Skip to main content

Δ. Θεσσαλονίκης: Έρχεται νέα διαδικτυακή πλατφόρμα για πιστοποιητικά

Οι πολίτες θα μπορούν να αιτούνται μεταξύ άλλων μέσω της πλατφόρμας πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, γέννησης, εντοπιότητας και ιθαγένειας

Μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα, μέσω της οποίας θα είναι δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων των δημοτών για την έκδοση και την παραλαβή ψηφιακών πιστοποιητικών, βεβαιώσεων δημοτολογίου και αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων θέτει σε λειτουργία ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των αρμόδιων δημοτικών υπηρεσιών, σε πρώτη φάση οι πολίτες θα μπορούν να αιτούνται μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, γέννησης, εντοπιότητας, ιθαγένειας, εγγυτέρων συγγενών, εγγραφής στα μητρώα αρρένων και βεβαίωσης μόνιμης κατοικίας καθώς και αντίγραφα ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, γάμου, θανάτου και συμφώνου συμβίωσης.

Με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ο δήμος Θεσσαλονίκης μεταξύ των άλλων επιτυγχάνει:

Τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών
Τη διευκόλυνση της εξυπηρέτησης των δημοτών μέσω της παροχής αναβαθμισμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών
Την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων και χαμένων εργατοωρών, τόσο για τους πολίτες όσο και για τους υπαλλήλους του Δήμου,
Την προστασία των πολιτών και των υπαλλήλων του Δήμου από την διασπορά του κορωνοϊού, με την αποφυγή της προσέλευσης και του συγχρωτισμού των πολιτών στα δημοτικά κτίρια.

Η είσοδος και ταυτόχρονα η ταυτοποίηση του αιτούντος στην πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών αιτήσεων πολιτών γίνεται με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών πληροφορικής και τη συνεργασία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία ελέγχει την ορθότητα των κωδικών taxisnet που καταχωρεί ο δημότης, τον ταυτοποιεί και μεταφέρει τα στοιχεία του στην ψηφιακή αίτηση που υποβάλλεται στις υπηρεσίες του δήμου.

Για την παραλαβή των ψηφιακών πιστοποιητικών και αντιγράφων ληξιαρχικών πράξεων ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με την χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet και κατεβάζει στον ηλεκτρονικό
υπολογιστή του στο σπίτι ή στο γραφείο του τα αιτηθέντα ψηφιακά έγγραφα και πιστοποιητικά.

Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στον πολίτη, εφόσον το επιθυμεί, να προσέλθει στο δήμο και να παραλάβει και το πρωτότυπο πιστοποιητικό ή αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης στην έντυπη μορφή του.

Η νέα πλατφόρμα σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από στελέχη του δήμου Θεσσαλονίκης χωρίς να επιβαρυνθεί ο δημοτικός προϋπολογισμός ούτε στο ελάχιστο.

«Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στους υπαλλήλους και στους τεχνικούς μας που ανταποκρίθηκαν και υλοποίησαν αυτήν την πολιτική επιλογή. Απέδειξαν ότι, όταν υπάρχει σαφές σχέδιο με προτεραιότητες και πολιτική κατεύθυνση, είναι ικανοί να επιτύχουν μείζονος σημασίας λειτουργικούς εκσυγχρονισμούς», επεσήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Ζέρβας χαρακτήρισε στρατηγική επιλογή για τη διοίκησή του τον μετασχηματισμό της Θεσσαλονίκης από μια συμβατική σε μια έξυπνη πόλη, αναφερόμενος στη συμφωνία για την αξιοποίηση του χώρου των Παλαιών Δημοτικών Σφαγείων σε Κέντρο Επιτάχυνσης Ψηφιακού Μετασχηματισμού.

Μιλώντας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης είπε χαρακτηριστικά ότι «η στρατηγική αυτή δεν ήλθε ούτε ως ψηφιακός καταναγκασμός λόγω των επιπτώσεων του κορωνοϊού ούτε ως μόδα, αλλά είναι μια επιλογή που πιστεύουμε ότι μπορεί να βελτιώσει πολλαπλά τη ζωή και τη λειτουργία της πόλης, με λογικά κόστη και σε λογικό χρονικό ορίζοντα».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ότι, για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της προοπτικής που ανοίγεται για την πόλη, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι παρόμοια κέντρα ανά τον κόσμο βρίσκονται σε μόλις 15 μεγαλουπόλεις, όπως η Σιγκαπούρη, το Τόκιο, το Ντουμπάι, το Σύδνεϋ κι η Βαρκελώνη.

Ο ίδιος μάλιστα πρόσθεσε ότι υπάρχουν και πολλές ακόμη θετικές επενέργειες του project αυτού, οι οποίες εκτείνονται από τη δυνατότητα απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων και τη δημιουργία και ενίσχυση ενός σοβαρού οικοσυστήματος start ups επιχειρήσεων μέχρι και τη συνολική αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Θεσσαλονίκης.