Skip to main content

Βούγιας και Νικηφορίδης λένε «όχι» στην κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης

Δύο εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Αγγελούδη τάσσονται υπέρ της διατήρησης του ποδηλατόδρομου στην παραλιακή της Θεσσαλονίκης

Ένα 24ωρο πριν την επίσημη παρουσίαση του έργου του flyover και των μέτρων που θα ισχύσουν στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια των εργασιών, έχει φουντώσει η συζήτηση στην πόλη για την κατάργηση ή μη του ποδηλατόδρομου στη λεωφόρο Νίκης, αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η λήψη του συγκεκριμένου μέτρου.

Με το ενδεχόμενο αυτό, ωστόσο, να βρίσκεται στο τραπέζι ως ένα από τα εξεταζόμενα μέτρα, δύο εκλεγμένοι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Αγγελούδη, ο Σπύρος Βούγιας και ο Πρόδρομος Νικηφορίδης τάσσονται υπέρ της διατήρησης του ποδηλατόδρομου στην παλιά παραλία. Με αναρτήσεις τους και οι δύο δημοτικοί σύμβουλοι ξεκαθάρισαν ότι θέση της παράταξης είναι ότι ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης πρέπει να παραμείνει και να μετακινηθεί με ασφαλή διαμόρφωση στο πεζοδρόμιο μόνο μετά την ολοκλήρωση του ξύλινου ντεκ. Μάλιστα, ο Σπύρος Βούγιας σημειώνει ότι ο νέος δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης «παρακολουθεί τις εξελίξεις από κοντά, ενημερώνεται διαρκώς και θα συμβάλει ενεργά με τους συνεργάτες του στη λήψη των πιο ορθολογικών αποφάσεων που θα αποτρέψουν τον κίνδυνο να έχει και το έργο αυτό την τύχη της υποθαλάσσιας αρτηρίας».

Να σημειωθεί ότι σήμερα ο Ποδηλατικός Αθλητικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΠΑΣΘ) εξέφρασε την κατηγορηματική αντίθεσή του στο ενδεχόμενο κατάργησης του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης ως μία από τις λύσεις για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος ενόψει των εργασιών για το Fly Over.

Διαβάστε - Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης: Μεγάλο σφάλμα ενδεχόμενη κατάργηση του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης

Ο κ. Βούγιας κάνει λόγο για «αδικαιολόγητο πανικό των αρμοδίων που οδηγεί σε λανθασμένες επιλογές για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων» και σημειώνει πως «ενοχοποιείται άδικα ο μόνος επιτυχημένος ποδηλατόδρομος της πόλης στη λεωφόρο Νίκης».

«Πριν εφαρμοστούν όλα τα τα αναγκαία μέτρα που αναμένεται να περιορίσουν το πρόβλημα (περισσότεροι τροχονόμοι, αυστηρός έλεγχος διπλοστάθμευσης, περιορισμός ωραρίου φορτοεκφόρτωσης, πασαλάκια διαχωρισμού λωρίδων κ.λ.π.), ενοχοποιείται άδικά ο μόνος επιτυχημένος ποδηλατόδρομος της πόλης στη λεωφόρο Νίκης», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ.Βούγιας.

Όπως εξηγεί, «στον άξονα αυτόν, ο ποδηλατόδρομος λειτούργησε εις βάρος της παράνομης στάσης και στάθμευσης, επιτρέποντας στα Ι.Χ. να κινούνται ομαλά σε 2 λωρίδες, όπως και πριν, αφήνοντας ζωτικό χώρο για τους χιλιάδες πεζούς που ασφυκτιούσαν από την επικίνδυνη συνύπαρξη με τα ποδήλατα στο στενό πεζοδρόμιο απ' την πλευρά της θάλασσας. Συμφωνώ με τον Πρόδρομο Νικηφορίδη πως ο ποδηλατόδρομος θα μπορέσει να χωροθετηθεί εκτός οδού όταν ολοκληρωθεί η επέκτασή της παλιάς παραλίας με το λεγόμενο deck, που θα προσφέρει αναγκαίο ζωτικό χώρο σε όλους».

Συνιστά μάλιστα, «ψυχραιμία, σοβαρότητα, διαφάνεια με συνεχή ενημέρωση των πολιτών, έλεγχο της εργολαβίας για την τήρηση της ρήτρας για διαρκή λειτουργία τουλάχιστον 2 λωρίδων/ κατεύθυνση και συστηματική προσπάθεια μείωσης των περιβαλλοντικών και άλλων επιπτώσεων στις περιοχές κατοικίας που γειτονεύουν με τη νέα αρτηρία. Το έργο δεν σχεδιάστηκε ούτε κατασκευάζεται από τον Δήμο Θεσσαλονίκης αλλά το κέντρο της πόλης είναι αυτό που θα υποδεχθεί και πρέπει να εξυπηρετήσει την πρόσθετη κυκλοφορία.».

Λίγο νωρίτερα ο Πρόδρομο Νικηφορίδης σε δική του ανάρτηση ανέφερε ότι «η θέση του νεοεκλεγέντος δημάρχου Στέλιου Αγγελουδη και της παράταξης Ομάδα για τη Θεσσαλονίκη είναι ότι ο ποδηλατόδρομος της Λεωφόρου Νίκης πρέπει να παραμείνει και να μετακινηθεί με ασφαλή διαμόρφωση στο πεζοδρόμιο μόνο μετά την ολοκλήρωση του ξύλινου ντεκ που θα τριπλασιάσει το πλάτος! Θα δουλέψουμε εντατικά για τη σύντομη ολοκλήρωση του».