Skip to main content

Άγνωστο στο ευρύ κοινό το τουριστικό προϊόν του νομού Λάρισας

Ο αριθμός των παραθεριστών στα παράλια του νομού Λάρισας ήταν μεταξύ 90-110.000, αλλά μόλις το 10% αυτών ήταν αλλοδαποί, σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας.
Η αναγκαιότητα εκπόνησης ενός business plan για την ανάπτυξη και προώθηση του τουριστικού προϊόντος του νομού Λάρισας, το οποίο παραμένει άγνωστο στο ευρύ κοινό, υπογραμμίστηκε σε εκδήλωση, όπου παρουσιάσθηκαν τα αποτελέσματα έρευνας για τον τουρισμό στο νομό, που παρήγγειλαν το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Λάρισας και η Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων.

Η έρευνα, που παρουσιάσθηκε στο ξενοδοχείο «Imperial, πραγματοποιήθηκε μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών τουριστών που επισκέφθηκαν τα παράλια του νομού Λάρισας για τις φετινές τους διακοπές, αλλά και με τη συνεργασία ημερήσιων επισκεπτών, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν Λαρισαίοι.

Με βάση τα ποσοτικά  αποτελέσματα της έρευνας, κατά τη φετινή τουριστικήπερίοδο ο αριθμός των παραθεριστών στα παράλια του νομού ήταν μεταξύ 90-110.000, αλλά μόλις το 10 % αυτών ήταν αλλοδαποί και σχεδόναποκλειστικά από χώρες της ανατολικής Ευρώπης, όπως η Πολωνία, η Τσεχίακαι η Ουγγαρία. Η πλειοψηφία των παραθεριστών έμεινε στην περιοχή γιαδιάστημα μίας εβδομάδας και ξόδεψε κατ’ άτομο λιγότερα από 500 ευρώγια το συγκεκριμένο διάστημα.

Ανάγκη προώθησης

Από την έρευνα, η οποία παρουσιάσθηκε σε ειδική εκδήλωση στο ξενοδοχείο «Imperial», προκύπτει ότι το τουριστικό προϊόν του νομού δεν διαθέτει αναγνωρισιμότητα μεταξύ των Ελλήνων, αλλά και των ξένων παραθεριστών. Ως παράγοντες της χαμηλής διεισδυτικότητάς του καταγράφηκαν η περιορισμένη διαφήμιση και ενημέρωση του κοινού σε Ελλάδα και εξωτερικό, οι ελλείψεις βασικών υποδομών στην παραλιακή ζώνη, τα προβλήματα με τον χωροταξικό σχεδιασμό. Μεταξύ άλλων υπογραμμίστηκε η ανάγκη βελτίωσης της προσβασιμότητας των παραλίων, βελτίωσης των υφιστάμενων υποδομών, βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και εκπαίδευσης των επιχειρηματιών της περιοχής.

Όπως υπογράμμισε η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νομού κ. Ελένη Παπαιωάννου, για να αποκτήσουν τα παράλια τουριστική ανάπτυξη, πρέπει δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας  που θα υπηρετεί αυτό το σκοπό, με τη συμμετοχή σε ισότιμη βάση εκπροσώπων της πολιτείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματιών της περιοχής.

Πτώση τζίρου


Στο περιθώριο της εκδήλωσης ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων και πρόεδρος των ξενοδόχων της Μαγνησίας, κ. Κώστας Λεβέντης, ανέφερε ότι κατά τη θερινή περίοδο περίοδο η μείωση του τζίρου στις τουριστικές επιχειρήσεις ήταν της τάξης του 14-18 %, ενώ οι αφίξεις σημείωσαν μείωση 8 – 10 % σε σχέση με το 2008.

Ο κ. Λεβέντης εκτίμησε ότι υπήρξε μια ικανοποιητική αντίδραση απέναντι στην κρίση, λόγω της δυναμικής που αναπτύχθηκε την προηγούμενη χρονιά, αλλά και λόγω της στήριξης του τουριστικού προϊόντος από την εσωτερική αγορά, αφού ο Έλληνας ταξίδεψε στο εσωτερικό και όχι σε εξωτερικούς προορισμούς.

Ο κ. Λεβέντης ανέφερε, μάλιστα, ότι τα καταλύματα στο Πήλιο έχουν μέχρι αυτή τη στιγμή πληρότητα 85 % για τις γιορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Θεοφανίων, ενώ οι τιμές κυμαίνονται σε επίπεδα αντίστοιχα με τα περσινά.