Skip to main content

Αντίθετος ο Τρεμόπουλος στην κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης

Ζητά την αναβάθμιση του ποδηλατόδρομου αλλά και γενικά την ανάπτυξη ενός πλήρους δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη

Αντίθετη στην κατάργηση του πετυχημένου ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης δηλώνει η «Οικολογία -Αλληλεγγύη». Ζητά την αναβάθμιση του ποδηλατόδρομου αλλά και γενικά την ανάπτυξη ενός πλήρους δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη.

Το ποδήλατο, όπως υποστηρίζουν οι οικολόγοι της πόλης από το 1983, είναι ένα οικολογικό μέσο μετακίνησης, πρακτικό, δεν ρυπαίνει, προστατεύει την υγεία, εξοικονομεί ενέργεια, απελευθερώνει χώρο μέσα στην πόλη, είναι οικονομικό, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας, ευνοεί την κοινωνική δικαιοσύνη και είναι μια τέλεια εργονομική μηχανή. Χρειάστηκε δυστυχώς να περάσουν 26 χρόνια για να κατασκευαστεί το 2009 ο πρώτος ποδηλατόδρομος στη Θεσσαλονίκη.

Ειδικά ο ποδηλατόδρομος στη Λεωφόρο Νίκης κατασκευάστηκε εν μέσω πανδημίας όχι ως νέα προσθήκη αλλά ως μετατόπιση του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου διπλής κατεύθυνσης από το πλακόστρωτο της παλιάς παραλίας. Έκτοτε, λειτουργεί με επιτυχία, εξασφαλίζοντας σε πλήθος ποδηλατών και χρηστών πατινιών τη μοναδική δυνατότητα να διασχίσουν το κέντρο της πόλης με στοιχειώδεις συνθήκες ασφάλειας, εμποδίζοντας παράλληλα την παράνομη στάση και στάθμευση στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Η κατάργησή του δεν θα προσφέρει τίποτα στη βελτίωση της κυκλοφορίας, καθώς δεν θα προστεθεί νέο ρεύμα αλλά αντίθετα θα πυροδοτήσει ξανά την παράνομη στάση και στάθμευση.

Η αυτοδιοικητική κίνηση «Οικολογία -Αλληλεγγύη» στηρίζει τη διατήρηση και αναβάθμιση του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης και γενικά την ενίσχυση του δικτύου ποδηλατοδρόμων με κατασκευή προστατευμένων ποδηλατόδρομων αποκλειστικής χρήσης -και όχι απλών ποδηλατολωρίδων- διπλής κατεύθυνσης, με μόνιμη διαχωριστική νησίδα μεγάλου ύψους για την αποφυγή παράνομης στάθμευσης και κίνησης άλλων οχημάτων.

Η κίνηση διαμαρτύρεται και επειδή, ταυτόχρονα με την κατάργηση του μοναδικού ποδηλατόδρομου που λειτουργεί θετικά, δίνεται το πράσινο φως για να ξεκινήσουν τα έργα του fly over, χωρίς ακόμα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και δίχως να δοθεί απάντηση στις ενστάσεις. Οι διαφωνίες αφορούν τις μη αναστρέψιμες βλάβες στο δάσος του Σέιχ Σου, την επιδείνωση του κυκλοφοριακού στην πόλη και την κλιματική κρίση. Γι’ αυτό και η «Οικολογία -Αλληλεγγύη» θα συμμετέχει στη σημερινή διαμαρτυρία, στις 6 μμ, στο Porto Palace. Και καλεί τη νέα διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης να πάρει θέση.