Skip to main content

Απροετοίμαστη η νέα κυβέρνηση για το θέμα του ΟΑΣΘ

Οι αποφάσεις για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έπρεπε να ληφθούν... χθες! Αύριο θα είναι αργά, μεθαύριο ίσως θα είναι μάταιο...

Σχεδόν τρεις εβδομάδες από την ορκωμοσία της η κυβέρνηση δίνει την εντύπωση ότι είχε κάνει την απαραίτητη προπαρασκευή ώστε να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος. Ασχέτως εάν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τις επιλογές της, στο βραχύ αυτό διάστημα στελέχωσε τα υπουργεία, καθώς και κρίσιμους οργανισμούς, εταιρείες και φορείς του Δημοσίου και παράλληλα προετοίμασε και ψήφισε ήδη τα πρώτα νομοσχέδια. Στη γενική αυτή εικόνα υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις και μια τέτοια αποτελεί δυστυχώς ο ΟΑΣΘ.

Ο Κώστας Καραμανλής, ως αρμόδιος τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών όσο το κόμμα του βρισκόταν στην αντιπολίτευση, γνώριζε εδώ και μήνες ποιο θα ήταν το χαρτοφυλάκιό του όταν η Νέα Δημοκρατία θα κέρδιζε τις εκλογές. Σε κάθε περίπτωση, το γνώριζε με απόλυτη βεβαιότητα ήδη από το βράδυ των ευρωεκλογών της 26ης Μαΐου. Παρά ταύτα, δεν έχει καταφέρει ακόμη να επιλέξει τους κατάλληλους για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Επί σχεδόν τρεις εβδομάδες γράφει και σβήνει ονόματα υποψηφίων για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου. Και το χειρότερο όλων είναι ότι, πέρα από τη δυστοκία όσον αφορά τα πρόσωπα, ουδείς γνωρίζει ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την «επόμενη μέρα» στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.

Η χθεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε δημιουργήσει κάποια αισιοδοξία ότι μπορεί κάτι συγκεκριμένο να προκύψει για το μείζον πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, το μόνο που ακούστηκε ήταν η διαβεβαίωση πως «ο Σεπτέμβριος δεν θα βρει τις συγκοινωνίες της πόλης στην ίδια κατάσταση με αυτήν που επικρατεί σήμερα». Μόνον που ο Σεπτέμβριος είναι σε μόλις 29 ημέρες.

Στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν σήμερα με το ζόρι 250 λεωφορεία. Υποφερτές συνθήκες μετακίνησης απαιτούν δρομολόγηση τουλάχιστον 400 έως 450 λεωφορείων και συγχρόνως λειτουργία της τηλεματικής. Πως ακριβώς, όμως, και από ποιους θα γίνουν όλα αυτά, σε μια περίοδο μάλιστα που η χώρα, συμπεριλαμβανομένου και του προσωπικού του ΟΑΣΘ, βρίσκεται σε διακοπές;

Ακόμη και σήμερα εάν επιλεγεί η νέα διοίκηση του Οργανισμού θα χρειαστεί καμιά βδομάδα έως ότου θα μπορεί να αναλάβει καθήκοντα και άλλες δυο τρεις προκειμένου να αναδιατάξει το στελεχιακό δυναμικό του ΟΑΣΘ και να αρχίσει να δρα. Παράλληλα, όλοι γνωρίζουν πως η επισκευή άλλων 150 έως 200 λεωφορείων σε διάστημα ενός μήνα, ισοδυναμεί με ένα μικρό θαύμα και ως γνωστόν, θαύματα σήμερα σπανίως συναντώνται.

Από την άλλη, η λύση της ενοικίασης 150, 200 λεωφορείων η οποία θα μπορούσε να δώσει μια ανάσα στον Οργανισμό απαιτεί χρόνο καθώς θα πρέπει προηγουμένως να συσταθεί και να στελεχωθεί η εταιρεία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης που θα διαδεχθεί τον ΟΑΣΘ. Δηλαδή καλόν Οκτώβριο και βάλε…

Αφήνω κατά μέρος τα σπουδαιότερα, δηλαδή το εάν υπάρχει σχέδιο για το τι θα γίνει μετά το τέλος του 2019, εάν οι συγκοινωνίες θα παραμείνουν δημόσιες ή θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες, πότε θα εκπονηθεί ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που θα συμπεριλαμβάνει και το μετρό και βεβαίως, τι θα απογίνει και με τον ΟΣΕΘ, τον εποπτεύοντα φορέα των δημοσίων συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη ο οποίος έχει κι αυτός εγκαταλειφθεί στην τύχη του.

Κάθε χαμένη μέρα που περνά, επιδεινώνει το πρόβλημα και δυσχεραίνει τη λύση του. Γι’ αυτό και οι αποφάσεις έπρεπε να ληφθούν… χθες! Αύριο θα είναι αργά, μεθαύριο ίσως θα είναι μάταιο…