Skip to main content

Bus και Thess να βελτιώσεις και εσύ τις μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη;

Τον προβληματισμό και τις ιδέες τους για το μέλλον των ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης μπορούν να μοιραστούν οι πολίτες στη νέα πλατφόρμα του ΑΠΘ.

Τον προβληματισμό τους για το μέλλον των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Θεσσαλονίκης αλλά και τις καινοτόμες ιδέες τους θα έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν οι πολίτες της πόλης, στο πλαίσιο ερευνητικού έργου του ΑΠΘ και της εκστρατείας με τίτλο «Bus και Thess... να µοιραστείς την ιδέα σου για πιο καινοτόµα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη;».

Στόχος του έργου είναι η βελτίωση των μετακινήσεων στην πόλη, η αύξηση της ελκυστικότητας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και έμμεσα της μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της δημιουργίας ενός φιλικότερου αστικού περιβάλλοντος για όλους, «με ιδέες που προέρχονται από εμάς για εμάς!».

Οι ιδέες θα κατατίθενται σε μια εύχρηστη πλατφόρμα, θα προβάλλονται, θα διαδίδονται, θα αξιολογούνται, θα σχολιάζονται και θα βελτιώνονται από άλλους χρήστες.
Η καλύτερη ιδέα που θα προκύψει από τους πολίτες θα επιβραβευτεί, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες, που θα καταθέσουν ιδέες στην πλατφόρμα, θα συμμετέχουν σε κλήρωση δώρου για την επιβράβευση της συμμετοχής τους. Η δράση απευθύνεται σε όλους τους χρήστες και μη χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

«Η δράση αποτελεί ένα "πείραμα" ενεργοποίησης του κοινού που θα επιτρέψει την εξαγωγή συμπερασμάτων για την αποτελεσματικότητα της μεθόδου του πληθοπορισμού σε ζητήματα αστικής διαχείρισης, διαχείρισης των μεταφορών και των μετακινήσεων. Για το λόγο αυτό ενθαρρύνεται η λειτουργία της πλατφόρμας ως ανοιχτού φόρουμ διαλόγου, πέρα από τη συμβολική διαγωνιστική διάσταση που έχει» αναφέρει ο Συντονιστής του Ερευνητικού Έργου CIPTEC, Καθηγητής Αριστοτέλης Νανιόπουλος.

Παράλληλα με τη δράση στη Θεσσαλονίκη, αντίστοιχες δράσεις θα πραγματοποιηθούν στη Φρανκφούρτη, στη Σιένα (Τοσκάνη) και στο Ρότερνταμ.

Ακόμα, καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τα ΜΜΜ θα προταθούν και θα αξιολογηθούν και μέσω της υλοποίησης εργαστηρίων συμμετοχικού σχεδιασμού (co-creation workshops), όπου ενδιαφερόμενοι φορείς και εμπειρογνώμονες, από πολλούς επιστημονικούς κλάδους, καθώς και εκπρόσωποι της Κοινωνίας των Πολιτών, χρήστες και μη χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, θα αναπτύξουν και θα εξελίξουν ιδέες που θα βελτιώσουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.