Skip to main content

Δεν επανεκκινούν αύριο δρομολόγια τρένων στη Βόρεια Ελλάδα - Στις ράγες δρομολόγια σε Αττική και Πελοπόννησο

Κανένα δρομολόγιο δεν αρχίζει και πάλι σε Μακεδονία και Θράκη, χωρίς να υπάρξει σχετική ενημέρωση από την Hellenic Train για το πότε

Μπορεί αύριο να επενεκκινούν ορισμένα δρομολόγια τρένων όπως είχε ήδη διαρρεύσει από πλευράς Hellenic Train, ωστόσο με την επίσημη ανακοίνωση προκύπτει πως κανένα δρομολόγιο δεν πρόκειται να επανεκκινήσει αύριο στη Βόρεια Ελλάδα.

Αν και υπήρχε η πληροφορία ότι μεταξύ όλων των άλλων θα έμπαιναν στις ράγες τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Φλώρινα και Δράμα Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη, τελικά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση τα δρομολόγια που αρχίζουν και πάλι από αύριο αφορούν Αττική και Πελοπόννησο.

Τα δρομολόγια που ανακοίνωσε η Hellenic Train είναι τα εξής:

Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο

Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς

Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο

Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια

Άνω Λιόσια- Κάντζα

Κάντζα- Άνω Λιόσια

Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα

Προαστιακός Πάτρας

Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο

Διακοφτό- Καλάβρυτα

Τι αποφασίστηκε για την επανεκκίνηση τρένων και προαστιακού

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα συνεδρίασε το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων για τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων. Σύμφωνα με τις τελικές αποφάσεις, οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, προκειμένου να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν, σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Ταυτόχρονα, αποφασίστηκε να υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί σε όλα τα δρομολόγια των τρένων και του προαστιακού, τουλάχιστον ένας συνοδός, ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες, σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα, ήταν μόνο ένας.

Στα δρομολόγια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Ακόμη συζητήθηκε το ζήτημα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης στις σήραγγες, οι ραδιοεπικοινωνίες και ο φωτισμός στις σήραγγες.

Τα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των τρένων

Θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (όπως στο τμήμα Οινόη – Τιθορέα όπου γίνονται εργασίες για την τηλεδιοίκηση).

Από αύριο θα υπάρχουν σε όλα τα δρομολόγια και του προαστιακού αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος αλλά και δύο σταθμάρχες σε σταθμούς όπου μέχρι τώρα ήταν ένας όπως σε Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο, Πλατύ.

Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Μείωση ταχύτητας

-80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
-100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Θα αναβαθμιστούν οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.