Skip to main content

Έρχονται αλλαγές στη λειτουργία και οργάνωση των εφοριών

Απλοποιούνται συναλλαγές και διαδικασίες μέσω ψηφιοποίησης των υπηρεσιών των εφοριών, που ενοποιούνται σύμφωνα με τον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ.

Σε αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας και οργάνωσης των εφοριών προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στο πλαίσιο του σχεδιασμού της, αξιοποιώντας την εμπειρία, που αποκόμισε κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας.

Έχοντας ήδη εξυπηρετήσει πάνω από το 85% από το ένα εκατομμύριο αιτήματα, που δέχθηκαν οι εφορίες όλης της χώρας από τα μέσα Μαρτίου έως το τέλος Μαΐου, η ΑΑΔΕ προχωρά σε αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας και οργάνωσης των εφοριών σε τρεις κατευθύνσεις:

  • Διευρύνει το φάσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών
  • Αξιοποιεί καλύτερα τους εργαζομένους
  • Τις ενοποιεί χωροταξικά

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μελετώντας ποιοτικά και ποσοστικά το νέο τοπίο, όπως αυτό διαμορφώνεται σταδιακά μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, έδωσε το πράσινο φως για τις νέες παρεμβάσεις. Στόχος είναι η παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών, με ταυτόχρονη μείωση της γραφειοκρατίας, αλλά και του χρόνου, που απαιτείται για τις συναλλαγές με την Εφορία.

Έτσι, αμέσως μετά την έκδοση απόφασης για την υποχρέωση των εφοριών να διεκπεραιώνουν τις δηλώσεις φορολογίας κεφαλαίου (μεταβιβάσεις ακινήτων, κληρονομιές και δωρεές) μέσα σε τρεις ημέρες από την παραλαβή τους, χωρίς φυσική παρουσία των φορολογουμένων, το επόμενο βήμα περιλαμβάνει την άμεση ενοποίηση μικρών και υποστελεχωμένων εφοριών περιορισμένης αρμοδιότητας (δηλ. χωρίς φορολογικό έλεγχο) της Αττικής, με τις πλήρους αρμοδιότητας εφορίες της ευρύτερης περιοχής τους.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η κίνηση αυτή επιφέρει οφέλη για όλους. Αναλυτικά:

ΜΙΚΡΕΣ ΕΦΟΡΙΕΣ

Μέσος αριθμός υπαλλήλων:

  • Λιγότεροι από 20
  • 60% λιγότεροι από το αντίστοιχο προσωπικό εφοριών πλήρους αρμοδιότητας

Εργασίες εξυπηρέτησης πολιτών ανά υπάλληλο:

Πολλαπλάσιες αυτών που αναλογούν στις εφορίες πλήρους αρμοδιότητας.

Το αποτέλεσμα είναι επιβαρυντικό:

  • Για τους πολίτες, των οποίων η εξυπηρέτηση γίνεται αρκετές φορές εξαιρετικά δύσκολη και χρονοβόρα
  • Για τα δημόσια έσοδα. Σκεφτείτε απλά ότι για τις πρώτες έξι εφορίες, που σχεδιάζεται να ενοποιηθούν με πλησιέστερες μεγάλες εφορίες τους, το ετήσιο κόστος των ενοικίων αγγίζει τα 900.000 ευρώ
  • Για τους εργαζόμενους των εφοριών αυτών, στους οποίους αναλογεί πολύ περισσότερος όγκος εργασιών από ό,τι τις μεγάλες εφορίες.


Δείτε αναλυτικά τους πίνακες:

Μ.Ο ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ*

ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΔΟΥ ΠΡΟΣ ΕΝΟΠΟΙΣΗ

Μ.Ο. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ**

Μ.Ο. ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ***

 ΑΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟ

ΔΟΥ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

Μ.Ο. ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ

Μ.Ο. ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ

 ΑΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟ

Μ.Ο. ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΑΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟ

ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ

21

803

38

ΙΓ ΑΘΗΝΩΝ

41

477

12

21

ΧΑΛΑΝΔΡΙ

20

550

27

ΧΟΛΑΡΓΟΣ

34

699

21

23

ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ

13

310

24

ΚΑΛΛΙΘΕΑ

57

370

7

8

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

19

257

13

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ

51

369

7

9

ΑΧΑΡΝΕΣ

12

508

44

ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ

49

241

5

12

ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ

16

360

22

ΓΛΥΦΑΔΑ

50

446

9

12

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

17

 

27

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

47

 

9

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σημ: *Με βάση μετρήσεις που έγιναν από τους Οικονομικούς Επιθεωρητές της ΑΑΔΕ κατά την περίοδο 11/6 – 25/6

** Μετά και την αφαίρεση των υπαλλήλων που κατά τις σχετικές οδηγίες ΥΠΕΣ ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και λαμβάνουν άδεια ειδικού σκοπού

*** Εισερχόμενα mail, τηλεφωνήματα και έγγραφα

«Η ΑΑΔΕ δημιουργεί πλέον ένα νέο, σύγχρονο, αποτελεσματικό εργασιακό περιβάλλον, που απαιτεί ένας σύγχρονος ψηφιοποιημένος οργανισμός, με απώτερο σκοπό την άμεση και καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των φορολογουμένων πολιτών χωρίς ουρές ταλαιπωρίας», καταλήγει η ανακοίνωση.