Skip to main content

Αγγελούδης: Ετοιμάζεται Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών – Τέλος Μαρτίου η απόφαση για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων

Ξεκίνησε η διαβούλευση για το ωράριο φορτοεκφορτώσεων - Νέοι χώροι προσωρινής αποθήκευσης στο Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών

Την εκπόνηση «Σχεδίου Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών» σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ξεκινά ο δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να βρεθεί μια οριστική λύση στο θέμα των φορτοεκφορτώσεων αλλά και των αστικών εμπορευματικών μεταφορών.

Το ειδικό σχέδιο για τις εμπορευματικές μεταφορές ανακοίνωσε ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης για τη διαβούλευση που ξεκίνησε η δημοτική αρχή για την εφαρμογή του ωραρίου φορτοεκφορτώσεων. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Αγγελούδης, «ήρθε η ώρα η Θεσσαλονίκη να διεκδικήσει ένα Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών», σημειώνοντας ότι «ανοίγουμε το θέμα της φορτοεκφόρτωσης, ανεξάρτητα από τις εργασίες για την κατασκευή του Flyover».

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο δήμαρχος, η λύση στα εμπορευματικά θέματα είναι να δημιουργηθούν οι χώροι αποθήκευσης. «Αυτό όμως θέλει μια μελέτη, να βρεθούν χώροι, θέλει μια κατασκευή και προφανώς κεφάλαια για να υλοποιηθούν. Ήρθε η ώρα όμως να το σχεδιάσουμε», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης. Εξήγησε ότι το ζήτημα της φορτοεκφόρτωσης στο ιστορικό κέντρο ή στα ιστορικά κέντρα όλων των ευρωπαϊκών χωρών λύνεται πρώτα με μια κανονιστική διάταξη που θα εφαρμόζεται και με έναν μακροπρόθεσμο ή μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό, όπου δημιουργούνται χώροι προσωρινής αποθήκευσης, logistics, προκειμένου εκεί να γίνεται η πρώτη εναπόθεση και μετά πιο γρήγορα να πηγαίνουμε στην καλύτερη φορτοεκφόρτωση και διασπορά».

Από την πλευρά του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ, η αναπληρώτρια διευθύντρια Γεωργία Αϋφαντοπούλου, τόνισε ότι «το να λύσουμε ή να διαφοροποιήσουμε ένα πρόγραμμα φορτοεκφόρτωσης, δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημά μας. Χρειαζόμαστε μια συνολική προσέγγιση στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι φορείς για να γίνει ένα Σχέδιο Βιώσιμων Αστικών Εμπορευματικών Μεταφορών, όπως συμβαίνει και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης». Σύμφωνα με την κ. Αϋφαντοπούλου πρέπει στην πόλη να διαμορφωθούν καινούργιοι χώροι αποθήκευσης όπου μπορούν να σταθμεύουν τα εμπορευματικά αυτοκίνητα, χώροι που μπορούν να πραγματοποιηθούν δραστηριότητες logistics περιφερειακά του κέντρου και του δήμου. Παράλληλα, το Ινστιτούτο Μεταφορών έχει ξεκινήσει μια μεγάλη έρευνα ζητώντας τις απόψεις εκείνων που κάνουν τις μεταφορές, αλλά και του τομέα των logistics που αντιμετωπίζουν καθημερινά τα προβλήματα. «Χρειάζεται μια ανάταξη των αλυσίδων logistics και μπορούμε να την κάνουμε γρήγορα και αποτελεσματικά», σημείωσε.

Το ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ  κατέθεσε προτάσεις κατά τη διάρκεια της σύσκεψης για την άμεση επίλυση κάποιων προβλημάτων λόγω των ειδικών κυκλοφοριακών συνθηκών, που έχουν να κάνουν με τη λήξη των φορτοεκφορτώσεων για μεγάλα καταστήματα μέχρι τις 07:30 κατά μήκος μεγάλων αξόνων, αλλά και καταστήματα τα οποία έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν προσωπικό χωρίς μεγάλο κόστος και προβλήματα λειτουργίας.

Τέλος Μαρτίου οι ανακοινώσεις για το ωράριο φορτοεκφόρτωσης

Έως το τέλος Μαρτίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση που ξεκίνησε σήμερα ο δήμος για το θέμα του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης και να πραγματοποιηθούν ανακοινώσεις. Σύμφωνα με τον δήμαρχο,ο οποίος ξεκαθάρισε ότι η δημοτική αρχή θέλει να στηρίξει την αγορά του κέντρου, «η φορτοεκφόρτωση καθ΄ όλη τη διάρκεια του 24ωρου δημιουργεί προβλήματα που πρωτίστως αντιμετωπίζουν οι πολίτες και οι επαγγελματίες, οι οποίοι βλέπουν να μειώνεται η αγοραστική κίνηση όταν ο πολίτης απογοητεύεται και δεν έρχεται στο κέντρο. «Πρέπει να λύσουμε το ζήτημα με συνεννόηση και με διάλογο. Θα ολοκληρώσουμε τη συζήτηση με τους πάντες ώστε να πάμε γρήγορα σε μια λύση. Η πόλη πρέπει να σταματήσει να μιλάει γενικώς αλλά να αποφασίζει και να υλοποιεί», τόνισε ο κ. Αγγελούδης. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος «όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων με επίταση βάζουν το ζήτημα ότι πρέπει να τεθούν κανονιστικές διατάξεις και να εφαρμοστούν. Κανονιστική διάταξη έχουμε, αλλά ήρθε η ώρα με συνεννόηση να την εφαρμόσουμε». Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες, η δημοτική αρχή είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο να αλλάξει την κανονιστική διάταξη για το ωράριο σε περίπτωση που χρειαστεί.

Για ένα πολύπλοκο πρόβλημα έκανε λόγο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης, σημειώνοντας ότι θέλει τη βοήθεια όλων και πως αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι «η πόλη πρέπει να τροφοδοτείται καθημερινά». Πρότεινε για το θέμα της φορτοεκφόρτωσης να υπάρξουν τρεις κατηγορίες, των σούπερ μάρκετ, των ευπαθών προϊόντων και των ενδυμάτων. «Δεν μπορείς να βάλεις ένα ενιαίο ωράριο για όλους αυτούς», εξήγησε. «Δεν μπορούμε να ξυπνάμε αφενός μεν τον επαγγελματία στις πέντε το πρωί, που δουλεύει 12 ώρες την ημέρα, για να παραλάβει ένα κιβώτιο. Η φορτοεκφόρτωση στα σούπερ μάρκετ μπορεί να φτάνει στις 7:30 η ώρα. Θα πρέπει να βρούμε καμία νεκρή κυκλοφοριακή ώρα για να μπορέσουν να τροφοδοτηθούν τα ευπαθή προϊόντα και φυσικά τα είδη ένδυσης υπόδησης μέσα στο ωράριό τους», τόνισε ο κ. Φιλιππίδης.

Ο αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ Μανώλης Βλαχογιάννης επανέλαβε ότι το Επιμελητήριο έχει καταθέσει μία προσωρινή πρόταση που λέει ότι θα είναι σχετικά ελεύθερη η διακίνηση προϊόντων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης από τις 07:30 μέχρι τις 10 το πρωί. «Πιθανόν αυτό να μπορεί να εφαρμοστεί και σε μεγαλύτερους άξονες που τροφοδοτούν με οχήματα το κέντρο της πόλης», σημείωσε.

Ο δήμαρχος ξεκαθάρισε ότι η διαβούλευση δεν γίνεται να κρατήσει μεγάλο χρονικό διάστημα, όχι όπως είπε χαρακτηριστικά «για να συζητούμε επ αόριστον» αλλά για να καταλήξουμε σε αυτό που πρέπει να κάνουμε». Αναμένεται να πραγματοποιηθούν άλλες δύο τουλάχιστον συναντήσεις, μεταξύ αυτών και με εκπροσώπους από την εφοδιαστική αλυσίδα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι εξής: Γεωργία Αϋφαντοπούλου Αναπληρωτρια Διευθύντρια ΙΜΕ ΕΚΕΤΑ και η Διευθύντρια Τροχαίας Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, από την πλευρά των επιμελητηρίων, ο Παντελής Φιλιππίδης πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο Μανώλης Βλαχογιάννης Αντιπρόεδρος ΕΒΕΘ, ο Χρήστος Νικολόπουλος Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, ο Μάριος Παπαδόπουλος Β Αντιπρόεδρος ΒΕΘ και ο Πάνος Καρασσαβίδης εκπρόσωπος Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης. Από την πλευρά της διοίκησης ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σπύρος Βούγιας, οι Κώστας Τσιαπακίδης αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Γειτονιών και Καζαντζίδης Παντελής αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας, ο Μιχάλης Αλλαγιώτης προϊστάμενος Δημοτικής Αστυνομίας και ο Μιχάλης Μήττας νομικός σύμβουλος του δημάρχου.

Image

 

Image