Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019
x

ΑΔΙΑΒΑΤΗ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΠΕΖΟΥΣ ΚΑΙ ΑΜΕΑ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (ΦΩΤΟ)

Μπάρες ανύπαρκτες ή κατεστραμμένες, αυτοκίνητα και τραπεζοκαθίσματα καθιστούν Γολγοθά τη μετακίνηση για Άτομα με αναπηρία και μητέρες με καροτσάκια.

Ελάχιστο έως καθόλου προσβάσιμη χαρακτηρίζεται από τους πολίτες της η Θεσσαλονίκη, καθώς οι υποδομές της δεν είναι καθόλου φιλόξενες για τους πεζούς και ακόμα περισσότερο για τα Άτομα με Αναπηρία, όπως προκύπτει από την έρευνα της Voria.gr.

Η μετακίνηση στους κεντρικούς δρόμους της πόλης για ένα άτομο που κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο ή μια μαμά που σπρώχνει το καροτσάκι του μωρού της αποδεικνύεται ένας Γολγοθάς. Ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα είναι για τα άτομα με προβλήματα όρασης, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στη Voria.gr, εκπρόσωποι των αρμόδιων φορέων.

Τα άτομα με αναπηρικό καροτσάκι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην προσπάθειά τους να κινηθούν στα πεζοδρόμια, καθώς είτε δεν υπάρχουν ράμπες είτε οι υπάρχουσες δεν είναι διαμορφωμένες σωστά, είναι απότομες, στενές ή έχουν υποστεί ζημιές. Συχνό είναι και το φαινόμενο να υπάρχει ράμπα μόνο στη μία μεριά της διάβασης και όχι στην άλλη, με αποτέλεσμα ο άνθρωπος που κινείται με αναπηρικό καροτσάκι, να αναγκάζεται να κινηθεί πάνω στο δρόμο.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας, Θανάση Παππά, στον δήμο Θεσσαλονίκης έχουν γίνει ορισμένα βελτιωτικά έργα, όπως είναι η διαμόρφωση πεζοδρομίων με ράμπες, για παράδειγμα στην οδό 25ης Μαρτίου. «Γίνεται προσπάθεια να βελτιωθούν οι υποδομές. Προδιαγραφές υπάρχουν και όλο το τεχνικό πρόγραμμα για την προσβασιμότητα έχει ενταχθεί στα αρχιτεκτονικά σχέδια του δήμου», λέει ο ίδιος στη Voria.gr. Ωστόσο, ο δρόμος για μια προσβάσιμη Θεσσαλονίκη φαίνεται πως είναι ακόμη μακρύς.

Διάβαση χωρίς ράμπα στη συμβολή των οδών Εγνατία και Πατριάρχου Ιωακείμ.

 

Ο πρόεδρος της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών, Αντώνης Καράγιωργας, δήλωσε στη Voria.gr πως «κανείς, ούτε ο δήμος, δεν σέβεται το νομοθετημένο ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου που είναι το 1,5 μέτρο». Όπως λέει, υπάρχουν πολλά προβλήματα στα πεζοδρόμια, όπως είναι τα τραπεζοκαθίσματα, ο χώρος που καταλαμβάνουν τα περίπτερα, τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και άλλα. «Στην Ένωση δεχόμαστε συνεχώς καταγγελίες, δεν νομίζω ότι είναι κανείς ευχαριστημένος με αυτήν την κατάσταση», τονίζει ο κ. Καράγιωργας.

Πεζοδρόμιο μη προσβάσιμο από Α.μ.Ε.Α., στην ευρύτερη περιοχή της Βαλαωρίτου.

Αυτοκίνητο παρκαρισμένο πάνω στη διάβαση, στη συμβολη των οδών Εγνατία και Πατριάρχου Ιωακείμ.

 

Σύμφωνα με τον κ. Καράγιωργα, οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν προέρχονται από την πολιτεία και το δήμο, με τις ελπίδες να εναποτίθενται στα τρία e: engineering (υποδομές), enforce (αστυνόμευση), education (παιδεία). «Όταν ικανοποιηθούν οι τρεις αυτές προϋποθέσεις, η πόλη ίσως γίνει περισσότερο προσβάσιμη σε Άτομα με Ειδικές Ανάγκες», σημείωσε.

Πεζοδρόμιο επί της οδού Παλαιών Πατρών Γερμανού.

 

Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει στη Voria.gr ο Φώτης Μπίμπασης, μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, οι δρόμοι της Θεσσαλονίκης επιφυλάσσουν πολλές παγίδες για τους τυφλούς. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, ο οδηγός τυφλών πρέπει να μην έχει κανένα εμπόδιο σε απόσταση 30 εκατοστών δεξιά και αριστερά του και φυσικά να μην διακόπτεται από εμπόδια. Ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή, από αυτό που συμβαίνει στα πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης.

Οδηγός τυφλών με εμπόδια σε παρακείμενη οδό της πλατείας Χρηματιστηρίου.