Skip to main content

Χαλιαμπάλιας: Πλήρης εσωτερική περιφερειακή και όχι fly over

Ο πολιτευτής Σάββας Χαλιαμπάλιας προτείνει να διαπλατυνθεί ο περιφερειακός με την κατασκευή ακόμη μίας λωρίδας κυκλοφορίας και μιας ΛΕΑ.

Την αντίθεσή του με την κατασκευή της γέφυρας, της λεγόμενης Fly Over, που θα είναι παράλληλη με την εσωτερική περιφερειακής οδό Θεσσαλονίκης εκφράζει ο πολιτευτής Σάββας Χαλιαμπάλιας. Ο ιδρυτής του Φορέα Σκέψης Ενεργών Πολιτών, με αφορμή την επικείμενη έγκριση της σχετικής Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, επισημαίνει ότι πρόκειται για ένα πανάκριβο και περιττό έργο.

Σύμφωνα με πρόσφατη δημόσια δήλωση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη η κατασκευή του υπερυψωμένου δρόμου, που θα είναι παράλληλος με την περιφερειακή οδό, πρόκειται να περάσει από τη διυπουργική επιτροπή, στις αρχές Ιουνίου, για να εγκριθεί η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Ακόμη έγινε γνωστό ότι το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 350 εκατ. ευρώ και η ανακήρυξη αναδόχου αναμένεται στα τέλη του 2021 ή στις αρχές του 2022.

«Η κατασκευή αυτού του υπέργειου δρόμου θα κοστίσει πολύ ακριβά και θα διαρκέσει τουλάχιστον 3-4 χρόνια, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθεί όλη η Θεσσαλονίκη, από το κλείσιμο της περιφερειακής οδού, λόγω των έργων. Δεν πιστεύω ότι θα βρεθεί κάποιος ιδιώτης να χρηματοδοτήσει το έργο, με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, για να πάρει τα χρήματα του πίσω από την πληρωμή διοδίων ενώ οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν μέσω της υπάρχουσας οδού που θα είναι δωρεάν. Προβλέπω ότι θα χάσουμε χρόνο και χρήμα για τις μελέτες. Πάλι θα βρούμε μπροστά μας μια νέα "υποθαλάσσια αρτηρία" η οποία δεν έγινε ποτέ» τονίζει ο κ. Χαλιαμπάλιας.

«Να ολοκληρωθεί πρώτα η εσωτερική περιφερειακή όπου ακόμη υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες. Να βελτιωθεί ο κόμβος Καλοχωρίου για τον οποίο δαπανήθηκαν τόσα χρήματα αλλά δεν είναι λειτουργικός και δεν διευκολύνει την κυκλοφορία των οχημάτων προς τη Σίνδο. Δηλαδή, παρατηρούνται ελλείψεις στα έργα που ήδη έχουν γίνει. Ας τελειώσουν πρώτα αυτά που μπορούν να κάνουν πιο γρήγορα και πιο οικονομικά και ας αφήσουν τα πολύ μεγάλα έργα για αργότερα» σημειώνει ο πρώην υποψήφιος δήμαρχος και βουλευτής Θεσσαλονίκης.  

Τέλος προτείνει τα εξής: «Ο περιφερειακός είναι ένας καλός δρόμος. Η κυκλοφορία των οχημάτων δυσχεραίνεται βέβαια στις ώρες αιχμής αλλά αν θα διαπλατυνθεί, με την κατασκευή ακόμη μίας λωρίδας κυκλοφορίας και μιας Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), από κάθε πλευρά, ο συγκεκριμένος δρόμος μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της πόλης για τα επόμενα 15-20 χρόνια. Είναι προτιμότερο να δώσουμε 20-40 εκατ. ευρώ για να τον ολοκληρώσουμε, απ’ το να χρεωθούμε το κόστος των μελετών και να δαπανήσουμε ένα σωρό λεφτά».