Skip to main content

Από τη Θεσσαλονίκη σε 7 διαφορετικούς τόπους μέσα σε 60 λεπτά - Έρχεται master plan για τον τουρισμό

Οι ενέργειες Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής

Τους στόχους και τις ενέργειες που πρέπει να δρομολογηθούν για να γίνει η Θεσσαλονίκη πιο ελκυστική τουριστικά παρουσίασαν ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και ο δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης μιλώντας σε εκδήλωση της Marketing Greece με θέμα «Από το χθες στο αύριο. Μαζί διαμορφώνουμε το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης».

Διαβάστε - Ποιους τουρίστες προτιμούν οι Θεσσαλονικείς

Στόχος την περιφέρειας, όπως ανέφερε ο κ. Τζιτζικώστας, είναι η Κεντρική Μακεδονία να έχει τουριστική κίνηση 365 ημέρες τον χρόνο και αυτό μπορεί να γίνει αν επενδύσει στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. «Στις πολλές μορφές του εναλλακτικού τουρισμού, που υπάρχουν και αναπτύσσονται στην Κεντρική Μακεδονία, βρίσκεται και το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της Περιφέρειας», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας. Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο αεροδρόμιο Μακεδονία, στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και το home porting καθώς και στον οδικό τουρισμό, που όπως ανέφερε, θα ενισχυθεί περαιτέρω μετά την ένταξη Ρουμανίας και Βουλγαρίας στη ζώνη Σέγκεν.

Γνωστοποίησε ότι σε επαφές που θα έχει σύντομα θα προωθήσει την προοπτική της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της πόλης με τις ΗΠΑ. «Σε λίγες ημέρες θα ταξιδέψω στην Αμερική και σε συναντήσεις που θα έχω εκεί, θα θέσω και πάλι το ζήτημα της απευθείας σύνδεσης του αεροδρομίου Μακεδονία, με αεροδρόμια στις ΗΠΑ», υπογράμμισε.

Περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας ο κ. Τζιτζικώστας σημείωσε ότι σε εξήντα λεπτά από την πόλη ο επισκέπτης της Θεσσαλονίκης μπορεί να βρίσκεται σε επτά διαφορετικούς τόπους, τους επτά νομούς της Κ. Μακεδονίας, με διαφορετικό τουριστικό προϊόν, που περιλαμβάνει τον ήλιο και τη θάλασσα, σημεία μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, χιονοδρομικές δυνατότητες, τη γαστρονομία και πολλά ακόμη. «Αυτό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα της Θεσσαλονίκης στον τομέα του τουρισμού», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Τζιτζικώστας έκανε αναφορά στα χρηματοδοτικά προγράμματα και συγκεκριμένα στο ΕΣΠΑ μέσω του οποίου η Περιφέρεια θα χρηματοδοτήσει σημαντικά project στην πόλη.

Στο μεταξύ, όπως είπε, τον επόμενο μήνα αναμένονται ανακοινώσεις από την πλευρά της κυβέρνησης και για την ανάπλαση της ΔΕΘ, που επίσης θα γίνει με ευρωπαϊκούς πόρους.  

Στέλιος Αγγελούδης: Master plan και αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα για την Τουριστική Θεσσαλονίκη

Στο σχέδιό του για τη μετατροπή του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης σε Οργανισμό Ολοκληρωμένης Τουριστικής Διαχείρισης της Θεσσαλονίκης, με την αξιοποίηση του ιδιωτικού τομέα και με την υποστήριξη του ΣΕΤΕ, αναφέρθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης και νέος πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης.

Παρουσιάζοντας το στίγμα των προθέσεών του σημείωσε ότι η πρώτη του δουλειά είναι να ενώσει όλα τα «μικροκλίματα» της πόλης. «Πρέπει να τα κάνουμε ένα. Καλό είναι να υπάρχουν γιατί ευνοούν την πολυσυλλεκτικότητα αλλά όταν πρέπει να κάνουμε μια δουλειά, πρέπει να την κάνουμε συγκροτημένα», ανέφερε ο κ. Αγγελούδης. Ο δήμαρχος ανακοίνωσε ότι θα ζητήσει την ουσιαστική συμμετοχή του ΣΕΤΕ για να χρηματοδοτήσει την επικαιροποίηση της μελέτης που παρουσίασε πέρυσι για την περιοχή. Στόχος στη συνέχεια, όπως ανέφερε, με την εκπόνηση ενός master plan ως το τέλος του έτους, να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη το πρώτο εργαλείο για την συστηματική προώθηση του προορισμού.

Από την πλευρά της η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τουριστικής Προβολής του ΕΟΤ Ελένη Μητράκη υπογράμμισε ότι στόχος του ΕΟΤ είναι η προώθηση της Θεσσαλονίκης ως αυτόνομο city break προορισμό και η προσέλκυση περισσότερων αεροπορικών συνδέσεών της με πόλεις του εξωτερικού. Ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΣΕΤΕ Αλέξανδρος Θάνος τόνισε ότι η μαγιά υπάρχει και βρίσκεται στη συμμαχία για την ανάδειξη των τουριστικών προορισμών στην Κεντρική Μακεδονία, στην οποία μετέχουν η Περιφέρεια, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, οι Οργανισμοί Τουρισμού Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής, η Aegean, η Fraport, η Eurobank και η Marketing Greece.