορφώνεται στο 10,68% όταν στην ΕΕ είναι στο 15,85%.