Skip to main content

Αλλαγές στις χρεώσεις από το e-shop της Σκλαβενίτης - Δωρεάν αποστολή μόνο πάνω από 100 ευρώ

Νέα δεδομένα στην αγορά φέρνει η απόφαση της μεγαλύτερης αλυσίδας να αυξήσει το κόστος στις ηλεκτρονικές παραγγελίες - Ποιοι ετοιμάζονται να ακολουθήσουν

Τον χορό των νέων χρεώσεων στις online παραδόσεις των σούπερ μάρκετ άνοιξε χθες αλυσίδα Σκλαβενίτης.

Πλέον για αγορές έως 30 ευρώ η χρέωση είναι 5 ευρώ, για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ η χρέωση είναι στα 2,5 ευρώ, ενώ δωρεάν, δηλαδή χωρίς χρέωση αποστολής, είναι οι αγορές από 100 ευρώ και άνω από το eMarket, το ηλεκτρονικό κατάστημα της Σκλαβενίτης.

  Πριν από αυτή την αλλαγή στις χρεώσεις των ηλεκτρονικών παραδόσεων από τη Σκλαβενίτης η αποστολή των παραγγελιών από το eshop της αλυσίδας ήταν δωρεάν για αγορές από 30 ευρώ και άνω ενώ υπήρχε χρέωση από 2 ευρώ έως 6 ευρώ, η οποία υπολογίζονταν βάσει χιλιομετρικής απόστασης από το κέντρο διανομής έως τον τόπο παράδοσης για αγορές κάτω των 30 ευρώ. Πλέον η χιλιομετρική απόσταση καταργήθηκε και η υπηρεσία της αποστολής χρεώνεται με βάση το ύψος της παραγγελίας.

Η αξία του μέσου ηλεκτρονικού καλαθιού των σούπερ μάρκετ κυμαίνεται στα 77 ευρώ (πηγή: Convert Group), όταν η αξία του μέσου καλαθιού στο φυσικό δίκτυο είναι στα 20 ευρώ.

Για ποιον λόγο όμως η αλυσίδα αποφάσισε να αλλάξει τις χρεώσεις στις παραδόσεις του eshop της; «Για να μπορέσουμε να έχουμε ποιοτικές υπηρεσίες» λένε πηγές της αλυσίδας στο Euro2day.gr. «Είναι μια πολύ δαπανηρή υπηρεσία και ζητάμε από τους πελάτες μας μια μικρή συμμετοχή η οποία θα καλύπτει ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικού κόστους της υπηρεσίας» σημειώνουν. Και συμπληρώνουν: «πρόκειται για μια υπηρεσία πολύ υψηλού κόστους που έχει ιδιαίτερο αρνητικό αποτέλεσμα και στην Ελλάδα και σε όλες τις χώρες και για τη Σκλαβενίτης. Άρα δημιουργούμε αυτή τη νέα πολιτική για να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτές τις ποιοτικές υπηρεσίες και στο κομμάτι του e-commerce που για εμάς είναι σημαντικό».

Το ηλεκτρονικό καλάθι των ελληνικών σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύει σήμερα το 3% του συνολικού τζίρου του κλάδου. Για την Σκλαβενίτης οι online πωλήσεις κυμαίνονται στα 100 εκατ. ευρώ  (πάνω από 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές παραγγελίες ετησίως) μέσω του eMarket και της efood και βαίνουν αυξανόμενες.

Όμως δεν είναι μόνο η αλυσίδα Σκλαβενίτης που υποστηρίζει ότι η online δραστηριότητα είναι κοστοβόρα και ζημιογόνα. Για την ανάγκη αύξησης των χρεώσεων των online παραδόσεων έχουν μιλήσει αρκετοί εκπρόσωποι εγχώριων αλυσίδων που φέρνουν ως παράδειγμα την πολιτική που ακολουθούν διεθνείς παίκτες, όπως η Tesco, η οποία χρεώνει τις παραδόσεις ανεξαρτήτως του ύψους της παραγγελίας.

Όπως ο επικεφαλής της εταιρείας METRO. O κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης κατ’ επανάληψη έχει πει πως όσο δεν χρεώνεται η υπηρεσία παράδοσης που κρύβει εκτός από το κόστος του delivery και το κόστος του picking η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα παραμένει ζημιογόνα.

Μέχρι σήμερα το ηλεκτρονικό κατάστημα της My Market έχει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ ενώ χρεώνει μεταφορικά 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Για όλες τις παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω τα μεταφορικά είναι δωρεάν. Για την υπηρεσία Speedy δεν υπάρχει ελάχιστο όριο παραγγελίας αλλά υπάρχει χρέωση για μεταφορικά 3 ευρώ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα η υπηρεσία είναι προσωρινά μη διαθέσιμη, κάτι που δεν ίσχυε μέχρι πρόσφατα.

Στα 2 ευρώ είναι το κόστος παράδοσης της ηλεκτρονικής παραγγελίας από τον ΑΒ Βασιλόπουλο για αγορές από 25 ευρώ έως 45 ευρώ και δωρεάν από 45 ευρώ και άνω. Για την υπηρεσία Easy Delivery της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός υπάρχει χρέωση 3 ευρώ για παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ και 3 ευρώ για την υπηρεσία Express Delivery. Το ελάχιστο ποσό παραγγελίας από το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ Μασούτης, είναι τα 40 ευρώ και τα μεταφορικά είναι δωρεάν.

Στα προϊόντα των συνεργατών της αλυσίδας, όπως το you.gr και η Βιοκαρπέτ, δεν υπάρχει ελάχιστο ποσό παραγγελίας αλλά υπάρχει χρέωση στα μεταφορικά ανάλογα με την εταιρεία.

Πηγή: euro2day