Skip to main content

Βασιλιάς του 2010 οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής

Νέα ήθη και έθιμα φέρνει στον τουριστικό κλάδο η παγκόσμια οικονομική κρίση με τον κλασσικό προγραμματισμό, που την τελευταία πενταετία ήταν σε αμφισβήτηση, πλέον να καταρρέει, όπως τονίζει στη Voria.
Νέα ήθη και έθιμα φέρνει στον τουριστικό κλάδο η παγκόσμια οικονομική κρίση. Δεν είναι μόνο η μείωση των εσόδων, που καταγράφεται εφέτος στον εισερχόμενο τουρισμό αλλά και η κατάρρευση του κλασσικού προγραμματισμού, που την τελευταία πενταετία ήταν σε αμφισβήτηση καθώς ανεβαίνουν ολοένα και περισσότερο οι ιντερνετικές κρατήσεις, που δίνουν αρκετές ευκαιρίες παραπάνω. Όπως τονίζει στη Voria.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της GS Travel, Γιώργος Σκρέκης, βασιλιάς του 2010 θα είναι το last moment booking ήτοι η κράτηση της τελευταίας στιγμής.

Σύμφωνα με τον κ.Σκρέκη, πάντως, τα πράγματα εξελίσσονται καλύτερα από ότι οι γενικές προ δεκάμηνου προβλέψεις, καθώς ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα αναμένεται να έχει μια μείωση εσόδων, απέναντι στο μετριότατο μονοψήφιο νούμερο του 2009, περίπου 7% με 8%. «Άσχημα, αλλά όχι τραγικά. Ο ημεδαπός τουρισμός σήμερα βιώνει την κρίση και ιδιαιτέρα ο ψυχαγωγικός, με αρκετή υστέρηση σε κάθε μέγεθος. Λιγότερες κρατήσεις και μικρότερη διάρκεια διαμονής για κάθε κράτηση», επισημαίνει. Σημειώνει δε ότι μεγαλύτερη σταθερότητα δείχνει ο επιχειρηματικός τουρισμός, ο οποίος το 2009  μειώθηκε εξαιτίας των περικοπών των εξόδων των εταιρειών. Φέτος δείχνει σταθερότητα και από την αρχή του δευτέρου εξαμήνου μια μικρή άνοδο.

Ο κ.Σκρέκης εκτιμά ότι όλα τα παραπάνω συμβαίνουν, γιατί μάλλον η Ελλάδα βιώνει την παγκόσμια κρίση του 2009 με μια χρονική καθυστέρηση. «Άλλαξαν οι καιροί. Παλιότερα, ας πούμε τον Μάρτιο του 2000, όλοι ξέραμε για το 90% της χρονιάς μας. Οι καιροί άλλαξαν σε μια δεκαετία όσο δεν άλλαξαν από 1960 έως το 2000. Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, θα κερδίσουν τις προκλήσεις οι καλά ενημερωμένοι, οι εκ του σύνεγγυς παρακολουθούντες την ταχύτητα των εξελίξεων και οι με σύνεση αντιδρώντες. Και θα χάσουν περισσότερα οι ανεπίκαιροι», υπογραμμίζει ο κ.Σκρέκης.

Ηλεκτρονικά market places και η πρόκληση του θεσμικού πλαισίου
Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι η μοναδική επιλογή για τις εταιρείες του χώρου είναι η προσφορά σε ένα φιλικό στον τελικό χρηστή ιντερνετικό περιβάλλον μεγάλου πλήθους εναλλακτικών ταξιδιωτικών προτάσεων. Προβλέπει ότι οι ιντερνετικές κρατήσεις θα συνεχίσουν να έχουν άνοδο, αν και στην πρωτοπόρο αγορά των ΗΠΑ παρουσιάζεται μια στασιμότητα τα τελευταία δύο χρόνια. «Για την Ελλάδα, το Ίντερνετ και το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σε μια περίοδο προσαρμογής. Επικρατεί ένα υβριδικό μοντέλο ταυτόχρονης πώλησης με ηλεκτρονικό τρόπο, αλλά και φυσική παρουσία καταστημάτων, όχι μονό στον τουρισμό, αλλά κυρίως στο εμπόριο ηλεκτρονικών ειδών. Είναι η περίοδος προσαρμογής για την Ελλάδα. Με τον καιρό η ομογενοποίηση θα είναι γεγονός και οι πάροχοι λογισμικών θα καταλήξουν σε προτάσεις πιο ολοκληρωμένες που θα καλύπτουν μεγαλύτερο φάσμα, τόσο προμηθευτών όσο και καταναλωτών. Πιστεύω ότι αργότερα θα δημιουργηθούν τεράστια ηλεκτρονικά market places στο χώρο του τουρισμού, και θα απευθύνονται τόσο στους διοργανωτές ταξιδιών με Β2Β όσο και στους ταξιδιώτες με Β2C», αναφέρει.

Θεωρεί, ωστόσο, ότι είναι δύσκολο να επιτευχθεί το θεσμικό πλαίσιο που τα προϊόντα θα διατεθούν στους καταναλωτές. «H ΕΕ είναι σε διαδικασία εκπόνησης οδηγίας για να καθορίσει ενδοκοινοτικά ποιος είναι ικανός να πουλάει, τι θα πουλάει και με ποιες προϋποθέσεις; Γιατί, το μεγάλο γιατί των ιντερνετικών πωλήσεων του τουρισμού είναι η σαφήνειά τους και η αξιοπιστία τους. Και το πώς η ΕΕ μπορεί να ελέγξει πωλήσεις τρίτων χωρών σε Ευρωπαίους, μάλλον θα συνεχίσει να είναι πρόβλημα», εξηγεί.

Η GS Travel
Ο κύριος όγκος των εργασιών της GS Travel μέχρι σήμερα προέρχεται από την ελληνική αγορά και μάλιστα από τον επιχειρηματικό τουρισμό, εξυπηρετώντας εταιρικούς πελάτες. Η εταιρεία, έχει αρκετά χρόνια τμήμα Εισερχομένου Τουρισμού από την Άπω Ανατολή, που βίωσε την παγκόσμια κρίση του 2009. Φέτος φαίνεται ότι στην Άπω Ανατολή η ανάκαμψη ήρθε και επηρέασε τη διάθεση των ταξιδιωτών να έρθουν στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει σαφή άνοδο.

«Συνολικά, θα λέγαμε ότι θα είμαστε ικανοποιημένοι από το 2010 και αυτό συμβαίνει γιατί πάντοτε υπήρχε μια σύνεση, τόσο στα έξοδα μας όσο και στην επιλογή των πελατών μας. Από την άλλη, εκμεταλλευόμενοι τη φήμη μας και την προμηθευτική μας δυνατότητα, ο όμιλος GS Travel αναπτύσσεται σε μια νέα δραστηριότητα, για αυτόν τον ψυχαγωγικό τουρισμό, με την επωνυμία ‘The BOX Travel’. Σε περιόδους ύφεσης πάντα υπάρχουν επενδυτικές ευκαιρίες. Εμείς, ταυτοχρόνως με μια εσωτερική αναδιοργάνωση, με στόχο την ομογενοποίηση της παραγωγής μας, αλλά και την διαφύλαξη της ποιότητάς μας, εδραιώνουμε τη συνεργασία μας με διεθνείς ομίλους επιχειρηματικού τουρισμού, όπως η EGENCIA και η CHAMBERS, αναπτύσσοντας την τεχνογνωσία μας και προσφέροντας τις ιδανικές λύσεις στο επιχειρηματικό ταξίδι με την πιο σύγχρονη τεχνολογία. Παράλληλα, από τον Ιούνιο, προσφέρουμε και ταξίδια ψυχαγωγικού τουρισμού με την επωνυμία ‘The BOX Travel’. Με τρία καινούρια δικά μας γραφεία εξυπηρέτησης ταξιδιωτών στην Αθήνα, την Κηφισιά και τα Χανιά, φιλοδοξούμε ο Έλληνας ταξιδιώτης να βρει ταξιδιωτικές προτάσεις με την ύψιστη ανταποδοτικότητα», καταλήγει.