Κυριακή 7 Ιουνίου 2020
x

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΩΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΙΚΟΝΑ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ

Στην ανάπλαση της περιοχής γύρω από το Δικαστικό Μέγαρο προχωρά τους επόμενους μήνες ο δήμος Θεσσαλονίκης. Ποιες επεμβάσεις θα γίνουν.

Στην ανάπλαση της περιοχής γύρω από το Δικαστικό Μέγαρο προχωρά, το επόμενο διάστημα, ο δήμος Θεσσαλονίκης, με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην οδό 26ης Οκτωβρίου, τον καθορισμό θέσεων στάθμευσης, την αύξηση του πρασίνου και την τοποθέτηση νέων φωτιστικών.

Τις προηγούμενες ημέρες η Οικονομική Επιτροπή του δήμου επικύρωσε τα αποτελέσματα του δημόσιου διαγωνισμού για την ανάδειξη του εργολάβου, που θα αναλάβει το έργο.

Εκτιμάται ότι Απρίλιο - Μάϊο ο ανάδοχος θα μπορέσει να ξεκινήσει τις εργασίες, αλλάζοντας την εικόνα σε έναν δρόμο και μια περιοχή που δέχεται καθημερινά πλήθος κόσμου.

«Ολοκληρώσαμε τη διαγωνιστική διαδικασία για ένα έργο πολύ σημαντικό, στην περιοχή του Δικαστικού Μεγάρου, που δέχεται εκατοντάδες κόσμου. Σήμερα είναι πολύ άσχημη η εικόνα καθώς η περιοχή δεν έχει αναπλαστεί εδώ και δεκαετίες. Θα ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες παρεμβάσεις, όπως στην περιοχή του Ιπποκρατείου αλλά και σε γειτονιές του δήμου», σημείωσε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Μάκης Κυριζίδης.

Το έργο της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας, επικεφαλής της οποίας είναι ο ίδιος ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, περιλαμβάνεται στο εγκεκριμένο Τεχνικό Πρόγραμμα του δήμου Θεσσαλονίκης για το έτος 2019.

Σημειώνεται ότι η ανάγκη για ανάπλαση της περιοχής προέκυψε μετά από τις υποδείξεις της Ελληνικής Αστυνομίας για την πρόληψη οποιασδήποτε έκνομης ενέργειας σε βάρος του Δικαστικού Μεγάρου και των εργαζομένων και προσερχόμενων σε αυτό.

Πώς θα αναπλαστεί η περιοχή πέριξ του Δικαστικού Μεγάρου

Σήμερα η περιοχή παρουσιάζει εικόνα εγκατάλειψης καθώς μεγάλες είναι οι φθορές στα πεζοδρόμια, δίκυκλα σταθμεύουν πάνω σε αυτά, με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, ενώ η υφιστάμενη δενδροστοιχία παρουσιάζει κενά.

Την ίδια στιγμή, η νευραλγική για το κέντρο της πόλης οδός 26ης Οκτωβρίου «στενάζει» καθημερινά από τα παρατύπως σταθμευμένα οχήματα.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας «η ανάπλαση του τμήματος της 26ης Οκτωβρίου από την οδό Πολυτεχνείου έως την πάροδο που οδηγεί στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης των Δικαστηρίων στοχεύει στην διευθέτηση και την τακτοποίηση της κίνησης των πεζών, της κυκλοφορίας των οχημάτων, της στάσης ΟΑΣΘ και της στάθμευσης υπηρεσιακών οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ., των ΤΑΧΙ, των οχημάτων για ΑμεΑ και δικύκλων.

Για την επίτευξη των στόχων αυτών, προτείνονται οι εξής επεμβάσεις:

• Μείωση του πλάτους οδοστρώματος στην 26ης Οκτωβρίου και δημιουργία τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων. Η μείωση του πλάτους οδοστρώματος εξασφαλίζεται με την διαπλάτυνση του πεζοδρομίου έμπροσθεν του Δικαστικού Μεγάρου που κυμαίνεται από 2,05μ έως 4,00μ και την άρση της απαγόρευσης στάθμευσης από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών.

• Δημιουργία πλήρως σηματοδοτημένης διάβασης πεζών επί της 26ης Οκτωβρίου και σε απόσταση περίπου 23,00μ από την συμβολή της με την οδό Σαπφούς μπροστά από τις
οικοδομές με αριθμό 16 και 14, με ράμπες.

• Δημιουργία ελεύθερης, συνεχούς ζώνης όδευσης πεζών πλάτους 2,00 μ κατά μήκος όλου του πεζοδρομίου από την πλευρά του Δικαστικού Μεγάρου. Στις απολήξεις της ζώνης όδευσης πεζών, στα σημεία των διαβάσεων διαμορφώνονται ράμπες ΑμεΑ. Οδηγός όδευσης τυφλών θα διατρέχει όλη την ζώνη όδευσης πεζών.

• Διαμόρφωση μίας εσοχής για την στάθμευση δώδεκα υπηρεσιακών οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ, δυτικά της κεντρικής κλίμακας, προς την οδό Πολυτεχνείου.

• Διαμόρφωση μίας εσοχής για την στάθμευση δύο οχημάτων για ΑμεΑ μπροστά από την ράμπα ΑμεΑ του Δικαστικού Μεγάρου.

• Μετατόπιση της στάσης ΟΑΣΘ προς την πάροδο που οδηγεί στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης των Δικαστηρίων προκειμένου να εναρμονιστεί το έργο με τις υποδείξεις της ΕΛ.ΑΣ και να εξασφαλιστεί η άνετη και ασφαλής αναμονή του μεγάλου αριθμού επιβατών που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη στάση.

• Δημιουργείται χώρος στάθμευσης από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών μεταξύ των οδών Παλαιού Σταθμού και Σαπφούς, με δέκα θέσεις στάθμευσης για τα ΤΑΧΙ, μία θέση στάθμευσης και μία θέση φορτοεκφόρτωσης. Επίσης, θα δημιουργηθούν 26 θέσεις για δίκυκλα από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών, αμέσως μετά την προεξοχή του πεζοδρομίου της διάβασης. Οι θέσεις αυτές διαχωρίζονται από ελαστικά διαχωριστικά.

Αυξάνεται το πράσινο – Τοποθετούνται καθιστικά

Η μελέτη προβλέπει αύξηση του πρασίνου και γενικά της φύτευσης στο πεζοδρόμιο μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο. Συγκεκριμένα, αναμένεται να ενισχυθεί η υφιστάμενη δενδροστοιχία με νέα δέντρα όπου εμφανίζονται κενά ενώ προστίθεται νέα, δεύτερη εσωτερική δενδροστοιχία με καλλωπιστικές δαμασκηνιές.

Επίσης, μία νέα δενδροστοιχία φυτεύεται στην διαπλάτυνση μπροστά από την κεντρική είσοδο του Δικαστικού Μεγάρου. Παράλληλα στις γωνιακές διαπλατύνσεις θα φυτευθούν νέα δέντρα.

Στο έργο προβλέπεται επίσης κατά μήκος του οικοδομικού τετραγώνου του Δικαστικού Μεγάρου η τοποθέτηση νέων φωτιστικών ιστών με διπλό βραχίονα, ένα ψηλό προς το οδόστρωμα, για οδοφωτισμό και ένα χαμηλότερα προς την ζώνη όδευσης των πεζών, για τον φωτισμό του πεζοδρομίου. Από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών, τοποθετούνται νέοι φωτιστικοί ιστοί με μονό βραχίονα για οδοφωτισμό.

Στο πεζοδρόμιο μπροστά από τον υπαίθριο χώρο στάθμευσης των Δικαστηρίων πρόκειται να τοποθετηθούν οκτώ καθιστικά από ανοξείδωτο σκελετό και ξύλινο κάθισμα. Δύο ίδια, ακόμη, καθιστικά θα υπάρχουν και στην γωνιακή διαπλάτυνση της διάβασης ανάμεσα στα νέα δέντρα.

Τέλος, θα κατασκευαστούν φρεάτια υδροσυλλογής όμβριων υδάτων επί του οδοστρώματος, στις εσοχές και στην συμβολή με την οδό Πολυτεχνείου καθώς και θύλακας για την τοποθέτηση τριών κάδων απορριμμάτων / ανακύκλωσης και ενός κώδωνα ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών.

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ