Skip to main content

Η Θεσσαλονίκη στο Κτηματολόγιο αναστενάζει: Ουρές και εκνευρισμός ξανά από το ξημέρωμα

Ουρές, δυσφορία, νεύρα και... διά στόματος συνεννόηση για τη σειρά προτεραιότητας, για ακόμα μία μέρα, στο Κτηματολογικό Γραφείο της Θεσσαλονίκης

Ουρές, δυσφορία, νεύρα και... διά στόματος συνεννόηση για τη σειρά προτεραιότητας συνθέτουν το σκηνικό που επικρατεί κάθε πρωί στη συμβολή των οδών Δαγκλή και Τσόπελα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου βρίσκεται το πίσω μέρος του Κτηματολογικού Γραφείου της πόλης, η είσοδος του οποίου είναι επί της οδού Τσιμισκή 136.

Η εικόνα για όσους τους αφορά άμεσα οποιαδήποτε μεταβίβαση ακινήτων ή άλλη πράξη που σχετίζεται με αυτά, είναι γνωστή. Σύμφωνα με αυτούς μάλιστα η κατάσταση έχει βελτιωθεί ελφρά, καθώς από τη Δευτέρα μπήκε τέταρτο ταμείο προκειμένου να εξυπηρετεί τους πολίτες που περίμεναν καρτερικά απ' έξω έως ότου το Κτηματολόγιο να ανοίξει τις πύλες του στις 8 και μισή.

Ωστόσο, για ακόμα μία μέρα, πριν ακόμα ξημερώσει εντελώς, γύρω στις 7 παρά περίπου, 15 άτομα περίμεναν καρτερικά έξω από το κτηματολόγιο. O αριθμός ξεπέρασε τους 35 μία ώρα μετά.

 




Οι πολίτες δυσφορούν εμφανώς τόσο λόγω της ώρας και των συνθηκών παραμονής στα σκαλοπάτια εν μέσω πανδημίας, όσο και λόγω του καιρού, καθώς εκτός από την παγωνιά σήμερα ήρθε να προστεθεί και το ψιλόβροχο.

Η πρώτη πολίτης έφθασε σήμερα κατά τις 5:30, ώρα που όπως λέει είναι «μαγική», αφού παλαιότερα με τη γραπτή λίστα αναμονής μερικοί έρχονταν ακόμα και από τις 3.30.

Αυτό συνέβη διότι τα ονόματα σε χαρτί στον τοίχο -εν είδει σειράς προτεραιότητας- έδωσαν τη θέση τους αποκλειστικά στη φυσική παρουσία, ή αλλιώς στην κλασική ερώτηση που είναι γνώριμη σε όλους όσοι χρειάζεται να διεκπεραιώσουν το οτιδήποτε σε κάποια δημόσια υπηρεσία: «ποιος είναι ο τελευταίος;» Και η σειρά τηρείται, γιατί, όπως λένε οι πολίτες, «υπάρχει μία αμοιβαία κατανόηση που ενώνει τον κόσμο, τουλάχιστον τις περισσότερες φορές».

Μέχρι και τη Δευτέρα δικηγόροιυπάλληλοι συμβολαιογραφείων - που πλέον είναι ελάχιστοι-  δικαστικοί επιμελητές και απλοί πολίτες χρειαζόταν να έρθουν αξημέρωτα για να γράψουν το όνομά τους έξω από την πόρτα της εισόδου του Κτηματολογίου. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που κρατούσαν σειρά ακόμα και από το Σαββατοκύριακο στο πολυπόθητο χαρτί αναμονής. Μαρτυρίες πολιτών τις προηγούμενες ημέρες έκαναν λόγο για αναμονές ακόμα και από τις 3 τα ξημερώματα.

Όμως, τώρα που η κατάσταση έχει αλλάξει, αρκετοί είναι αυτοί που αντιδρούν για τη φυσική παρουσία καθώς αυτό απαιτεί να παραμένουν στη σειρά καθόλη τη διάρκεια μέχρι την εξυπηρέτηση, ενώ παλαιότερα συνδύαζαν την αναμονή παράλληλα με άλλες δουλειές τους στο κέντρο της πόλης.

Για τον λόγο αυτό αρκετοί είναι εκείνοι που δυσφορούν καθώς, όπως λένε, με εμφανή την απογοήτευσή τους «το να περιμένεις 5 ώρες σε μία ουρά και στο τέλος να μην εξυπηρετηθείς, δεν είναι παρά χάσιμο χρόνου, που φέρνει εκνευρισμό».





 
«Η πραγματικότητα αυτή είναι γνωστή εδώ και μήνες.  Η κατάσταση βελτιώθηκε ελάχιστα από τη Δευτέρα όταν ξεκίνησε να λειτουργεί ακόμα ένα ταμείο για την εξυπηρέτηση. Πάλι όμως αν έρθεις μετά τις 6:00 δεν πρόκειται να ξεμπερδέψεις πριν τις 11:30», αναφέρει μία δικηγόρος που επισκέπτεται συχνά το Κτηματολόγιο.

«Πλέον οι συμβολαιογράφοι δεν αναλαμβάνουν. Πρέπει οι πολίτες από μόνοι τους ή τα δικηγορικά γραφεία να διαχειριστούν την κατάσταση», αναφέρει με τη σειρά της μία πολίτης που παλεύει μέρες να διεκπεραιώσει μία μεταβίβαση.


Για ποιον λόγο η τόση αναμονή;

Είναι χαρακτηριστικό πως το Κτηματολογικό Γραφείο Θεσσαλονίκης, όπως και το αντίστοιχο της Νεάπολης, σε αντίθεση με το Κτηματολογικό Γραφείο Καλαμαριάς, είναι από αυτά που δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στον νέο φορέα που έχει δημιουργηθεί, επειδή λόγω έλλειψης προσωπικού - που όπως είχε γράψει η Voria αγγίζει το 50%- τα αρχεία τους δεν έχουν μέχρι σήμερα ψηφιοποιηθούν πλήρως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι πολίτες να ταλαιπωρούνται αναμένοντας να ολοκληρώσουν μία πράξη που με τη βοήθεια της τεχνολογίας θα απαιτούσε ελάχιστο κόπο και χρόνο.