Skip to main content

Θεσσαλονίκη:Έκαναν τη Black Friday σχολική αργία και γέμισαν την αγορά

Νεαρής ηλικίας αγόρια και κορίτσια, είχαν σχεδόν στρατοπεδεύσει με καφέδες στα χέρια περιμένοντας να ανοίξει τις πόρτες του αλυσίδα ενδυμάτων.

Η εκπτωτική γιορτή που ακούει στο όνομα «Black Friday» φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική για την αγορά της Θεσσαλονίκης που από νωρίς το πρωί πλημμύρισε από κόσμο, με πρωταγωνιστές άτομα νεαρής ηλικίας, στην πλειονότητα τους μαθητές κάτω των 18, που καθιέρωσαν από μόνοι τους ως σχολική αργία την 23η Νοεμβρίου.

Αν και δεν σχηματίστηκαν μεγάλες ουρές έξω από καταστήματα (με εξαίρεση πολυκατάστημα ηλεκτρονικών ειδών) όπως τις δύο προηγούμενες χρονιές που η «Μαύρη Παρασκευή» του εμπορίου έκανε την εμφάνιση της στην Ελλάδα, εντούτοις από τις 8.00 το πρωί η καρδιά της Θεσσαλονίκης, η οδός Τσιμισκή, έμοιαζε σαν να βρίσκεται σε ώρες αιχμής ή σε εορταστικούς ρυθμούς.

Οι αγορές προϊόντων με τα κινητά, τις φωτογραφικές μηχανές, τα tablets, τα μικρο  - gadgets και τα ενδύματα να πρωτοστατούν, ξεκίνησαν σε πολλά καταστήματα λίγο μετά τις 8.00. Μεγάλο κατάστημα ηλεκτρικών συσκευών δεν σταματούσε να ξεφορτώνει εμπορεύματα, ενώ στο εσωτερικό του καταστήματος, δυνατή μουσική έδινε το σύνθημα για αγορές. Νεαρής ηλικίας αγόρια και κορίτσια, είχαν σχεδόν στρατοπεδεύσει με καφέδες στα χέρια περιμένοντας να ανοίξει τις πόρτες του αλυσίδα ενδυμάτων.  

Οι εκπτώσεις των προϊόντων που στην πλειονότητα τους πρόκειται για επιλεγμένους κωδικούς ξεκινά από 20 έως 70% όταν πρόκειται για ενδύματα.

Βέβαια δεν ήταν λίγοι οι καταναλωτές που άδραξαν την ευκαιρία για αγορές τις προηγούμενες ημέρες καθώς για την πλειονότητα των καταστημάτων που συμμετέχουν στην προωθητική ενέργεια, η «Black Friday» ξεκίνησε από την αρχή της εβδομάδας. Απόρροια αυτού ήταν, όπως λένε εκπρόσωποι της αγοράς, οι ουρές από κόσμο να είναι περιορισμένες σε σχέση με άλλες χρονιές.

Και επειδή ο Έλληνας εθίζεται πολύ εύκολα σε οτιδήποτε καινούργιο, φέτος στη Black Friday συμμετέχουν από πολυκαταστήματα μέχρι καταστήματα παιχνιδιών, οπτικών, ηλεκτρονικών τσιγάρων και φαρμακεία στοχεύοντας σε όσους δεν άφησαν ασυγκίνητους οι προωθητικές καμπάνιες των προηγούμενων ημερών.

Από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα

Όταν το 1961, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ο όρος Black Friday, στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, κανείς δεν θα περίμενε πως δεκαετίες μετά, το 24ωρο των μεγάλων προσφορών θα γινόταν αγαπημένη συνήθεια και στην Ελλάδα.

Η επιλογή της τελευταίας Παρασκευής του Νοεμβρίου δεν είναι καθόλου τυχαία στην Αμερική καθώς ακολουθεί την αργία της «Ημέρας των Ευχαριστιών» και όλοι σχεδόν οι εργαζόμενοι έχουν αργία.

Τη συγκεκριμένη ημέρα οι εκπτώσεις χτυπάνε «κόκκινο» σε όλα ανεξαιρέτως τα είδη, ειδικά όμως στις ηλεκτρονικές συσκευές και τα ρούχα με τιμές ακόμη και κάτω του κόστους.
Σχεδόν όλες οι μεγάλες αλυσίδες και τα εμπορικά πολυκαταστήματα ανοίγουν στις πέντε το πρωί-κάποια ακόμη και στις δύο τα ξημερώματα-για να υποδεχθούν τις ορδές των αφηνιασμένων καταναλωτών.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ποδοπατούνται, ή ξυλοκοπούνται για το ποιος θα προλάβει να αποκτήσει το προϊόν της αρεσκείας του.

Το 2008 στη Νέα Υόρκη, δύο χιλιάδες άτομα, περιμένοντας επί ώρες έξω από το Wall Mart, με το τσουχτερό κρύο να τους έχει κάνει ελάχιστα ανεκτικούς, όρμησαν όταν άνοιξε η πόρτα, παρασέρνοντας ότι έβρισκαν μπροστά τους με αποτέλεσμα να ποδοπατήσουν υπάλληλο που υπέκυψε στα τραύματα του.