Skip to main content

Agrophoenix: Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ σε φάση ολοκλήρωσης εντός του 2024

Το επενδυτικό πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και έρχεται να προστεθεί σε επενδύσεις 20 εκατ.ευρώ που έχει ήδη υλοποιήσει η εταιρεία από το 2020, οπότε δημιούργησε τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις 40 στρεμμάτων σε συνολική επιφάνεια 120 στρεμμάτων στο Ζερβοχώρι Ημαθίας

Επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ ολοκληρώνει εντός του 2024 η Agrophoenix, εταιρεία μεταποίησης φρούτων από το Ζερβοχώρι Ημαθίας, με αιχμή τον διπλασιασμό της παραγωγικής της δυναμικότητας σε smoothies, τη δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων και τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του κομματιού της τελικής συσκευασίας μέσω ρομποτικών συστημάτων. Το επενδυτικό πρόγραμμα έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης -ήταν μάλιστα ένα από τα πρώτα- και έρχεται να προστεθεί σε επενδύσεις 20 εκατ.ευρώ που έχει ήδη υλοποιήσει η εταιρεία από την αρχή της δημιουργίας της το 2020, οπότε και έφτιαξε τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις 40 στρεμμάτων σε συνολική επιφάνεια 120 στρεμμάτων στο Ζερβοχώρι.

Image

Η επενδυτική αυτή κινητικότητα είναι απόρροια της αυξημένης ζήτησης για τα προϊόντα της Agrophoenix στο εξωτερικό και των σημαντικών συμφωνιών που έχει συνάψει με μεγάλες διεθνείς λιανεμπορικές αλυσίδες, από τη Walmart για την αγορά της Κίνας μέχρι τη Aldi στη Γερμανία και την Dole. Η εταιρεία είναι κατά 99,9% εξαγωγική, με παρουσία στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αγγλία και τη Λατινική Αμερική, όπου κατευθύνει κυρίως τα κουπάκια της με κομμάτια φρούτων μέσω της αποκλειστικής της συνεργασίας με την Dole, αλλά και στην Κίνα, την Τσεχία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ισραήλ, όπου εξάγει τα smoothies της. Μάλιστα, στην κινεζική αγορά, όπου συνεργάζεται με τη Walmart, η ζήτηση για τα προϊόντα της την αναγκάζει να επιταχύνει συνεχώς.

Image

Σήμερα η παραγωγική δυναμικότητα της Agrophoenix φτάνει τους 40.000 τόνους τη σεζόν, συμπεριλαμβανομένου του χυμοποιείου που διαθέτει πλησίον της μονάδας της, στον Άγιο Γεώργιο Ημαθίας, από όπου και προμηθεύεται πρώτες ύλες, όπως οι πουρέδες φρούτων. Παράλληλα, η εταιρεία έχει δημιουργήσει δικό της δίκτυο παραγωγών, το οποίο υποστηρίζει με γεωπόνους και όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες.

Τα προϊόντα και η χρήση ατμού αντί καυστικής σόδας για την αποφλοίωση

Στην προϊοντική γκάμα της Agrophoenix, η οποία χαρακτηρίζεται από την παντελή απουσία ζάχαρης και συντηρητικών, περιλαμβάνονται τρεις κατηγορίες: τα smoothies υπό το brand Frootaki με βάση το μήλο και διάφορες γεύσεις (μήλο-καρότο, μήλο-μπανάνα, μήλο ιπποφαές κτλ.), όπου οι φυτικές ίνες διατηρούνται πλήρεις, τα κουπάκια με κομματάκια φρούτων σε φυσικό χυμό σταφυλιού και τα κουπάκια με κομματάκια φρούτων σε ζελέ, που στην Ελλάδα η Agrophoenix τα φτιάχνει εδώ και λίγο καιρό για τη ΜΕΒΓΑΛ.   

Η  Agrophoenix, που διαφοροποιήθηκε από τον κλάδο από την πρώτη στιγμή, καθώς εκκίνησε την πορεία της με μια οικολογική προσέγγιση της παραγωγής, δεν χρησιμοποιεί κανένα χημικό στην αποφλοίωση των φρούτων της -είθισται κανονικά η χρήση καυστικής σόδας- αλλά μόνο ατμό. Παράλληλα, χρησιμοποιεί φιλικά καύσιμα και ανακυκλώσιμες συσκευασίες. «Έχουμε καταφέρει να ελαχιστοποιήσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και συνεχίζουμε» λέει στη Voria.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Agrophoenix, Χρήστος Ιωαννίδης, ένας άνθρωπος με εμπειρία 35 ετών στη μεταποίηση φρούτων και την κονσερβοποιία.

Image

Η Agrophoenix κατάφερε σε μόλις μία τετραετία να πετύχει εντυπωσιακές επιδόσεις και στα οικονομικά της μεγέθη. Έτσι, από κύκλο εργασιών 10 εκατ.ευρώ, το δεύτερο εξάμηνο του 2020 οπότε δημιουργήθηκε, και ζημίες 700.000 ευρώ, μεταπήδησε σε τζίρο 25 εκατ.ευρώ και κέρδη 4,5 εκατ.ευρώ το 2021 και τζίρο 48,5 εκατ.ευρώ και κερδοφορία 6,5 εκατ.ευρώ το 2022, ενώ στα ίδια επίπεδα αναμένονται τα οικονομικά της μεγέθη και το 2023.

Image
Ο διευθύνων σύμβουλος της Agrophoenix, Χρήστος Ιωαννιδης (τέταρτος απο δεξιά) μαζί με το leadership team της Dole Packaged Foods και το ΔΣ της Agrophoenix κατα την απονομή του βραβείου Co-Packer of the Year 2022"

 

Η Agrophoenix είναι αποτέλεσμα της σύμπραξης του Χρήστου Ιωαννίδη και της γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας Σαΐτη της Kronos. «Είχα παγιωμένες απόψεις για την επεξεργασία φρούτων και ήθελα να ακολουθήσω μια εναλλακτική οδό, καινοτόμα, περιβαλλοντικά φιλική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εποχής. Ήθελα παράλληλα να καταρρίψουμε το στερεότυπο πως η μεταποίηση φρούτων στερεί τα θρεπτικά τους στοιχεία. Με την οικογένεια Σαΐτη μοιραστήκαμε ένα κοινό όραμα από την αρχή και σε αυτό οικοδομήσαμε την εταιρεία» λέει ο κ. Ιωαννίδης.  

Image