Skip to main content

ΒΕΘ σε υπουργείο Οικονομικών: Πιέστε τις τράπεζες να εκλογικεύσουν τις χρεώσεις τους

Το ΒΕΘ απαριθμεί παραδείγματα προκειμένου να καταδείξει την ανάγκη οι τράπεζες να προσφέρουν τη δυνατότητα για καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους χωρίς να τους δημιουργούν προσκόμματα

Την ανάγκη η κυβέρνηση να ασκήσει πιέσεις προς τις τράπεζες προκειμένου να εκλογικεύσουν τις χρεώσεις που επιβάλουν στους πελάτες τους, να μην τους φέρνουν προ τετελεσμένων γεγονότων με μονομερείς αποφάσεις και να τους παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση, επισημαίνει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης με επιστολή του προς του υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη.

Το ΒΕΘ απαριθμεί παραδείγματα προκειμένου να καταδείξει την ανάγκη οι τράπεζες να προσφέρουν τη δυνατότητα για καλύτερη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους χωρίς να τους δημιουργούν προσκόμματα.

«Αυτό που είναι σημαντικό είναι οι τράπεζες να δίνουν λύσεις και όχι να δημιουργούν προβλήματα στους συναλλασσόμενους. Προπάντων θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εφαρμόσουν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της επιχειρηματικότητας» αναφέρει στην επιστολή του το ΒΕΘ επισημαίνοντας πως «οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην πλειονότητά τους - παρά τις πρωτοφανείς κρίσεις που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και έως έναν βαθμό συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν - κατάφεραν να κρατηθούν ζωντανές συνεισφέροντας σημαντικά στην ελληνική οικονομία, δημιουργώντας, παράλληλα, νέες θέσεις εργασίας. Στην προσπάθεια τους αυτή βρίσκονται, ωστόσο, συχνά αντιμέτωπες με την αδιαφορία των τραπεζών για τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουν και συχνά γίνονται απαγορευτικές για το μικρομεσαίο επιχειρείν».

Το ΒΕΘ αναφέρει στην επιστολή του περίπτωση συστημικής τράπεζας, η οποία αποφάσισε να αλλάξει μονομερώς την πολιτική είσπραξης των τόκων. «Η τράπεζα ενημέρωσε λίγες ημέρες πριν την ημερομηνία εφαρμογής της απόφασης της ότι καταργεί το διάστημα των 35 ημερών ανοχής για την πληρωμή των τόκων, που ίσχυε, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματίες- πελάτες της  να βρεθούν σε δυσχερή θέση. Την ίδια ώρα, το ΒΕΘ επισημαίνει πως συστημικές τράπεζες δεν εξυπηρετούν επαρκώς τους πελάτες τους καθώς «περιορίζουν το χρόνο συναλλαγών εντός του καταστήματος, ενώ απαιτούν ραντεβού για τις όποιες εργασίες πραγματοποιηθούν από κάποια ώρα και μετά», υπογράμμισε.

«Επιπλέον οι τράπεζες επιβάλουν προμήθειες και χρεώσεις σχεδόν σε κάθε πράξη, με κυριότερα παραδείγματα τις εκταμιεύσεις δανείων, τις πιστωτικές κάρτες, τις συναλλαγές πληρωμών και μεταφορών κεφαλαίων και πολλά ακόμα, με γενική εικόνα ότι ειδικά από την πανδημία και μετά οι επιπλέον χρεώσεις έχουν γίνει θησαυρός για τις τράπεζες και εφιάλτης για τους πελάτες τους. Ενδεικτικά, οι τράπεζες επιβαρύνουν τους πελάτες τους με: προμήθεια εισερχόμενου εμβάσματος, προμήθεια εξερχόμενου εμβάσματος (χρέωση για μεταφορά χρημάτων από τον λογαριασμό μίας τράπεζας σε λογαριασμό άλλης τράπεζας εσωτερικού), προμήθεια αποστολής χρημάτων (έμβασμα) σε τράπεζες εκτός ευρωζώνης, προμήθεια ανάληψης μετρητών από ΑΤΜ άλλης τράπεζας, συνδρομή πιστωτικής κάρτας, προμήθεια επανέκδοσης χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας λόγω λήξης και λόγω κλοπής, απώλειας ή φθοράς, η προμήθεια για πληρωμή λογαριασμών (ΔΕΚΟ, κινητής τηλεφωνίας κ.λπ.), προμήθεια έκδοσης αντιγράφων κίνησης λογαριασμών/δανείων/πιστωτικών καρτών, έξοδα αξιολόγησης αιτημάτων δανείων, τα έξοδα νομικού και τεχνικού ελέγχου αιτημάτων δανείων, τα έξοδα συναλλαγών με πιστωτικές κάρτες στο εξωτερικό (επιβάρυνση για τη μετατροπή συναλλαγών εξωτερικού σε ευρώ)» καταλήγει η επιστολή.